Στήριξη δραστηριότητας της κατοίκου στην ακριτική νησίδα Κίναρος

Σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή απάντησε το Υπ. Οικονομικών με δύο έγγραφα που κατέθεσε, σχετικά με τη στήριξη δραστηριότητας της κατοίκου στην ακριτική νησίδα Κίναρος.

Ο Βουλευτής Μάνος Κόνσολας ρώτησε τα ακόλουθα:

«Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν οι Υπουργοί Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης για να δοθεί άμεση λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την οικονομική απαίτηση του δημοσίου έναντι της μοναδικής κατοίκου για το βοσκοτόπι που χρησιμοποιεί στο νησί.

2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξη; σχετικά με το πρόβλημα της περικοπής του επιδόματος του ΟΠΕΚΕΠΕ, λόγω των δεδομένων και εγγενών δυσκολιών που υπάρχουν.

3. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη βελτίωση των υποδομών στο νησί.

4. Με δεδομένο ότι η Κίναρος έχει ενταχθεί στο Δίκτυο Natura 2000, σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Περιβάλλοντος για να ενισχυθεί η επισκεψιμότητα στο νησί, μέσω της δημιουργίας υποδομών για ορνιθολογική και επιστημονική μελέτη και παρατήρηση.»



Τα σχετικά έγγραφα/απαντήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή αναφέρουν τα εξής: 

1. Σε απάντηση των υπ' αριθμ. πρωτ. 3695/21.2.2018 & 3711/22.2.2018 ερωτήσεων, που κατέθεσαν οι ανωτέρω Βουλευτές, σας γνωρίζουμε ότι η νήσος Κίναρος είναι νησί της Δωδεκανήσου και ανήκει διοικητικά στο Δήμο Λέρου, περιήλθε στην ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου εκ διαδοχής από το ιταλικό δημόσιο με τη συνθήκη ειρήνης των Παρισίων του 1947.

Όπως προέκυψε από το αρχείο της Κτηματικής Υπηρεσίας Δωδεκανήσων δεν είναι καταγεγραμμένο με ΒΚ ως δημόσιο ακίνητο, αλλά όπως προαναφέρεται ανήκει στο ελληνικό δημόσιο εκ διαδοχής από το ιταλικό δημόσιο και δεν έχει παραχωρηθεί με το άρθρο 18 του Ν.3800/57 στο Δήμο Λέρου ως βοσκότοπος. Επίσης ολόκληρο το νησί είναι ενταγμένο στο δίκτυο NATURA 2000.


2. Σύμφωνα με την αριθμ. 1332/93570/23.08.2016 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Διαδικασία μίσθωσης βοσκήσιμων γαιών, συγκρότηση και λειτουργία επιτροπών ελέγχου χωροταξικής ορθότητας της κατανομής δικαιωμάτων χρήσης της βοσκής, κατά τη μεταβατική περίοδο μέχρι την έγκριση των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης» (Β'2848/07-09-2016), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οι κτηνοτρόφοι, στους οποίους έχει κατανεμηθεί δημόσια ή δημοτική βοσκήσιμη γαία, υποχρεούνται στην πληρωμή μισθώματος. Στην περίπτωση που οι βοσκήσιμες γαίες είναι ιδιόκτητες, ο ενδιαφερόμενος κτηνοτρόφος που τις χρησιμοποιεί, αιτείται και λαμβάνει από την αρμόδια Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) βεβαίωση μη οφειλής, προσκομίζοντας τα σχετικά αποδεικτικά.

Όσον αφορά στο καθεστώς βασικής ενίσχυσης, σημειώνεται ότι το έτος 2015, στο πλαίσιο του καθεστώτος βασικής ενίσχυσης, κατανεμήθηκαν νέα δικαιώματα στους γεωργούς, δυνάμει του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ.1307/2013 και σύμφωνα με τις εθνικές επιλογές της χώρας μας, όπως αυτές ενσωματώθηκαν στην αριθμ. 104/7056/21.01.2015 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Εθνικές επιλογές, διοικητικά μέτρα και διαδικασίες εφαρμογής των άμεσων ενισχύσεων κατ’ εκτέλεση του Καν.(ΕΕ) 1307/2013 και του Καν. (ΕΕ) 1306/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου» (Β' 147/22- 01-2015).

Σημειώνεται ότι το καθεστώς βασικής ενίσχυσης εφαρμόζεται σε περιφερειακό επίπεδο, με τις εξής τρεις περιφέρειες:
(α) ΠΕ1: Περιφέρεια που περιλαμβάνει όλες τις επιλέξιμες εκτάσεις βοσκοτόπων.
(β) ΠΕ2: Περιφέρεια που περιλαμβάνει όλες τις επιλέξιμες αρόσιμες εκτάσεις.
(γ) ΠΕ3: Περιφέρεια που περιλαμβάνει όλες τις επιλέξιμες εκτάσεις δενδρώνων και αμπελώνων.
Ο καθορισμός των περιφερειών γίνεται βάσει του χαρακτηρισμού (cover id) των ενοτήτων στο χαρτογραφικό υπόβαθρο της χώρας για το έτος 2013.
Ο αριθμός των δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης που χορηγούνται ανά γεωργό το 2015, ισούται με τον αριθμό των επιλέξιμων εκταρίων που προσδιορίζονται με βάση την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσής του, όπως προκύπτουν μετά από όλους τους απαιτούμενους διασταυρωτικούς, διοικητικούς και επιτόπιους ελέγχους.

Τα εν λόγω δικαιώματα χορηγήθηκαν στους γεωργούς το έτος 2015 για την περίοδο 2015-2019.