Χορηγία της ΕΕ ύψους 16 εκατ. ευρώ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επένδυση ύψους 16 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) για ένα μεγάλο έργο στην Κεντρική Μακεδονία. Το έργο περιλαμβάνεται σε κατάλογο 181 συγχρηματοδοτούμενων έργων προτεραιότητας υψηλής επενδυτικής αξίας που καταρτίστηκε από την Επιτροπή σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, το Νοέμβριο του 2011. Όταν το έργο υλοποιηθεί, θα ολοκληρώσει το τμήμα 7,7 χλμ. μεταξύ Πατρίδας και Νάουσας, το οποίο αποτελεί μέρος του άξονα Βέροια - Νάουσα - Σκύδρα - Έδεσσα.

Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Johannes Hahn δήλωσε: "Είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για την Ελλάδα· έχουμε εργαστεί σκληρά με τις αρχές για να εξασφαλίσουμε την υλοποίηση όλων ανεξαιρέτως των 181 έργων προτεραιότητας, τα οποία έχουν ως στόχο την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας. Το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 120 και πλέον θέσεις εργασίας"


Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χορηγήσει 16 εκατομμύρια ευρώ ενώ η συνολική επένδυση θα είναι σχεδόν 77 εκατομμύρια ευρώ. Η διαφορά θα είναι αισθητή για την ανάπτυξη στην Ελλάδα. Οι στόχοι του έργου αυτού είναι τρεις: η ασφαλέστερη και ταχύτερη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, η ενίσχυση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και η διασφάλιση καλύτερης σύνδεσης με τις τουριστικές περιοχές και την υπόλοιπη Ελλάδα. Ο δρόμος αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία έως τις 30 Ιουνίου 2014. Η υλοποίηση αυτού του έργου θα δημιουργήσει 122 θέσεις εργασίας.

Ιστορικό:

Οι εργασίες για το έργο περιλαμβάνουν την κατασκευή δρόμων και συναφή οδικά έργα, το συναφές οδικό δίκτυο, δύο διασταυρώσεις και τον κόμβο Νάουσας. Η Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση, την παρακολούθηση και τη συντήρηση του οδικού δικτύου αυτού.


Το έργο αυτό θα ωφελήσει τους μόνιμους κατοίκους των αστικών περιοχών που διασχίζει ο δρόμος  Βέροια-Νάουσα καθώς και τους κατοίκους της Πατρίδας και ορισμένων χωριών. Επίσης, το σύνολο του  οδικού άξονα θα εξυπηρετήσει οικονομικές οντότητες διευκολύνοντας τη μεταφορά κυρίως γεωργικών προϊόντων σε βιομηχανικές περιοχές και από εκεί, μέσω της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας και της Εγνατίας Οδού, στην υπόλοιπη Ελλάδα και στο εξωτερικό.


Πρόκειται για ένα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», των οποίων η συνολική επένδυση (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) είναι άνω των 50 εκατ. € και ως εκ τούτου υπόκεινται σε ειδική απόφαση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι άλλες κατηγορίες έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις