O Πειραιάς στον μεγαλύτερο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων

Στον μεγαλύτερο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στην Ευρώπη αναδεικνύεται ο Πειραιάς με επιδώσεις ρεκόρ παρά την παγκόσμια κρίση.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η θυγατρική εταιρεία της κινεζικής Cosco, που διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙ, αύξησε κατά 94,5% την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο ΣΕΠ (Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς) μέσα στο 9μηνο του 2012, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Προβλέπεται δε ότι συνολικά για το έτος 2012 η αύξηση αυτή θα αγγίξει το 85% σε σχέση με το 2011. Σημαντική ήταν για το ίδιο χρονικό διάστημα και η αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον Προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, κατά 34,5%.

Με τα νέα αυτά στοιχεία το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά εξελίσσεται σε κύριο κόμβο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Σημειώνεται ότι στο 9μηνο του 2012 η διακίνηση φορτίων στο Σουέζ μειώθηκε κατά 9,6%, στη Νάπολη αυξήθηκε 19,1%, ενώ κατά 11,6% μειώθηκε στην Αμβέρσα.

Η Cosco, στην προσπάθειά της να αυξήσει τη ροή φορτίων στον Πειραιά, ενέταξε στη λίστα των πελατών του ΣΕΜΠΟ ασιατικές εταιρείες μεγάλου διαμετρήματος, όπως η K-Line, η YML και η Hanjin, με τις οποίες συνεργάζεται, ενώ προχώρησε σε συμφωνίες και με άλλες εταιρείες-κολοσσούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όπως η Evergreen, η Maersk κ.ά., για να στρέψουν φορτία τους προς το λιμάνι του Πειραιά.

Σήμερα, ο προβλήτας ΙΙ έχει χωρητικότητα 1,6 εκατ. κοντέινερ, με την Cosco να έχει ξεκινήσει εργασίες αναβάθμισης ώστε να την αυξήσει στα 2,6 εκατ. κιβώτια πριν από τον Απρίλιο του 2014. Η χωρητικότητα του ΣΕΜΠΟ, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κινεζικής εταιρείας, πρόκειται να φθάσει τα 3,7 εκατ. κοντέινερ όταν κατασκευαστεί και ο προβλήτας ΙΙΙ το φθινόπωρο του 2015. Επίσης μέχρι τα τέλη του 2012 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες σύνδεσης του λιμανιού με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις