Σε φιάσκο, όπως άλλωστε αναμενόταν, κατέληξαν οι περιβόητες… ¨διαβουλεύσεις¨ που ανέλαβε να διεκπεραιώσει το κυβερνητικό κλιμάκιο, ως προπομπός του Περιφερειακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας για την Περιφερειακή Ανασυγκρότηση. Οι δε εκπρόσωποι των Φορέων του Νομού μας (οι οποίοι ορθώς συμμετείχαν σ’ αυτές τις συσκέψεις και κατέθεσαν τις προτάσεις τους), αναρωτιούνται ήδη ποια ήταν η σκοπιμότητά τους πέρα από το να εξυπηρετήσουν την παράσταση ενός ακόμη κυβερνητικού επικοινωνιακού σόου.
Τούτο επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι, στη συνέχεια, από το Βήμα του επίσημου Συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη, οι αρμόδιοι Υπουργοί, δεν είχαν ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ να διατυπώσουν για την Πέλλα και τα προβλήματά της!
Ο κύριος Σπίρτζης – ο «αναρμόδιος» και… ανευθυνοϋπεύθυνος κύριος Σπίρτζης, είχε έλθει προ μηνών να μας κάνει μαθήματα… κοινοβουλευτικών καθηκόντων, αλλά ο ίδιος κρύβεται και δεν προσέρχεται στη Βουλή για να μην απαντήσει σε καίρια ερωτήματα του Γιώργου Καρασμάνη…
Ο κύριος Σπίρτζης λοιπόν, από το επίσημο βήμα του Συνεδρίου της Θεσσαλονίκης, ¨δεν έβγαλε κιχ¨ ούτε για τον προαστιακό, ούτε για το οδικό δίκτυο του Νομού μας! Όπως είχε κάνει και τον Δεκέμβρη του ’17 στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2018. Μιλούσε τότε επί 25 λεπτά, αναφέρθηκε σε κατάλογο έργων ακόμη και για το τελευταίο χωριουδάκι - οικισμό της Επικράτειας, αλλά για την Πέλλα… αιδήμονα σιγήν ιχθύος!
ΟΙ ΚΟΡΟΪΔΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ
Και ενώ είχε δεσμευτεί να έρθει εδώ ο ίδιος κάποια στιγμή πολύ σύντομα, στο μέσον του Συνεδρίου – την Τρίτη το πρωί – έστειλε εδώ τους υφισταμένους του, να παρουσιάσουν την περιβόητη μελέτη σκοπιμότητας του… 2008 για τον Προαστιακό! Δικαιολογημένα. Διότι πώς να έλθει αυτοπροσώπως, όταν ο ίδιος αποδεδειγμένα δεν έχει πιστέψει σ’ αυτό το έργο; Χρειάζεται μήπως να θυμίσουμε ότι πέρσι τον Οκτώβρη που είχε έρθει στο Νομό, ¨έκανε πλάκα¨ (κατά δική του εκ των υστέρων δήλωση), με κοροϊδευτική αναφορά στα… 60 χρόνια που η χώρα περίμενε την υλοποίηση του οράματος του Τρικούπη για ένα τέτοιο έργο; Τα μάζεψε δηλαδή, φοβούμενος μήπως νομίσουμε ότι εννοούσε ότι θα περιμένουμε 6 δεκαετίες και για το δικό μας τραίνο.
Αλλά και αυτή τη φορά, στο Περιφερειακό Συνέδριο της Θεσσαλονίκης, αντί να πάρουν θέση πάνω στα καυτά θέματα - προβλήματα του Νομού μας, προτίμησαν να βάλουν στο στόμα ακόμη και του Πρωθυπουργού, ένα καινούργιο παραμύθι: Ότι ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Πέλλας, θα χρηματοδοτηθεί από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα CEF. Αντί, ως όφειλαν, να τον προστατεύσουν τον άφησαν εκτεθειμένο, διότι απέκρυψαν ότι:
* Το υπόλοιπο του προγράμματος CEF χρηματοδοτεί πλέον μόνο το 20% του κόστους των έργων που εντάσσονται και, σε περίπτωση ένταξης το 80% του κόστους πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
*Στο πρόγραμμα CEF εντάσσονται μόνον υπερώριμες και οριστικές μελέτες χάραξης. Επιπλέον δε, η ένταξη των έργων προκύπτει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες με αντίστοιχες προτάσεις άλλων κρατών –μελών, δηλαδή προκύπτει μετά από έντονο ανταγωνισμό.
* Το πρόγραμμα CEF χρηματοδοτεί σιδηροδρομικά έργα, τα οποία είναι ενταγμένα στα διευρωπαϊκά δίκτυα.
*Τα μεγάλα έργα του ΕΣΠΑ για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο έχουν κλείσει δηλαδή το ΕΣΠΑ αυτή την ώρα είναι overbooking – δηλαδή υπερκαλυμμένο.
Με άλλα λόγια, δικαίωσε πλήρως ο κύριος Σπίρτζης το Δελτίο μας Τύπου του Οκτώβρη του ’17 που χαρακτηρίζαμε την τότε επίσκεψή του στα Γιαννιτσά ¨θεατρική παράσταση¨ και τις εξαγγελίες του – και για τον προαστιακό - ¨παραμύθι χωρίς δράκους¨!
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις