Συγκρίσιμο το κόστος βιοντίζελ με τα συμβατικά καύσιμα
Το βουλγαρικό Υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει να αγοράσει 20 επιβατικά τρένα με καύσιμο βιοντίζελ, με τη διαδικασία υποβολής προσφορών να ανακοινώνεται τις επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με τον υπουργό Nikolay Karadjov, η υιοθέτηση του βιοντίζελ αποτελεί μια εξαιρετική λύση εν μέσω αυστηρότερων περιβαλλοντικών προτύπων και προσφέρει ένα βιώσιμο βήμα προς την επίτευξη μεταφορών με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Ο Karadjov σημείωσε ότι όλοι οι διανομείς καυσίμων είναι σήμερα υποχρεωμένοι να παρέχουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό βιοκαυσίμου σε κάθε πρατήριο καυσίμων. «Από εδώ και στο εξής, δεν έχουμε σχεδόν καμία δικαιολογία για να μην προσφέρουμε καύσιμο βιοντίζελ σε κάθε πρατήριο», δήλωσε.
Εξήγησε περαιτέρω ότι η διαθεσιμότητα του βιοντίζελ θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση των καταναλωτών και προέβλεψε ότι, καθώς η χρήση του επεκτείνεται μεταξύ των βαρέων οχημάτων, των λεωφορείων και των τρένων, το βιοντίζελ θα γίνει πιο προσιτό και ευρέως διαθέσιμο.
Όταν ρωτήθηκε από το Βουλγαρικό Πρακτορείο Ειδήσεων (BTA) σχετικά με το κόστος παραγωγής βιοντίζελ, ο Karadjov υποστήριξε ότι η τιμή του είναι συγκρίσιμη με εκείνη των συμβατικών καυσίμων.
Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι η μετάβαση σε βιώσιμα καύσιμα στον τομέα των αερομεταφορών μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές λόγω των αυστηρότερων απαιτήσεων που συνεπάγεται η επεξεργασία των καυσίμων για τα αεροσκάφη.
Αντίθετα, εξήγησε ότι στα συνήθη συστήματα μεταφορών, οι κινητήρες λειτουργούν πανομοιότυπα ανεξάρτητα από το αν τροφοδοτούνται με βιοντίζελ ή κανονικό ντίζελ, καθιστώντας τη μετάβαση απρόσκοπτη από άποψη επιδόσεων.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, ο Karadjov ανέφερε ότι υπήρξε μια διακριτική αλλαγή πολιτικής. Πρότεινε ότι περαιτέρω εξελίξεις στον τομέα αυτό ενδέχεται να προκύψουν τους επόμενους μήνες.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Συμβουλίου Μεταφορών στο Λουξεμβούργο διεξήχθησαν εκτενείς συζητήσεις για το θέμα αυτό, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύτηκε να παρουσιάσει ένα νέο όραμα για την ενδιάμεση περίοδο που θα οδηγήσει στην πλήρη ηλεκτροκίνηση. Ο Karadjov τόνισε ότι το όραμα αυτό θα πρέπει να αναγνωρίζει το βιοντίζελ ως σημαντική καινοτομία και πολύτιμη ευκαιρία στην ευρύτερη στρατηγική μετάβασης.