Fruit Logistica: Φρούτα απ΄ όλον τον κόσμο για 58.000 επισκέπτες


Περισσότεροι από 58.000 επισκέπτες, 2.600 εκθέτες από 84 χώρες μετέβησαν στο Βερολίνο για τη μεγάλη έκθεση Fruit Logistica που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τις 5 ως τις 7 Φεβρουαρίου, ανάμεσά τους κι 26 Έλληνες εξαγωγείς, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των φρούτων και των λαχανικών.  Στόχος τους ήταν η προώθηση των ελληνικών προϊόντων και η αναζήτηση νέων επιχειρηματικών ανοιγμάτων στη διεθνή αγορά.

Ο Γιώργος Φραγκίστας, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και Χυμών εξηγεί πως αυτή «η  έκθεση είναι καταρχήν το ετήσιο γεγονός του κλάδου. Είναι ο τόπος συγκέντρωσης όλων των παικτών, δηλαδή προμηθευτών, παραγωγών και αλυσίδων σουπερμάρκετ μια φορά το χρόνο. Άρα, η μη παρουσία θα ήταν πρόβλημα».

Ανάμεσα στους σημαντικούς εταίρους στο εξωτερικό είναι κι ο Ολλανδός Άριε Μπέκερ, διευθύνων σύμβουλος μιας θυγατρικής της βελγικής εταιρείας διανομής οπωροκηπευτικών UNIVEG, ο ετήσιος κύκλος εργασιών της οποίας ξεπερνά τα 2 δις ευρώ. Η εταιρία συνεργάζεται εδώ και 30 χρόνια με  Έλληνες εξαγωγείς.

«Αρχικά ξεκινήσαμε με ακτινίδια, πορτοκάλια, σταφύλια και κεράσια. Απ΄ αυτά παρέμεινε σήμερα το σταφύλι, του οποίου η ποσότητα διακίνησης έχει πενταπλασιαστεί και το κεράσι. Κάνουμε χρυσές δουλειές μ’ αυτά. Αλλά πρέπει να ομολογήσω ότι επενδύσαμε και πολύ χρόνο, π.χ. να πείσουμε τους Έλληνες παραγωγούς να μειώσουν την χρήση φυτοφαρμάκων. Στην αρχή αυτό ήταν πολύ δύσκολο», λέει χαρακτηριστικά ο Άριε Μπάκερ.

Στη δεκαετία του ΄80 συχνά δεν τηρούνταν ούτε η συμφωνημένη ποιότητα, ούτε η ποσότητα και ούτε η ημερομηνία παράδοσης των προϊόντων. Συνέπεια αυτής της αναξιοπιστίας ήταν η συρρίκνωση της εξαγωγής ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Χρειάστηκε χρόνος κι επίμονες προσπάθειες για να επιστρέψουν στις ευρωπαϊκές αγορές αλλά σήμερα η Ελλάδα κερδίζει τις εντυπώσεις κι όλο πιο συχνά ελληνικές εταιρίες καταφέρνουν να πάνε τα προϊόντα τους πιο μακριά και το ελληνικό φρούτο και λαχανικό, να ταξιδεύει ως άλλος Οδυσσέας στο εξωτερικό, κερδίζοντας συνεχώς νέους φίλους.

Πηγή: D. Welle
 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις