Καλάθι νοικοκυριού: Πρόστιμα έως 3.000 € για σούπερ μάρκετ που παραβιάζουν τις νέες οδηγίες

Προσεχώς διορθωτικές κινήσεις.

Διορθωτικές κινήσεις έρχονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» για να αντιμετωπιστούν οι αρρυθμίες και οι παιδικές ασθένειες της πρεμιέρας του νέου μέτρου, που φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει το κύμα της ακρίβειας.

Οι διορθώσεις έρχονται με υπουργική απόφαση η οποία αναμένεται τις αμέσως επόμενες ώρες ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα που έχουν εντοπιστεί και ταλαιπωρούν τους καταναλωτές.    

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται σε ΜΜΕ, τα ταμπελάκια «καλάθι του νοικοκυριού» θα πρέπει πλέον να είναι αναρτημένα στα ράφια των σούπερ - μάρκετ σε διαστάσεις τουλάχιστον 10 εκατοστά επί 10 εκατοστά ενώ θα προβλεφθεί διοικητικό πρόστιμο 3.000 ευρώ ανά κατάστημα για τις αλυσίδες που δεν θα εφαρμόζουν τις νέες οδηγίες.

Με την ίδια υπουργική απόφαση θα υποχρεούνται οι αλυσίδες σούπερ – μάρκετ να έχουν στην είσοδο ευκρινή λίστα με τα προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού.

Υποχρεώσεις και για την επάρκεια

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα είναι υποχρεωμένες να έχουν σε επάρκεια στο ράφι το προιόν που δηλώνουν στο καλάθι. Κι αυτό καθώς παρατηρήθηκαν ελλείψεις τις πρώτες ημέρες λειτουργίας.

Δεν θα μπορεί να αντικαθίσταται το προϊόν από άλλο αντίστοιχο κατά την διάρκεια της εβδομάδας (από Τετάρτη σε Τετάρτη) ακόμη και με την ίδια ή χαμηλότερη τιμή. Κι αυτό για να μην μπαίνουν στο καλάθι προϊόντα με σύντομη ημερομηνία λήξης ώστε να... φύγουν και μετά να αντικατασταθούν από άλλα αντίστοιχα ισάξια σε κόστος.

Πρόστιμο και για τις ελλείψεις

Αν σε έλεγχο διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει το προιόν που έχει δηλωθεί στη λίστα θα επιβάλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ εκτός κι αν προκύπτει λόγος ανωτέρας βίας για τον οποίο διαπιστώνεται η έλλειψη.

Με την ίδια ΥΑ αναμένεται επίσης να απαγορευτεί η σήμανση προϊόντων με το καλάθι του νοικοκυριού αν δεν έχουν δηλωθεί στη λίστα που στέλνει το σούπερ μάρκετ κάθε Τετάρτη στο υπουργείο Ανάπτυξης.

Το υπουργείο Ανάπτυξης θα δώσει κάποιες ημέρες χρόνο προσαρμογής στις επιχειρήσεις λιανικής για να προσαρμοστούν.

Στο καλάθι η e-food

 

Στο μέτρο αναμένεται να ενταχθεί εντός της εβδομάδας - όπως έχει γράψει η «Η» - και η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-food που λειτουργεί κυρίως ως delivery αλλά έχει επεκταθεί και στο retail.