Πλοία που κινούνται με την ηλιακή ενέργεια

Από απόσταση δεν διαφέρει με τα άλλα σκάφη που κινούνται μεταξύ του Χόνγκ Κόνγκ και των νησιών του κόλπου. Όταν πλησιάσει, με μια προσεχτική ματιά, διακρίνει κανείς τους ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή και αντί τον συνηθισμένο θόρυβο ενός κινητήρα παλμών, ακούει έναν βόμβο.

Το Solar Eagle και τρία παρόμοια σκάφη είναι τα πρώτα με υβριδικό κινητήρα και η «αυγή» μιας πολύ σημαντικής αλλαγής στη ναυσιπλοΐα. Την τεχνολογία, παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στα υβριδικά αυτοκίνητα, αναπτύσσει, μεταξύ άλλων, η αυστραλιανή εταιρεία Solar Sailor. Η ηλεκτρική ενέργεια που συγκεντρώνεται με τα πάνελ, αποθηκεύεται και αξιοποιείται όταν το σκάφος εισέρχεται ή εξέρχεται από το λιμάνι, ενώ στον ανοικτό ωκεανό με τις μεγαλύτερες ταχύτητες, το σκάφος κινείται με ντίζελ.

Μια άλλη τεχνολογία που δοκιμάζεται είναι τα “ηλιακά πανιά”, τα οποία αξιοποιούν τον ήλιο, αλλά και τον άνεμο. Υπάρχουν τρία σκάφη αυτής της τεχνολογίας, τα Solar Albatross, για μεταφορά επιβατών: το ένα στο Χόνγκ Κόνγκ, για τη διακίνηση μελών του Jockey Club στο γήπεδο γκολφ και δυο πορθμεία, στη Σαγκάη και στο Σίδνεϊ. Η εξοικονόμηση καυσίμων από τη χρήση των ΑΠΕ  σ’ αυτά τα σκάφη κυμαίνεται μεταξύ 8 και 17%, ανάλογα τη διαδρομή, αλλά η συντήρηση και οι επισκευές κοστίζουν ακριβά.
Παρά τα αρχικά προβλήματα, ο Robert Dane, ιδρυτής της Solar Sailor, είναι αισιόδοξος: «Πιστεύω ότι σε 50 έως 100 χρόνια, όλα τα πλοία θα έχουν ηλιακά πανιά» υποστηρίζει και προσθέτει: η τεχνολογία αυτή προσφέρει στους πλοιοκτήτες τεράστια εξοικονόμηση καυσίμου και έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί σε όλους τους τύπους των πλοίων από τα πορθμεία και τα πολυτελή σούπερ-γιοτ, ως τα φορτηγά χύδην φορτίου και τα πολεμικά πλοία περιπολίας.

Με ηλιακή ενέργεια κινήθηκε και το καταμαράν Turanor Planet Solar, που επιχείρησε τον γύρο της γης, ενώ ο φιλόδοξος Robert Dane δηλώνει περίπου έτοιμος να ανακοινώσει την κατασκευή και τοποθέτηση σε ένα νεόκτιστο φορτηγό πλοίο μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος και άλλων πρώτων υλών στην Κίνα, ενός ηλιακού ιστίου ύψους 40 μ. Αυτός ο γίγαντας πανί, αξιοποιώντας και τον άνεμο, είναι δυνατόν να επιφέρει εξοικονόμηση καυσίμων από 20 ως και 40%, ισχυρίζεται (περίπου 3 εκατ. δολάρια του ετήσιου λογαριασμού καυσίμων του πλοίου !), παραδέχεται, ωστόσο, ότι η κατασκευή και εγκατάσταση θα κοστίσει κάπου 6 εκατ. δολάρια, άρα, με τις σημερινές τιμές πετρελαίου, η απόσβεσή του απαιτεί δυο χρόνια.

Με δεδομένο ότι η παγκόσμια ναυτιλία, καταναλώνει απίστευτα μεγάλες ποσότητες φθηνού και βρώμικου καυσίμου, εκπέμποντας περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου απ’ ότι οι  εμπορικές αερομεταφορές, οι τεχνολογίες που αποβλέπουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου θεωρούνται μια καλή λύση. Το γεγονός ότι ο ΟΗΕ έχει επιβάλλει νέους κανονισμούς για τα καύσιμα και τις εκπομπές θείου, ίσως σταθεί αφορμή να αυξήσει το ενδιαφέρον για την ηλιακή ναυτική τεχνολογία.

Πηγή: tee.gr
 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις