Η Volvo Trucks είναι πλέον έτοιμη να εξηλεκτρίσει ένα μεγάλο μέρος των μεταφορών εμπορευμάτων

Οι μεγάλοι εθνικοί και διεθνείς αγοραστές μεταφορών δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Με τις πωλήσεις που ξεκινούν φέτος τριών νέων βαρέως τύπου ηλεκτρικών μοντέλων, η Volvo Trucks πιστεύει ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για μια γρήγορη μετάβαση στον εξηλεκτρισμό των βαρέων οδικών μεταφορών. Αυτή η θετική προοπτική βασίζεται στην ικανότητα των ηλεκτρικών φορτηγών της Volvo να καλύπτουν μια ευρεία ποικιλία μεταφορικών αναγκών. Στην ΕΕ για παράδειγμα, σχεδόν οι μισές από όλες τις μεταφορές με φορτηγά μπορούν να γίνονται με ηλεκτρικά οχήματα, ακόμα και σήμερα.



Οι μεγάλοι εθνικοί και διεθνείς αγοραστές μεταφορών δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η τάση αυτή προάγεται από τους δικούς τους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους, καθώς και από τη ζήτηση των καταναλωτών για απαλλαγή από τα ορυκτά καύσιμα και καθαρότερες μεταφορές.


"Ολοένα και περισσότερες εταιρείες μεταφορών συνειδητοποιούν ότι πρέπει να ξεκινήσουν τώρα το ταξίδι τους στην ηλεκτροκίνηση, τόσο με γνώμονα το περιβάλλον όσο και για ανταγωνιστικούς λόγους, για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των πελατών για βιώσιμες μεταφορές. Με την ευρεία και βαθιά σειρά προϊόντων της Volvo Trucks, είναι απολύτως εφικτό για πολύ περισσότερες εταιρείες μεταφορών να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση", λέει ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.


Προσθήκη τριών ακόμα βαρέων φορτηγών στη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων


Με την έναρξη των πωλήσεων των νέων ηλεκτρικών μοντέλων Volvo FH και Volvo FM, οι ηλεκτροκίνητες μεταφορές είναι πλέον εφικτές, όχι μόνο για αστικές περιοχές αλλά και για περιφερειακές μεταφορές μεταξύ πόλεων. Επιπλέον, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο Volvo FMX δημιουργεί νέους τρόπους να γίνονται οι εργοταξιακές μεταφορές τόσο πιο αθόρυβες όσο και πιο καθαρές.


Η παραγωγή των νέων ηλεκτρικών μοντέλων για την Ευρώπη θα ξεκινήσει το επόμενο έτος. Προσφέρονται δίπλα στα Volvo FL Electric και Volvo FE Electric για αστικές μεταφορές που βρίσκονται στη μαζική παραγωγή από το 2019 για την ίδια αγορά. Στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις του VNR Electric ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους. Με τα νέα μοντέλα φορτηγών, η Volvo Trucks διαθέτει σήμερα μια σειρά έξι ηλεκτρικών φορτηγών μεσαίου και βαρέως τύπου, γεγονός που την καθιστά την πληρέστερη σειρά ηλεκτρικών φορτηγών στον κλάδο.


Καλύπτει σχεδόν τις μισές από τις μεταφορικές ανάγκες της ΕΕ


Με την προσθήκη των νέων προϊόντων με υψηλότερη ικανότητα φόρτωσης, πιο ισχυρά συστήματα μετάδοσης κίνησης και αυτονομία έως και 300 χλμ., η γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της Volvo Trucks μπορεί να καλύψει περίπου το 45% όλων των εμπορευμάτων που μεταφέρονται στην Ευρώπη σήμερα, όπως προκύπτει από μελέτες.* Αυτό επιτρέπει την αποφασιστική συμβολή τους στη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων από τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, οι οποίες, σύμφωνα με επίσημες στατιστικές, αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 6% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ.


"Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες εξηλεκτρισμού των μεταφορών με φορτηγά στην Ευρώπη, καθώς και σε άλλα μέρη του κόσμου, στο εγγύς μέλλον", λέει ο Roger Alm. "Για να το αποδείξουμε αυτό, θέσαμε τον φιλόδοξο στόχο τα ηλεκτρικά φορτηγά να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον τις μισές από τις πωλήσεις μας στην Ευρώπη έως το 2030. Και αυτά τα τρία νέα βαρέα φορτηγά που παρουσιάζουμε σήμερα, σηματοδοτούν ένα τεράστιο βήμα προς την επίτευξη αυτού του στόχου."


Ευρεία προσφορά ηλεκτρικών λύσεων


Εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα, το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης της Volvo Trucks περιλαμβάνει ένα πλήρες οικοσύστημα με πολλές λύσεις σέρβις, συντήρησης και χρηματοδότησης, καθώς και άλλες επιλογές που μπορούν να συμβάλλουν στη διευκόλυνση της εύκολης και ταχείας μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Η ολιστική παρουσία μας βοηθά τους πελάτες να παραμείνουν παραγωγικοί και να διαθέτουν τον έλεγχο του νέου τους στόλου ηλεκτρικών οχημάτων μεταφορών.


"Αυτές οι πλήρεις ηλεκτροκίνητες λύσεις μεταφοράς που μπορούμε να προσφέρουμε, μαζί με το παγκόσμιο δίκτυο αντιπροσώπων και συνεργείων μας, θα διαδραματίσουν ζωτικό ρόλο στη διασφάλιση της επιτυχίας των πελατών μας", πιστεύει ο Roger Alm.


Θα ακολουθήσουν τα ηλεκτρικά φορτηγά κυψελών καυσίμου υδρογόνου


Κοιτώντας λίγο μακρύτερα, ακόμη οι βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων θα μπορούν να γίνονται με ηλεκτρικά οχήματα. Για να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις, τόσο για υψηλή ικανότητα μεταφοράς φορτίων όσο και για πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια, η Volvo Trucks σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για την παραγωγή ενέργειας.


"Αυτή η τεχνολογία εξελίσσεται γρήγορα και η φιλοδοξία μας είναι επίσης να φέρουμε την ηλεκτροκίνηση και στις μεγάλες αποστάσεις, χρησιμοποιώντας μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου", δηλώνει ο Roger Alm. "Στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε την πώληση ηλεκτρικών φορτηγών κυψελών καυσίμου στο δεύτερο μέρος αυτής της δεκαετίας και είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να το πετύχουμε αυτό."
  


Η γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της Volvo Trucks για την Ευρώπη


Μοντέλα



 • Volvo FH Electric, για περιφερειακές και υπεραστικές μεταφορές.
 • Volvo FM Electric, ένα ευέλικτο φορτηγό για βαριές τοπικές μεταφορές και περιφερειακές διανομές.
 • Volvo FMX Electric, για καθαρότερες και πιο αθόρυβες εργοταξιακές μεταφορές.
 • Volvo FE Electric, για τοπικές και αστικές διανομές καθώς και μεταφορά αποβλήτων.
 • Volvo FL Electric, για τοπικές και αστικές διανομές.


Η σειρά περιλαμβάνει επίσης το Volvo VNR Electric για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.



Τεχνικά χαρακτηριστικά



Volvo FH, FM και FMX Electric: •  Αυτονομία έως 300 χλμ. Συνεχής ισχύς 490 kW. Μέγιστη ροπή 2400 Nm. Χωρητικότητα μπαταρίας έως 540 kWh. Μεικτό βάρος συνδυασμού (GCW) έως 44 τόνοι.
Volvo FE Electric: •  Αυτονομία έως 200 χλμ. Συνεχής ισχύς 330 kW. Μέγιστη ροπή έως 850 Nm. Χωρητικότητα μπαταρίας έως 264 kWh. Μικτό βάρος συνδυασμού (ΜΒΣ) 27 τόνοι.
Volvo FL Electric: •  Αυτονομία έως 300 χλμ. Συνεχής ισχύς 165 kW. Μέγιστη ροπή έως 425 Nm. Χωρητικότητα μπαταρίας έως 396 kWh. Μικτό βάρος συνδυασμού (ΜΒΣ) 16 τόνοι.



*Σύμφωνα με τις στατιστικές της Eurostat για τις "Οδικές εμπορευματικές μεταφορές ανά απόσταση", το 45% όλων των εμπορευμάτων που μεταφέρονται οδικώς στην Ευρώπη μεταφέρθηκαν σε απόσταση μικρότερη των 300 χιλιομέτρων.