Τέσσερις σχεδόν μήνες μετά την εισβολή στην Ουκρανία, οι ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν να εισάγουν μεγάλες ποσότητες ρωσικών καυσίμων, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Vortexa, τα οποία επικαλείται το Bloomberg.
Από την αρχή του Ιουνίου, η Ευρώπη έχει λάβει περίπου 14 εκατ. βαρέλια ντίζελ από χώρες που συμμετείχαν στη Σοβιετική Ενωση.
Πρόκειται για μία σχετικά περιορισμένη μείωση σε σχέση με τα προ πολέμου επίπεδα, με τη μεγάλη πλειονότητα των φορτίων να προέρχονται από τη Ρωσία.
Λίγες ημέρες μετά την επίσκεψη του Γάλλου προέδρου, Εμανουέλ Μακρόν, με τον Γερμανό καγκελάριο, Ολαφ Σολτς στο Κίεβο για την επίδειξη στήριξης στον Βολοντίμιρ Ζελένσκι, τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικών καυσίμων είναι η Γαλλία, ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από τη Γερμανία.
Δύσκολη η απεξάρτηση από το ντίζελ
Η αλήθεια, σύμφωνα με το Bloomberg, είναι ότι είναι πιο δύσκολο στην πράξη να απεξαρτηθεί η Ευρώπη από το ρωσικό ντίζελ. Η Ρωσία παραμένει με διαφορά ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής της ΕΕ, ακόμη και μετά τον πόλεμο. Η εκτίναξη των τιμών και η εξαιρετικά σφιχτή παγκόσμια αγορά καθιστούν, επίσης, αναμφισβήτητα δύσκολη την αποστροφή στα καύσιμα, ανεξάρτητα από πού προέρχονται.
Οι εισαγωγές του ντίζελ από λιμάνια χωρών της πρώην Σοβιετικής Ενωσης μειώνονται σταθερά από την έναρξη του πολέμου στα τέλη Φεβρουαρίου. Αν και η μείωση, όμως, είναι σταθερή, δεν είναι απότομη: Στη Ρωσία αντιστοιχεί ακόμη πάνω από το 50% των ευρωπαϊκών εισαγωγών ντίζελ τον Μάιο.
Η μείωση φαίνεται επίσης να έχει πιάσει πάτο, με τις μέσες ημερήσιες εισαγωγές τις πρώτες 20 ημέρες του Ιουνίου να είναι μεγαλύτερες από τον μέσο όρο του Μαΐου.
Η ΕΕ έχει εγκρίνει την επιβολή εμπάργκο από τις αρχές του επόμενου έτους στις αγορές διυλισμένων πετρελαϊκών προϊόντων από τη Ρωσία που μεταφέρονται με πλοία.
Η αντιμετώπιση των συνεπειών από τη μείωση της προσφοράς αυτής δεν πρέπει να υποεκτιμηθεί, σημειώνει το Bloomberg: Η προσαύξηση της τιμών των βασικών προθεσμιακών συμβολαίων του ντίζελ στην Ευρώπη σε σχέση με το αργό πετρέλαιο έφθασε σε επίπεδο-ρεκόρ προχθές και αυτός είναι ο λόγος που εκατομμύρια βαρέλια ρωσικών καυσίμων εξακολουθούν να φθάνουν στην Ευρώπη κάθε εβδομάδα.
Πηγή: imerisia
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις