Εγκρίθηκε από τη Κομισιόν το έργο στο Άκτιο ύψους 180 εκατ. ευρώ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα τη διάθεση 180,9 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή μεγάλης οδικής αρτηρίας που θα συνδέει την περιοχή του Ακτίου με τον δυτικό άξονα Βορρά-Νότου στην Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα από τα έργα προτεραιότητας που υποβλήθηκαν από την Επιτροπή τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί η επιστροφή της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης, μέσω της επένδυσης πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία.

"Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο υποδομής που θα ωφελήσει την ελληνική οικονομία", δήλωσε ο αρμόδιος για θέματα περιφερειακής πολιτικής επίτροπος, κ. Johannes Hahn και πρόσθεσε: "Οι κοινές μας προσπάθειες να ξεπεράσουμε τα οικονομικά και τα τεχνικά προβλήματα αρχίζουν σταδιακά να αποδίδουν καρπούς. Αυτό και άλλα παρόμοια έργα θα συμβάλουν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων, δημιουργώντας άμεσες ευκαιρίες απασχόλησης".

Το έργο του Ακτίου έχει συνολικό μήκος 48,5 χλμ., παρακάμπτοντας τη λίμνη Αμβρακία. Προβλέπει 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 ισόπεδους κόμβους και περίπου 40 τεχνικά έργα. Το έργο εντάσσεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (TEN-T).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), θα καλύψει τα 180,9 εκατομμύρια ευρώ από τα 232,43 εκατομμύρια ευρώ που θα κοστίσει συνολικά το έργο. Αυτή η νέα σύνδεση θα βελτιώσει τις συνθήκες οδήγησης, θα μειώσει τη διάρκεια των μετακινήσεων και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Πρόκειται για ένα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», η συνολική δημόσια χρηματοδότηση των οποίων υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι υπόκεινται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ άλλα είδη έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.

Τον Νοέμβριο του 2011 καταρτίστηκε από κοινού με τις ελληνικές αρχές ένας κατάλογος 181 συγχρηματοδοτούμενων έργων προτεραιότητας μεγάλης επενδυτικής αξίας.

Ο κατάλογος καλύπτει το 56% των διαθέσιμων πόρων της πολιτικής για τη συνοχή στην Ελλάδα για την περίοδο 2007-2013. Απ’ αυτά έχουν ήδη εγκριθεί από την Επιτροπή 12 μεγάλα έργα, στα περιλαμβάνονται τα ακόλουθα έργα που εγκρίθηκαν πρόσφατα:
-αστικά λεωφορεία χαμηλών εκπομπών (ΕΘΕΛ) — (συνολικό κόστος: 56,8 εκατομμύρια ευρώ)
-ανακαίνιση των γραμμών των «Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Αθηνών-Πειραιώς» (ΗΣΑΠ) και της σήραγγας της Ομόνοιας — (συνολικό κόστος: 97,4 εκατομμύρια ευρώ).

Η Επιτροπή παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την εκτέλεση αυτών των έργων, βοηθώντας συγχρόνως τις ελληνικές αρχές να βελτιστοποιήσουν τη χρήση των επενδυτικών κονδυλίων της ΕΕ.

Για την περίοδο 2007-2013 προβλέπονται για την Ελλάδα επενδύσεις συνολικού ύψους 20,4 δισεκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο της πολιτικής για τη συνοχή.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις