Ποια προϊόντα εξάγουμε στην Γερμανία

O κλάδος των τροφίμων και ποτών προς Γερμανία το 2012, στο σύνολο του κλάδου σημείωσε αύξηση κατά 1,7% το 2012, ξεπερνώντας τα 605 εκ. €, με βάση τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ, κατόπιν της αναθεώρησης στο πλαίσιο του Προγράμματος Δράσης JOSGAP.

Καθώς συνολικά οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Γερμανία μειώθηκαν το 2012 κατά -7,4% έναντι του 2011, το μερίδιο των τροφίμων – ποτών επί του συνόλου των εξαγωγών αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες περίπου. Έτσι το 2012, ποσοστό μεγαλύτερο από το 1/3 της αξίας των ελληνικών εξαγωγών προς την αγορά της Γερμανίας, το 34,8% συγκεκριμένα, αφορούσε τρόφιμα – ποτά, το οποίο αντιστοιχεί σε αξία αύξηση κατά 1,7%. Οι περισσότερες κατηγορίες τροφίμων – ποτών κινήθηκαν το 2012 ανοδικά. Αναλυτικότερα:

Η σημαντικότερη κατηγορία ελληνικών τροφίμων στη γερμανική αγορά είναι, τα παρασκευάσματα λαχανικών-φρούτων, τα οποία συνέχισαν την ανοδική πορεία τους, φθάνοντας τα 171 εκ. €. Την τελευταία τετραετία 2009 με 2012, οι εξαγωγές παρασκευασμάτων φρούτων και λαχανικών αυξήθηκαν κατά 20% περίπου σε όρους αξίας και 6,5% σε όρους ποσότητας. Κυριότερα προϊόντα στην κατηγορία αυτή είναι τα ροδάκινα (51 εκ. €) τα οποία αποτελούν το τρίτο σημαντικότερο εξαγώγιμο προϊόν σε οκταψήφια ανάλυση, οι ελιές (29 εκ. €), οι πιπεριές (20 εκ. €), ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασαν τα φασόλια 3,6 εκ. €.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα πλησίασαν το 2012 τα 96 εκ. € αξία εξαγωγών, σημειώνοντας μεγάλη άνοδο έναντι της προηγούμενης χρονιάς (19,1%). Η πορεία των εξαγωγών της κατηγορίας αυτής εμφανίζεται θετική στην τετραετία 2009/2012: +24,4% αξίας, -0,3% ποσότητας:

Κυριότερο προϊόν στην κατηγορία, και το δεύτερο πιο εξαγώγιμο ελληνικό προϊόν μετά τα φάρμακα, είναι η φέτα, οι εξαγωγές της οποίας πλησίασαν το 2012 τα 70 εκ. €, έχοντας αυξηθεί κατά 30% περίπου σε σχέση με το 2009 και κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε όρους αξίας αν και σε όρους ποσότητας μειώθηκε κατά -8,5%. Ωστόσο μεγάλη αύξηση παρουσίασαν και η κατηγορία των άλλων πρόβειων ή βουβαλίσιων τυριών φτάνοντας σχεδόν τα 13 εκ.€.

Για το φυσικό γιαούρτι με λιπαρά άνω του 6% το 2012 καταγράφηκε μείωση της ποσότητας έναντι του προηγούμενου έτους κατά -3,2%, ενώ παρατηρήθηκε και σημαντική μείωση της αξίας εξαγωγών, που περιορίστηκε έτσι στα 2,37 εκ. €.
Το 2012 συνεχίστηκε η αυξητική πορεία των εξαγωγών μελιού, με μία αύξηση κατά 71% και με την αξία των εξαγωγών να πλησιάζει τα 3 εκ. €, έναντι 1,6 εκ. € το προηγούμενο έτος και εξαγωγές κάτω του 1 εκ. € το 2009.

Οι εξαγωγές φρούτων συνέχισαν την καθοδική πορεία τους, φτάνοντας τα 105 εκ. € (-12%) αλλά και μείωση της ποσότητας κατά -5% έναντι του 2011. Τα σημαντικότερα είναι τα σταφύλια (πάνω από 34 εκ. €), τα πορτοκάλια (13 εκ. €), οι σταφίδες (11,2 εκ €), τα καρπούζια (8,7 εκ.€) και τα βερίκοκα (7,8 εκ. €), ενώ μεγάλη αύξηση είχαν οι εξαγωγές ροδάκινων και νεκταρινιών.

Αντίθετα, ανάκαμψη σημειώθηκε το 2012 για την κατηγορία των λαχανικών, που επανήλθαν περίπου στο επίπεδο του έτους 2010, μετά την μεγάλη κάμψη που σημείωσαν το 2011. Συγκεκριμένα, η αξία των εξαγωγών λαχανικών έφθασε τα 58,3 εκ. €, με κυριότερα εξαγόμενα προϊόντα τα σπαράγγια (20 εκ. €), τα αγγούρια (16 εκ. €), τις ελιές, την κάππαρη (με αύξηση κατά 301% σε σχέση με το 2011) και τις πιπεριές.

Τα ιχθυηρά σημείωσαν σημαντική άνοδο κατά 22% περίπου, ξεπερνώντας τα 29 εκ. €. Σε όρους ποσότητας σημειώθηκε άνοδος κατά 25% των εξαγωγών ιχθυηρών. Σημαντικότερα προϊόντα στην κατηγορία αυτή είναι η τσιπούρα φτάνοντας τα 11,1 εκ. € το 2012, με -1% έναντι του 2011 και το λαβράκι με 6 εκ. € και αύξηση +10,6%, ενώ πλέον σημαντική κατηγορία είναι και τα φιλέτα ψαριών με μία θεαματική αύξηση καθώς έφθασαν το 2012 σχεδόν τα 6 εκ.€ έναντι 1,65 εκ. € τo 2011.

Καλή πορεία σημείωσαν το 2012 εξαγωγές ελαιολάδου. Συγκεκριμένα, η αξία των εξαγωγών ελαιολάδου συνολικά εμφάνισε αύξηση 7,2% το 2012, φθάνοντας τα 28,8 εκ. €. Η αξία των εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου έφτασε τα 23,8 εκ. €. Συνολικά την περίοδο 2009-2012, οι εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου αυξήθηκαν κατά περίπου 10 εκ. € και έφθασαν από τα 14,2 εκ. € στα 23,8 εκ. € (+68%), ενώ η ποσότητα των εξαγωγών αυξήθηκε από τους 4 στους 6,2 χιλ. Τόνους.

Η κατηγορία των παρασκευασμάτων δημητριακών&είδών ζαχαροπλαστικής μειώθηκε σημαντικά το 2012, έτσι περιορίστηκε στα 30 εκ. € έναντι 40 εκ. € το 2011. Σημαντικότερο προϊόν της κατηγορίας αυτής είναι τα μείγματα και ζυμάρια για την παρασκευή προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής με 19 εκ. €, τα οποία αυξήθηκαν κατά περίπου 2%, ενώ μειώθηκαν σημαντικά οι κατηγορίες ψωμί (-42%) και τούρτες(-83,3%).

Όσον αφορά την κατηγορία των ποτών σημειώθηκε το 2012 πτώση των εξαγωγών, με αποτέλεσμα η αξία τους να περιοριστεί στα 55 εκ. €, με μια μείωση κατά -4,7% σε σχέση με το 2011 και διπλάσια μείωση σε όρους ποσότητας -8,1%:
Για το ούζο συνεχίστηκε η τάση των προηγουμένων ετών και σημειώθηκε αύξηση κατά 5,9% της αξίας, φθάνοντας τα 16,1 εκ. €, παρά την οριακή μόνο αύξηση της ποσότητας κατά 0,3%.

Στην κατηγορία του κρασιού, καταγράφηκε συνολικά μείωση των εξαγωγών το 2012 -5%, έτσι περιορίστηκα από τα 28,7 εκ. € στα 27,3 εκ. €. Το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών κρασιού (25,6 εκ. €) αφορούσε εμφιαλωμένους οίνους, σε δοχεία έως 2 λίτρα, ενώ η αξία των εξαγωγών χύμα κρασιών (σε δοχεία με περιεχόμενο άνω των 2 λίτρων) είναι πολύ χαμηλότερη και παρέμεινε το 2012 στο επίπεδο του 1,5 εκ. €.

Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Βερολίνου

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις