Διευκρινήσεις επί του προενταξιακού ελέγχου των δράσεων του μέτρου 214

Στο πλαίσιο της υλοποίησης των δράσεων του γεωργοπεριβαλλοντικού μέτρου από τις Δ/νσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων και σε συνέχεια των ερωτημάτων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των ενημερώσεων που έγιναν από την υπηρεσία μας και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, διευκρινίζονται τα κάτωθι σε ό,τι αφορά τον προενταξιακό έλεγχο:

Α.    Έλεγχος εκτάσεων (για τις δράσεις 1.1, 2.1, 4.1 και 4.2) (σε εφαρμογή του άρθρου 10 και του άρθρου 18 παρ. 2ββ της ΚΥΑ)

Κατά τη διενέργεια του διοικητικού μηχανογραφικού ελέγχου, ο έλεγχος ως προς την έκταση κάθε αγροτεμαχίου για όλες τις δράσεις, θα γίνεται ανάμεσα στην αιτούμενη από τον παραγωγό έκταση, την έκταση από τον έλεγχο των παραστατικών κατοχής (η οποία αναφέρεται στην εφαρμογή ως «Πιστοποιηθείσα Έκταση Διοικητικού Ελέγχου βάσει συμβολαίων-ενοικιαστηρίων») και στην ευρεθείσα έκταση, που προέρχεται ως αποτέλεσμα των διασταυρωτικών ελέγχων της ΑΕΕ.

Στη στήλη «Πιστοποιηθείσα Έκταση Διοικητικού Ελέγχου βάσει συμβολαίων-ενοικιαστηρίων» της εφαρμογής καταχωρείται από τους φορείς υλοποίησης η έκταση, όπως αναγράφεται στα παραστατικά κατοχής.

Ειδικότερα για τη δράση 2.1 «Προστασία των ευαίσθητων στα νιτρικά περιοχών» και σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ. 2β της ΚΥΑ επιπλέον των παραπάνω λαμβάνεται υπόψη και η έκταση του αγροτεμαχίου το έτος αναφοράς (αναφέρεται ως «Επιλέξιμη Έκταση Αγροτεμαχίων Αναφοράς Προηγούμενου Έτους» του υποσυστήματος του διοικητικού ελέγχου), εφόσον αυτό είναι διαφορετικό από το 2011.  Αν το έτος αναφοράς είναι το 2011, τότε η παραπάνω έκταση δεν λαμβάνεται υπόψη και στην εν λόγω στήλη αναγράφεται «0» αυτόματα από το σύστημα.

Ειδικότερα κατά το διοικητικό έλεγχο προκύπτουν οι παρακάτω περιπτώσεις:

1.    Αιτούμενη έκταση μικρότερη από την ευρεθείσα έκταση

Ως «Τελική Επιλέξιμη έκταση διοικητικού» λαμβάνεται η αιτούμενη έκταση.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο παραγωγός δύναται να εντάξει τμήμα του αγροτεμαχίου της ΑΕΕ του έτους 2011. Στην περίπτωση αυτή στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης (ΑΕΕ) του έτους 2012 (και για όλα τα επόμενα έτη μέχρι την ολοκλήρωση των δεσμεύσεων) ο παραγωγός υποχρεούται να δηλώσει το εν λόγω αγροτεμάχιο με άλλο δεκατριψήφιο χαρτογραφικό από αυτό της ΑΕΕ 2011 αλλά ως αιτηθείσα ψηφιοποιημένη έκταση θα δηλώσει την έκταση του υπό ένταξη αγροτεμαχίου με τον αντίστοιχο κωδικό παράλληλης δράσης.

Εφόσον στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης του 2012 το υπό ένταξη αγροτεμάχιο δεν δηλωθεί με τον παραπάνω τρόπο, τότε θεωρείται μη προσδιορισθέν και ισχύουν οι κυρώσεις του άρθρου 19 παρ. 2. σημείο στ. περίπτωση αα. της αρ. 079833/24-10-2011 (ΦΕΚ Β 2366) ΚΥΑ.

2.    Αιτούμενη έκταση μεγαλύτερη από την ευρεθείσα έκταση

Ως «Τελική Επιλέξιμη έκταση διοικητικού» λαμβάνεται η ευρεθείσα έκταση και το αγροτεμάχιο απορρίπτεται. Ο αιτών  δύναται μέσω ένστασης να προσαρμόσει την αιτούμενη έκταση έτσι ώστε να συμφωνεί με την ευρεθείσα έκταση, υποβάλλοντας νέο διορθωμένο ΣΠΔ ή να αποσύρει το εν λόγω αγροτεμάχιο, υποβάλλοντας επίσης νέο διορθωμένο ΣΠΔ.

Σε περίπτωση μη υποβολής ένστασης το αγροτεμάχιο άρα και η αίτηση, απορρίπτονται. 

3.    Αιτούμενη έκταση μικρότερη από την έκταση που πιστοποιείται βάση παραστατικών κατοχής

Ως «Τελική Επιλέξιμη Έκταση Διοικητικού» λαμβάνεται η αιτούμενη έκταση.

4.    Αιτούμενη έκταση μεγαλύτερη από την έκταση που πιστοποιείται βάση παραστατικών κατοχής

Στην περίπτωση αυτή:

α. Εάν η διαφορά μεταξύ της αιτούμενης έκτασης και της έκτασης που αναφέρεται στα παραστατικά κατοχής είναι μικρότερη από συγκεκριμένο ποσοστό ανοχής, ως «Τελική Επιλέξιμη Έκταση Διοικητικού» λαμβάνεται η αιτούμενη έκταση. Το ποσοστό ανοχής υπολογίζεται αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα και ισούται με το γινόμενο της περιμέτρου του αγροτεμαχίου επί 1,5%.

Β. Εάν η παραπάνω διαφορά είναι μεγαλύτερη από το ποσοστό ανοχής, ως «Τελική Επιλέξιμη Έκταση Διοικητικού» λαμβάνεται η έκταση που πιστοποιείται βάση παραστατικών κατοχής και το αγροτεμάχιο απορρίπτεται. Ο αιτών  δύναται μέσω ένστασης να προσαρμόσει την αιτούμενη έκταση έτσι ώστε να συμφωνεί με την έκταση που πιστοποιείται βάση παραστατικών κατοχής, υποβάλλοντας νέο διορθωμένο ΣΠΔ ή να αποσύρει το εν λόγω αγροτεμάχιο, υποβάλλοντας επίσης νέο διορθωμένο ΣΠΔ.

Στην περίπτωση αυτή στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης (ΑΕΕ) του έτους 2012 (και για όλα τα επόμενα έτη μέχρι την ολοκλήρωση των δεσμεύσεων) ο παραγωγός υποχρεούται να δηλώσει το εν λόγω αγροτεμάχιο με άλλο δεκατριψήφιο χαρτογραφικό από αυτό της ΑΕΕ 2011 αλλά ως αιτηθείσα ψηφιοποιημένη έκταση θα δηλώσει την έκταση του υπό ένταξη αγροτεμαχίου (που πιστοποιείται βάση παραστατικών κατοχής) με τον αντίστοιχο κωδικό παράλληλης δράσης.
Εφόσον στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης του 2012 το υπό ένταξη αγροτεμάχιο δεν δηλωθεί με τον παραπάνω τρόπο τότε θεωρείται μη προσδιορισθέν και ισχύουν οι κυρώσεις του άρθρου 19 παρ. 2. σημείο στ. περίπτωση αα. της αρ. 079833/24-10-2011 (ΦΕΚ Β 2366) ΚΥΑ

Συμπερασματικά, εφόσον η αιτούμενη έκταση είναι:     
α) ίση ή μικρότερη της ευρεθείσας έκτασης  (από ΑΕΕ 2011)

και

β) ίση ή μικρότερη της έκτασης που πιστοποιείται βάση τίτλων ή ενοικιαστηρίων και αναγράφεται στη στήλη «Πιστοποιηθείσα Έκταση Διοικητικού Ελέγχου βάσει συμβολαίων-ενοικιαστηρίων» της εφαρμογής
και (για τη δράση 2.1)

γ) ίση ή μικρότερη της έκταση που αναγράφεται στη στήλη «Επιλέξιμη Έκταση  Αγροτεμαχίων Αναφοράς Προηγούμενου Έτους» (όταν το έτος αναφοράς είναι διάφορο του 2011)
τότε το αγροτεμάχιο εντάσσεται με την αιτούμενη έκταση.
Το αγροτεμάχιο απορρίπτεται στις περιπτώσεις που η αιτούμενη έκταση είναι μεγαλύτερη από
α) την ευρεθείσα της ΑΕΕ 2011
ή
β) την έκταση που πιστοποιείται βάση τίτλων ή ενοικιαστηρίων και αναγράφεται στη στήλη «Πιστοποιηθείσα Έκταση Διοικητικού Ελέγχου βάσει συμβολαίων-ενοικιαστηρίων» της εφαρμογής (λαμβάνοντας υπόψη και το ποσοστό ανοχής)
ή
γ) την έκταση που αναγράφεται στη στήλη «Επιλέξιμη Έκταση  Αγροτεμαχίων Αναφοράς Προηγούμενου Έτους» (για τη δράση 2.1 και εφόσον το έτος αναφοράς είναι διάφορο του 2011)
Εφόσον το αγροτεμάχιο και άρα και η αίτηση απορρίπτονται ο παραγωγός δύναται να υποβάλλει ένσταση και να προβεί στις παραπάνω αναφερόμενες ενέργειες.

Προκειμένου να εγκριθεί αγροτεμάχιο που έχει απορριφθεί για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω θα πρέπει να υποβληθεί ένσταση με την οποία τροποποιείται ανάλογα η αιτούμενη έκταση με την υποβολή νέου ΣΠΔ.

Β.    Συνιδιόκτητα αγροτεμάχια (για τις δράσεις 1.1, 2.1, 4.1 και 4.2) - σύμφωνα με τα κριτήρια επιλεξιμότητας των προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για κάθε δράση

1.    Σύμφωνα με τα ανωτέρω κριτήρια, στην αίτηση ενίσχυσης δεν είναι δυνατόν να συμπεριληφθούν συνιδιόκτητα αγροτεμάχια.

Για την εφαρμογή όλων των γεωργοπεριβαλλοντικών δράσεων κατά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2007-2013, απαραίτητη προϋπόθεση είναι τα αιτούμενα αγροτεμάχια ή ζώα που περιλαμβάνονται στην ΑΕΕ του 2011, να ανήκουν αποκλειστικά στον αιτούντα και όχι σε τρίτο πρόσωπο. Ως τρίτο πρόσωπο θεωρείται και ο/η σύζυγος.
 
Αγροτεμάχια τα οποία εμφανίζονται στην ΑΕΕ με ξεχωριστό δεκατριψήφιο χαρτογραφικό ως ιδιόκτητα είναι επιλέξιμα για όλες τις δράσεις ακόμα και στην περίπτωση που κατά τον έλεγχο των τίτλων ιδιοκτησίας ή του Ε9 (που αναφέρονται στο άρθρο 4 παρ. 5 της ΚΥΑ) πιστοποιείται η κατοχή τμήματος μιας ενιαίας έκτασης, εφόσον στα προσκομιζόμενα έγγραφα αποτυπώνεται με σαφήνεια το τμήμα γης που κατέχει ο αιτών (π.χ. ιδιωτικές διανομές).  
Συνιδιόκτητα αγροτεμάχια, εφόσον αυτά  χρησιμοποιούνται από κοινού και έχουν δηλωθεί στην ΑΕΕ 2011 με το ίδιο δεκατριψήφιο χαρτογραφικό υπόβαθρο σε περισσότερα από ένα πρόσωπα (άρα με ποσοστό συνιδιοκτησίας μικρότερο του 100%) δεν είναι επιλέξιμα για ενίσχυση στις δράσεις του γεωργοπεριβαλλοντικού μέτρου. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση που ο αιτών συνυποβάλλει για τα συνιδιόκτητα αγροτεμάχια, ενοικιαστήριο ή ιδιωτικό συμφωνητικό από τον άλλο ή τους άλλους ιδιοκτήτες, οι οποίοι χρησιμοποιούν και δηλώνουν από κοινού το εν λόγω αγροτεμάχιο.  Τέτοια αγροτεμάχια θα απορρίπτονται κατά τον προενταξιακό διοικητικό έλεγχο με αντίστοιχο κωδικό απόρριψης.

Ο έλεγχος της συνιδιοκτησίας γίνεται μηχανογραφικά με βάση τα δηλωθέντα στην ΑΕΕ.

Γ. Έλεγχος εκτάσεων για τη δράση 2.1 «Προστασία των ευαίσθητων στα νιτρικά περιοχών»

Σε ό,τι αφορά στην έκταση με την οποία εντάσσεται στη δράση 2.1 ένα αγροτεμάχιο εφόσον το έτος αναφοράς είναι διαφορετικό από το 2011 ισχύουν τα κάτωθι:

1.    Στη στήλη «Επιλέξιμη Έκταση Αγροτεμαχίων Αναφοράς Προηγούμενου Έτους» του διοικητικού ελέγχου, όπως αναφέρεται στο σημείο Α της εγκυκλίου, αναγράφεται η έκταση του αγροτεμαχίου σύμφωνα με την ΑΕΕ του έτους αναφοράς. Αν το έτος αναφοράς είναι το 2011, τότε στην εν λόγω στήλη αναγράφεται «0» και δεν λαμβάνεται υπόψη.

2.    Από την αντιστοίχιση του κάθε αγροτεμαχίου της  ΑΕΕ 2011 με τα αγροτεμάχια της  ΑΕΕ του έτους αναφοράς προκύπτουν οι παρακάτω περιπτώσεις:

•    Αν η επιλέξιμη έκταση του αγροτεμαχίου το έτος αναφοράς, δηλαδή η έκταση που αναγράφεται στη στήλη «Επιλέξιμη Έκταση Αγροτεμαχίων Αναφοράς Προηγούμενου Έτους»,  είναι ίση με την αντίστοιχη του 2011, τότε ως επιλέξιμη έκταση με βάση τον έλεγχο της καλλιέργειας θεωρείται  η έκταση αυτή.

•    Αν η έκταση του αγροτεμαχίου το έτος αναφοράς, δηλαδή η έκταση που αναγράφεται στη στήλη «Επιλέξιμη Έκταση Αγροτεμαχίων Αναφοράς Προηγούμενου Έτους» είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της ΑΕΕ 2011, τότε ως επιλέξιμη έκταση με βάση τον έλεγχο της καλλιέργειας λαμβάνεται υπόψη η έκταση της ΑΕΕ του 2011.

•    Αν η έκταση του αγροτεμαχίου το έτος αναφοράς, δηλαδή η έκταση που αναγράφεται στη στήλη «Επιλέξιμη Έκταση Αγροτεμαχίων Αναφοράς Προηγούμενου Έτους»,  είναι μικρότερη από αυτή της ΑΕΕ 2011 τότε ως επιλέξιμη έκταση με βάση τον έλεγχο της καλλιέργειας λαμβάνεται υπόψη η έκταση του αγροτεμαχίου το έτος αναφοράς. Εντάσσεται δηλαδή μόνον το τμήμα της έκτασης του αγροτεμαχίου της ΑΕΕ 2011 που το έτος αναφοράς είχε επιλέξιμη αρδευόμενη καλλιέργεια.

Επιλέξιμο θεωρούμε ένα αγροτεμάχιο που δηλώθηκε στην ΑΕΕ 2011 του αιτούντος εφόσον βρίσκεται εντός της περιοχής παρέμβασης (όπως αυτή ορίζεται στην ισχύουσα ΚΥΑ) και το έτος αναφοράς το αγροτεμάχιο έχει καλλιεργηθεί και δηλωθεί με αρδευόμενη καλλιέργεια βαμβακιού, αραβοσίτου, κηπευτικών ή ζαχαροτεύτλων. Επιπλέον κάθε αγροτεμάχιο που περιλαμβάνεται στην αίτηση ενίσχυσης κατά το χωρικό-διασταυρωτικό έλεγχο (ο οποίος θα πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των διοικητικών ελέγχων) πρέπει να ταυτίζεται με το αγροτεμάχιο του έτους αναφοράς, διαφορετικά θα απορρίπτεται. Στις περιπτώσεις που από λάθος καταχώρηση στην ΑΕΕ 2011 αρδευόμενες καλλιέργειες έχουν συμπληρωμένο το πεδίο «Ξ» (ξηρική καλλιέργεια) θα πρέπει, για να ενταχθούν τα εν λόγω τεμάχια, ο ενδιαφερόμενος να υποβάλλει αίτημα για τη σχετική διοικητική πράξη συνοδευόμενο από τα απαραίτητα παραστατικά.

Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι η άρδευση της καλλιέργειας ελέγχεται μηχανογραφικά εφόσον στην ΑΕΕ του έτους αναφοράς έχει δηλωθεί το αγροτεμάχιο ως Ποτιστικό (Π). Στην περίπτωση που ένα αγροτεμάχιο το έτος αναφοράς είχε επιλέξιμη καλλιέργεια, αλλά είχε δηλωθεί ως Ξηρικό (Ξ), απορρίπτεται.

Δ.    Διευκρινήσεις που αφορούν τη δράση 1.1. «Βιολογική Γεωργία»

•    Ένα ελαιοτεμάχιο θεωρείται επιλέξιμο εφόσον τα ελαιόδεντρα βρίσκονται σε παραγωγική ηλικία και η πυκνότητα φύτευσης είναι τουλάχιστον οκτώ (8) δέντρα ανά στρέμμα, ώστε να τεκμηριώνεται ότι ο ελαιώνας είναι συστηματικός.

•    Ένα αγροτεμάχιο που δηλώθηκε στην ΑΕΕ 2011 του αιτούντος με καλλιέργεια κηπευτικών ή ως «εκτάσεις σε καλή γεωργική κατάσταση» είναι επιλέξιμο για ένταξη στη δράση με την προϋπόθεση ότι στο 1ο έτος ΣΠΔ θα δηλωθεί και καλλιεργηθεί με κάποια από τις επιλέξιμες καλλιέργειες του πίνακα 24.2 της αρ. 079833/24-10-2011 (ΦΕΚ Β΄ 2366) ΚΥΑ. 

•    Σε περίπτωση που στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης του έτους 2011 ένας παραγωγός έχει δηλώσει ότι το αγροτεμάχιο του καλλιεργείται με κάποια ξηρική καλλιέργεια και κατά την ένταξή του στη δράση επιθυμεί να ενταχθεί με κάποια αρδευόμενη καλλιέργεια την οποία θα δηλώσει στο Σχέδιο Περιβαλλοντικής Διαχείρισης για το πρώτο έτος εφαρμογής, πρέπει κατά τον ίδιο τρόπο να δηλωθεί και στην Αίτηση Ενιαίας Ενίσχυσης του έτους 2012. Στις περιπτώσεις αυτές δεν απαιτείται διόρθωση με διοικητική πράξη στην ΑΕΕ 2011.

Σε περίπτωση όμως που μετά από επιτόπιο έλεγχο διαπιστωθεί ότι το εν λόγω αγροτεμάχιο που έχει δηλωθεί με αρδευόμενη καλλιέργεια, καλλιεργείται τελικά με κάποια ξηρική,  τότε το αγροτεμάχιο θεωρείται μη προσδιορισθέν και ισχύουν οι κυρώσεις του άρθρου 19 παρ. 2. σημείο στ. περίπτωση αα. της αρ. 079833/24-10-2011 (ΦΕΚ Β΄ 2366) ΚΥΑ.

•    Σε περίπτωση συγκαλλιέργειας σε αγροτεμάχιο που βρίσκεται σε περίοδο προσαρμογής, μόνιμης φυτείας (ελαιοκομία και αμπελοειδή) και αροτραίας καλλιέργειας (π.χ. σιτηρά) δεν απαιτείται αγρανάπαυση της αροτραίας καλλιέργειας στο εν λόγω αγροτεμάχιο.

•    Δεν επιτρέπεται μη επιλέξιμη καλλιέργεια ως επίσπορη καλλιέργεια. Επιλέξιμες είναι οι καλλιέργειες του πίνακα 24.2 του άρθρου 24 της ΚΥΑ. ΣΕ περίπτωση επιλέξιμης επίσπορης καλλιέργειας απαιτείται πιστοποίηση από Οργανισμό Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων. Σημειώνεται ότι η επιλέξιμη επίσπορη καλλιέργεια δεν ενισχύεται.

•    Στο σημείο 7 της παρ. 7 Υποβολή Αιτήσεων Ενίσχυσης  - Απαιτούμενα Δικαιολογητικά της αρ. 74/4119/13-01-2012 (ΑΔΑ ΒΟΖΖΒ-ΡΥ0) Ορθή Επανάληψη της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της Δράσης 1.1. «Βιολογική Γεωργία» αναφέρεται ότι η αίτηση ενίσχυσης είναι πλήρης εφόσον περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και «Βεβαίωση του Οργανισμού Ελέγχου και Πιστοποίησης βιολογικών Προϊόντων όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι καλλιέργειες και ο χρόνος έναρξης της βιολογικής καλλιέργειας ανά αγροτεμάχιο, όταν η πιστοποίησης των αγροτεμαχίων βρίσκεται σε ισχύ και χωρίς διακοπή. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν (ήδη) βιολογικές καλλιέργειες θα αναφέρονται τα αγροτεμάχια με πλήρη στοιχεία που προτίθεται να εντάξει στη δράση». Η εν λόγω Βεβαίωση δεν έχει καμία σχέση με τη Βεβαίωση Τήρησης των Απαιτήσεων (Βεβαίωση Συμμόρφωσης) του Καν. (ΕΚ) 834/07, η οποία υποβάλλεται με τη Δήλωση Εφαρμογής. Σε περίπτωση νέων βιοκαλλιεργητών που για πρώτη φορά επιθυμούν να ενταχθούν στη δράση και να καλλιεργήσουν με βιολογικό τρόπο και εφόσον έχουν συνάψει σύμβαση με Πιστοποιητικό Οργανισμό, την οποία προσκομίζουν με την αίτηση ενίσχυσης  και στην οποία αναφέρονται με λεπτομέρειες τα αγροτεμάχια που πρόκειται να καλλιεργηθούν, δεν απαιτείται η προσκόμιση της προαναφερόμενης βεβαίωσης. Στο  διοικητικό έλεγχο όμως συμπληρώνονται ότι προσκομίστηκαν και τα 2 δικαιολογητικά στα αντίστοιχα πεδία.   Σε διαφορετική περίπτωση νέων βιοκαλλιεργητών που για πρώτη φορά επιθυμούν να ενταχθούν στη δράση και να καλλιεργήσουν με βιολογικό τρόπο, η Βεβαίωση που δίνεται από τον Οργανισμό Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων μπορεί να είναι της μορφής Προγράμματος/Σχεδίου Καλλιέργειας στο οποίο θα αναφέρονται τα αγροτεμάχια με πλήρη στοιχεία (δεκατριψήφιο χαρτογραφικό υπόβαθρο, έκταση, τοποθεσία και  καλλιέργεια).

•    Σχετικά με την υποχρέωση της αγρανάπαυσης για τις αροτραίες καλλιέργειες του πίνακα 24.2 της αρ. 079833/24-10-2011 (ΦΕΚ Β 2366) ΚΥΑ «Γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις στο πλαίσιο ορισμένων δράσεων του μέτρου 2.1.4. του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) 2007-2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» σας ενημερώνουμε τα εξής.

-Για περιπτώσεις αγροτεμαχίων που αιτούνται ένταξης στη δράση ενώ βρίσκονται στο 1ο έτος προσαρμογής:

  α) Αν στο 1ο έτος εφαρμογής της δράσης (1ο έτος ΣΠΔ) εφαρμοστεί αγρανάπαυση τότε στο 2ο   έτος εφαρμογής της δράσης (2ο έτος ΣΠΔ) πρέπει υποχρεωτικά να δηλωθεί και καλλιεργηθεί κάποια ετήσια αροτραία καλλιέργεια. Δεν επιτρέπεται στο 2ο έτος εφαρμογής καλλιέργεια μηδικής, κρόκου, αρωματικών φυτών και μόνιμης φυτείας. Στην περίπτωση αυτή η τιμή ενίσχυσης της αγρανάπαυσης του 1ου έτους καθορίζεται από την τιμή ενίσχυσης της ετήσιας αροτραίας καλλιέργειας του 2ου έτους. Η καλλιέργεια μηδικής, κρόκου και αρωματικών φυτών μπορεί να εφαρμοστεί από το 3ο έτος.

  β) Αν στο 1ο έτος εφαρμογής της δράσης (1ο έτος ΣΠΔ) εφαρμοστεί ετήσια αροτραία καλλιέργεια τότε στο 2ο έτος εφαρμογής της δράσης (2ο έτος ΣΠΔ) πρέπει υποχρεωτικά να δηλωθεί αγρανάπαυση. Ως εκ τούτου δεν επιτρέπεται στο 2ο έτος εφαρμογής καλλιέργεια μηδικής, κρόκου, αρωματικών φυτών και μόνιμης φυτείας. Στην περίπτωση αυτή η τιμή ενίσχυσης της αγρανάπαυσης του 2ου έτους καθορίζεται από την τιμή ενίσχυσης της αροτραίας καλλιέργειας του 1ου έτους. Η καλλιέργεια μηδικής, κρόκου και αρωματικών φυτών μπορεί να εφαρμοστεί από το 3ο έτος.

-Για περιπτώσεις αγροτεμαχίων που αιτούνται ένταξης στη δράση ενώ βρίσκονται στο 2ο έτος προσαρμογής:

   α) Αν στο 1ο έτος εφαρμογής της δράσης (1ο έτος ΣΠΔ) εφαρμοστεί αγρανάπαυση τότε στο 2ο έτος εφαρμογής της δράσης (2ο έτος ΣΠΔ) πρέπει υποχρεωτικά να δηλωθεί και καλλιεργηθεί  κάποια ετήσια αροτραία καλλιέργεια. Στην περίπτωση αυτή η τιμή ενίσχυσης της αγρανάπαυσης του 1ου έτους ένταξης θα υπολογιστεί από την τιμή ενίσχυσης της αροτραίας καλλιέργειας του 2ου έτους. Δεν επιτρέπεται στο 2ο έτος εφαρμογής καλλιέργεια μηδικής, κρόκου, αρωματικών φυτών και μόνιμης φυτείας.

β) Αν στο 1ο έτος εφαρμογής της δράσης (1ο έτος ΣΠΔ) εφαρμοστεί καλλιέργεια μηδικής, κρόκου και αρωματικών φυτών και στο 2ο έτος εφαρμογής της δράσης (2ο έτος ΣΠΔ) δηλωθεί αγρανάπαυση τότε η αγρανάπαυση αυτή θεωρείται εθελοντική και δεν ενισχύεται. 

Ε.    Άλλες διευκρινήσεις σχετικά με τα παραστατικά κατοχής

1.    Αγροτεμάχιο που από τον έλεγχο των παραστατικών κατοχής προέκυψε ότι το ιδιοκτησιακό καθεστώς δεν είναι αυτό που έχει δηλωθεί στην ΑΕΕ 2011, δηλ ενώ με την υποβολή της αίτησης ενίσχυσης προσκομίζουν ενοικιαστήριο ενώ στην ΑΕΕ 2011 έχει δηλωθεί ως Ιδιόκτητο (Ι) ή το αντίστροφο, δεν απορρίπτεται. Στην περίπτωση αυτή όμως στην ΑΕΕ 2012 (και για όλα τα επόμενα έτη μέχρι την ολοκλήρωση των δεσμεύσεων) πρέπει να δηλωθεί σωστά το ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Η μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στα επόμενα έτη, δηλώνεται στην ΑΕΕ και προσκομίζονται τα νέα δικαιολογητικά κατοχής.

ΣΤ. Διευκρινήσεις που αφορούν τον τρόπο υπολογισμού της ενίσχυσης της δράσης 1.2. «Βιολογική Κτηνοτροφία».

1.    Σε ό,τι αφορά τον υπολογισμό της ενίσχυσης της δράσης 1.2. «Βιολογική Κτηνοτροφία»  μετά από τις συζητήσεις σχετικά με την ορθότητά του καθώς και διαβούλευση με την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής ΠΑΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ συμφώνησαν με τις θέσεις μας και σας αποστέλλουμε συνημμένα το τελευταίο τρόπο υπολογισμού της ενίσχυσης με αντίστοιχα παραδείγματα (συνημμένο 1).

2.    Για τις εκτάσεις κοινοτικών βοσκοτόπων δύναται να υποβάλλεται ως παραστατικό κατοχής η κατάσταση κατανομής βοσκοτόπων του Δήμου ή ατομική βεβαίωση με υπογραφή Δημάρχου όπου θα αναγράφονται αναλυτικά τα στοιχεία των βοσκοτόπων που είναι στη διάθεση του παραγωγού  (Δ.Δ., τοποθεσία, έκταση, δεκατριψήφιο χαρτογραφικό κωδικό όπου είναι διαθέσιμος, κ.λπ.) και η χρονική περίοδος της μίσθωσης,

                     
Παράδειγμα υπολογισμού της ενίσχυσης για τη δράση 1.2

Παράδειγμα υπολογισμού της ενίσχυσης για τη δράση 1.2 «Βιολογική Κτηνοτροφία»

Παράδειγμα 1ο:

α) Εάν ένας δικαιούχος ενταχθεί με 60 ΜΜΖ αιγοπρόβατα και 20 ΜΜΖ βοοειδή γαλακτοπαραγωγής χωρίς περίοδο προσαρμογής και 140 Ηα βοσκότοπο και έχει σύμβουλο για την σύνταξη του ΣΠΔ τότε η ενίσχυση υπολογίζεται ως εξής:

Πυκνότητα βόσκησης= 80 ΜΜΖ/140 Ηα=0,57<1
Στις 60 ΜΜΖ αιγοπροβάτων αντιστοιχεί βοσκότοπος 105 Ηα (= 140 Ha X 60 MMZ/ 80 MMZ) και
Στα 20 ΜΜΖ βοοειδή γαλακτοπαραγωγής αντιστοιχεί βοσκότοπος 35 Ηα (= 140 Ha X 20 MMZ/ 80MMZ).

151 €/ Ηα  χ 0,57 χ 105 Ηα = 9.037,35 €
273 €/ Ηα  χ 0,57 χ 35 Ηα = 5.446,35 €

Το τελικό ποσό ενίσχυσης είναι: 14.483,7 €.
Ο σύμβουλος θα πάρει: 10 Ε/Ηα χ 0,57 χ 140 Ηα = 798 €

β) Εάν ένας δικαιούχος ενταχθεί με 60 ΜΜΖ αιγοπρόβατα και 20 ΜΜΖ βοοειδή γαλακτοπαραγωγής χωρίς περίοδο προσαρμογής και 140 Ηα βοσκότοπο και δεν έχει σύμβουλο για την σύνταξη του ΣΠΔ τότε η ενίσχυση υπολογίζεται ως εξής:

 Πυκνότητα βόσκησης= 80 ΜΜΖ/140 Ηα=0,57<1
Στις 60 ΜΜΖ αιγοπροβάτων αντιστοιχεί βοσκότοπος 105 Ηα και
Στα 20 ΜΜΖ βοοειδή γαλακτοπαραγωγής αντιστοιχεί βοσκότοπος 35 Ηα.

141 €/ Ηα χ 0,57 χ 105 Ηα = 8.438,85 €
263 €/ Ηα χ 0,57 χ 35 Ηα = 5.246,85 €

Το τελικό ποσό ενίσχυσης είναι: 13.685,7 €
(14.483,7 € - 798 € = 13.685,7 €)

Παράδειγμα 2ο:

α) Εάν ένας δικαιούχος ενταχθεί με 100 ΜΜΖ αιγοπρόβατα και 60 ΜΜΖ βοοειδή γαλακτοπαραγωγής χωρίς περίοδο προσαρμογής και 140 Ηα βοσκότοπο και έχει σύμβουλο για την σύνταξη του ΣΠΔ τότε η ενίσχυση υπολογίζεται ως εξής:

Πυκνότητα βόσκησης= 160 ΜΜΖ/140 Ηα=1,14>1
Στις 100 ΜΜΖ αιγοπροβάτων αντιστοιχεί βοσκότοπος 87,5 Ηα (=140 Ha X100 MMZ /160 MMZ) και
Στα 60 ΜΜΖ βοοειδή γαλακτοπαραγωγής αντιστοιχεί βοσκότοπος 52,5 Ηα (=140 Ha X 60 MMZ / 160 MMZ).

151 €/ Ηα :1,14 χ 87,5 Ηα = 11.589,91 €
273 €/Ηα : 1,14 χ 52,5 Ηα = 12.572,37 €


Το τελικό ποσό ενίσχυσης είναι: 24.162,28 €.
Ο σύμβουλος θα πάρει: 10 : 1,14 χ 140 Ηα = 1.228,07 €

β) Εάν ένας δικαιούχος ενταχθεί με 100 ΜΜΖ αιγοπρόβατα και 60 ΜΜΖ βοοειδή γαλακτοπαραγωγής χωρίς περίοδο προσαρμογής και 140 Ηα βοσκότοπο και δεν έχει σύμβουλο για την σύνταξη του ΣΠΔ τότε η ενίσχυση υπολογίζεται ως εξής:

 Πυκνότητα βόσκησης= 160 ΜΜΖ/140 Ηα=1,14>1
Στις 100 ΜΜΖ αιγοπροβάτων αντιστοιχεί βοσκότοπος 87,5 Ηα και
Στα 200 ΜΜΖ βοοειδή γαλακτοπαραγωγής αντιστοιχεί βοσκότοπος 52,5 Ηα.

141 €/ Ηα : 1,14 χ 87,5 Ηα = 10.822,37 €
263 €/ Ηα : 1,14 χ 52,5 Ηα = 12.111,84 €

Το τελικό ποσό ενίσχυσης είναι: 22.934,21 €
(24.162,28 € - 1.228,07 € = 22.934,21 €)

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις