Αποκρυπτογράφηση των  νέων τάσεων σε μια αγορά που παραμένει στάσιμη

Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου στο σύνολό της παραμένει στάσιμη σε όγκο, για μια δεκαετία. Ωστόσο, πίσω από αυτό το status quo κρύβονται κατηγορίες υψηλής απόδοσης ή ελπιδοφόρες. Η αλυσίδα καταστημάτων Waitrose, η  οποία έχει περίπου 350 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, δημοσίευσε μια επισκόπηση των νέων τάσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την ανάπτυξη  της κατανάλωσης.

 

Μια διατροφική επανάσταση σε εξέλιξη

Η μεγάλη καινοτομία ​​στη Βρετανία  αφορά   την οπτική  που έχουν  οι Βρετανοί για τη διατροφή τους. Ανάμεσα στις  μικρές  καθημερινές απολαύσεις  και την πανταχού παρουσία των κοινωνικών δικτύων, οι καταναλωτές ανακαλύπτουν ένα νέο γαστρονομικό σύμπαν που επηρεάζει άμεσα την επιλογή και των ποτών.

"Τα πράγματα κινούνται πολύ γρήγορα " αναφέρει  ο Rob Collins, γενικός διευθυντής και τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν  ένα από τους  σημαντικότερους  οδηγούς  της αλλαγής. Σύμφωνα με την έρευνα της Waitrose, σε συνδυασμό με τις συζητήσεις της ερευνώμενης ομάδας και τα επιχειρηματικά  δεδομένα, ένας Βρετανός στους  πέντε έχει ανεβάσει μια εικόνα του τι τρώει στα  κοινωνικά δίκτυα κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα, ενώ μεταξύ 18-34 ετών, το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 1 στους 3.

 

Ελαφρύτεροι οίνοι  για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής

Μία  από τις σημαντικότερες  κοινωνικές  σταθερές συνιστώσες περιλαμβάνει σήμερα την πρόνοια: πάνω από το 70% των Βρετανών θεωρούν τώρα την  υγιεινή διατροφή, ως μέρος της ταυτότητάς τους.  Μακριά από μεγάλα πλούσια γεύματα βασισμένα στο λίπος και τη σάλτσα.  Ελαφριά γεύματα και μαζί με αυτά  μια προτίμηση για ορισμένα είδη κρασιού. Τα φρέσκα, λευκά κρασιά είναι της μόδας, όμως και  το Beaujolais βρίσκει οπαδούς του.  Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται επίσης στην  "on-trade»,  αγορά. «Υπάρχει  αύξηση των πωλήσεων οίνου  που προέρχονται από ψυχρότερα κλίματα που σχετίζεται με το γεγονός ότι οι καταναλωτές αναζητούν όλο και ελαφρύτερα και φρέσκα κρασιά.  Αυτή η τάση μπορεί να αντικατοπτρίζει μια τάση απομάκρυνσης από τα βαρύτερα στυλ σε όφελος κρασιών με δροσιστική οξύτητα και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Το φαινόμενο επηρεάζει επίσης τις ποικιλίες σταφυλιών που παραδοσιακά συνδέονται με ψυχρότερα κλίματα, όπως το Sauvignon Blanc, Pinot Blanc και Pinot Noir, το  Veltliner Grüner και το Riesling.

 

Το ροζέ συνοδεύει το μπάρμπεκιου

Αυτή η διατροφική  μετάλλαξη έκανε κάποιους  ευτυχισμένους, ειδικά τους παραγωγούς  του  Prosecco και των  ξηρών  ροζέ. Το αφρώδες  ιταλικό  οφείλει την επιτυχία του όχι μόνο στην προσιτή τιμή του, αλλά και στον  ελαφρύ σχεδιασμό του και τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες  σε σχέση με τα  άλλα αλκοολούχα ποτά, ιδιαίτερο κριτήριο που στοχεύει στις  νεαρές γυναίκες.  Από την άποψη των ξηρών ροζέ, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά  14% αυτό το έτος στα καταστήματα, με pick  που αγγίζει το 40% τα Σαββατοκύριακα με καλό καιρό.   Αυτό δείχνει τη στενή σχέση μεταξύ του ροζέ  και του μπάρμπεκιου  που έχει γίνει, επίσης, μια μεγάλη μόδα μεταξύ των Βρετανών.

Η κατανάλωση ευνοείται  επίσης από την ανακάλυψη του «Frose» δηλαδή της ανάμειξης  ροζέ κρασιού  με   χυμό λεμονιού και ζάχαρης , που ψύχονται  και καταναλώνονται σαν  γρανίτα.

 

Όταν το εστιατόριο έρχεται σπίτι

Όπως τονίζει το Waitrose, αν τα κοινωνικά δίκτυα έχουν αλλάξει τη διατροφική  συμπεριφορά των Βρετανών ,  η ψηφιακή επανάσταση ανέτρεψε γενικότερα τις καταναλωτικές  συνήθειες.  "Κάθε σπίτι τώρα μοιάζει  σαν ένα multiplex από μόνο του. Δεδομένου αυτού, γιατί να πάει κάποιος έξω,  όταν έχει πολλές επιλογές διασκέδασης στο σπίτι; Υποκινούνται  επίσης από τους περιορισμούς στο οινόπνευμα  για την οδήγηση, και οι καταναλωτές φαίνεται πράγματι να επικεντρώνονται  όλο και  περισσότερο σε εορταστικά γεύματα στο σπίτι. Εν τω μεταξύ,  η έκθεση Waitrose σημειώνει ότι στην υπηρεσία τροφοδοσίας της αυξάνεται  όλο και περισσότερο η ζήτηση.  Οι τηλεοπτικές εκπομπές όπως το "ένα σχεδόν τέλειο δείπνο" (Come Dine With Me) προωθούν ή  αντανακλούν αυτή την τάση. "Τα σύνορα μεταξύ φαγητού  και του  φαγητού  στο σπίτι γίνονται ολοένα και πιο θολά .  Η  επικείμενη οικονομική κρίση που  αναμένεται από ορισμένους αναλυτές θα μπορούσε να ενδυναμώσει αυτή την τάση.

 

Η γνώση ωφελεί   τις νέες τάσεις

Οι  μεγάλες καμπάνιες που ενθαρρύνουν τους  βρετανούς  για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς.  Μεταξύ άλλων αποτελεσμάτων, διακρίνεται  αύξηση στις επισκέψεις στα καταστήματα: οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερο, αλλά πιο συχνά. Στα καταστήματά  τα " Προϊόντα δίκαιου εμπορίου”, τα  μικρά μεγέθη των  37,5cl, η  αναζήτηση για την αυθεντικότητα και την προέλευση που  διασφαλίζεται μέσω της αφήγησης, και η  άμεση σύνδεση με τον παραγωγό με επισκέψεις σε αμπελώνες, για παράδειγμα, αποτελούν μέρος αυτής της τάσης. "Με λίγα λόγια, οι άνθρωποι σήμερα ψάχνουν για κάτι άλλο από  μια απλή αγορά στα σούπερ μάρκετ, θέλουν μια πραγματική εμπειρία».

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις