Το Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει δασμούς αντιντάμπινγκ στο κινεζικό βιοντίζελ

Η TRA προτείνει επιβολή δασμών έως 54,64% μετά τα ευρήματα για ζημία στους Βρετανούς παραγωγούς· ανάλογα μέτρα έχει ήδη λάβει και η ΕΕ.

Η Αρχή Εμπορικών Θεραπειών του Ηνωμένου Βασιλείου (TRA) δημοσίευσε τη Δήλωση Ουσιαστικών Γεγονότων (SEF) σχετικά με την έρευνά της για το ντάμπινγκ στις εισαγωγές κινεζικού βιοντίζελ, προτείνοντας την επιβολή δασμών αντιντάμπινγκ στα κινεζικά καύσιμα.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το κινεζικό βιοντίζελ εισαγόταν στο Ηνωμένο Βασίλειο σε τιμές ντάμπινγκ, προκαλώντας σημαντική ζημία στους Βρετανούς παραγωγούς. Η TRA κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι θα ήταν προς το οικονομικό συμφέρον του Ηνωμένου Βασιλείου να ληφθούν μέτρα αντιντάμπινγκ.

Η TRA πρότεινε δασμούς αντιντάμπινγκ 15,68% στην Zhuoyue Group και στους συνδεδεμένους εξαγωγείς της, και 54,64% σε όλους τους άλλους εξαγωγείς.

Τα προϊόντα που καλύπτονται από την έρευνα περιλαμβάνουν βιοντίζελ, συγκεκριμένα μονοαλκυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) και υδρογονομένα φυτικά έλαια (HVO), τα οποία χρησιμοποιούνται είτε αμιγή είτε σε μείγματα και προορίζονται κυρίως για καύσιμο οδικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο οργανισμός αναφέρει ότι αν δεν επιβληθούν δασμοί, ορισμένοι Βρετανοί παραγωγοί βιοκαυσίμων θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν την αγορά. Τονίζει επίσης ότι τα ενδιαφερόμενα μέρη μπορούν να σχολιάσουν ή να προσκομίσουν πρόσθετα στοιχεία έως τις 22 Σεπτεμβρίου, πριν ληφθεί η τελική σύσταση.

Η ΕΕ έχει ήδη επιβάλει παρόμοιους δασμούς στα κινεζικά βιοκαύσιμα, έπειτα από σχεδόν διπλασιασμό των εισαγωγών βιοντίζελ και HVO από την Κίνα προς την ΕΕ. Η απότομη αύξηση των εισαγωγών (σε 1,5 εκατ. τόνους τον Δεκέμβριο 2023) δεν συμβάδιζε με τη μέτρια αύξηση της κατανάλωσης στην ΕΕ την ίδια περίοδο. Το μερίδιο αγοράς της Κίνας αυξήθηκε από 5,4% το 2022 σε 8% το 2024, ενώ η εγχώρια βιομηχανία της ΕΕ έχασε περίπου 10% του μεριδίου αγοράς της.