Η σκανδιναβική αγορά, τα ελληνικά προϊόντα και οι προοπτικές

Eco Life Scandinavia & Nordic Organic Food Fair

Στις 13 & 14 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η Eco Life Scandinavia & Nordic Organic Food Fair, η μοναδική επαγγελματική Έκθεση Βιολογικών & Φυσικών προϊόντων για τις Σκανδιναβικές χώρες, η οποία υποστηρίχθηκε για 2η χρονιά από τον Enterprise Greece.

Η έκθεση φέτος προσέλκυσε 4,836 επισκέπτες όπως αγοραστές supermarket, ιδιοκτήτες on-line καταστημάτων, retailers, διανομείς βιολογικών προϊόντων και αντιπρόσωπους από τους κλάδους των Τροφίμων, Ποτών, Συμπληρωμάτων Διατροφής και Ομορφιάς.



Όσον αφορά τους εκθέτες, συνολικά συμμετείχαν 517 εταιρείες από 48 χώρες όπως Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Εσθονία, Φιλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Κορέα, Σουηδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, κ.ά.



Στο ελληνικό Περίπτερο συμμετείχαν 47 επιχειρήσεις μέσω των Περιφερειών Κρήτης, Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδος, του Επιμελητηρίου Λάρισας αλλά και ανεξάρτητα.
Η ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ


Η Σκανδιναβική αγορά αποτελεί αναμφισβήτητα την Νο1 στην Ευρώπη στην κατανάλωση βιολογικών και φυσικών προϊόντων.

Αυτό φυσικά αποδεικνύεται κάνοντας μια μικρή επίσκεψη σε σουπερμάρκετ όπως τα Coop, Hemköp, ICA, Willys, Dagrofa, Coop, Dansk, Kiwi και πολλά άλλα.

Επίσης κάποιος που έχει επαφή με την αγορά της Σκανδιναβίας, αντιλαμβάνεται τόσο την ετήσια αύξηση στην γκάμα των βιολογικών προϊόντων όσο και την αύξηση των νεοεισερχόμενων εταιρειών «στο ράφι» από διάφορες εταιρείες, Ευρωπαϊκές και μη.

Ποια όμως θέση κατέχει η Ελλάδα και ποιο μερίδιο αγοράς; Δυστυχώς πολύ μικρό ως ασήμαντο ακόμα.

Και αυτό όχι γιατί υστερούν τα ελληνικά προϊόντα στην ποιότητα ή στην διαθεσιμότητα αλλά γιατί απαιτείται ριζική αλλαγή στον τρόπο προβολής τους και στον τρόπο σκέψης πολλών επιχειρηματιών πίσω από αυτά.

Οι ανταγωνιστικές αγορές, όπως των Σκανδιναβικών χωρών, πλέον αναζητούν νέα, καινοτόμα και διαφοροποιημένα προϊόντα τα οποία να προσελκύουν τους καταναλωτές και να δημιουργούν τόσο συνειδητοποιημένες όσο και αυθόρμητες αγορές.

Ακόμη, ο παραδοσιακός τρόπος συμμετοχής σε εκθέσεις έχει εδώ και χρόνια ξεπεραστεί και η επιχείρηση πρέπει να «εκτεθεί» πλήρως, τόσο σε επίπεδο προϊόντων (συσκευασίας, ονομασίας, ετικέτας) όσο και σε επίπεδο παρουσίας των ίδιων των ανθρώπων που εκπροσωπούν την επιχείρηση.

Οι αγορές των Σκανδιναβικών χωρών και ιδιαίτερα της Δανίας, της Σουηδίας και της Νορβηγίας, είναι εξαιρετικά σημαντικές για τον Αγροδιατροφικό τομέα των Μεσογειακών χωρών λόγω της πολύ υψηλής κατανάλωσης και βιοτικού επιπέδου. Αντίστροφα, τα μεσογειακά προϊόντα κατέχουν πολύ υψηλή θέση στις διατροφικές συνήθειες των χωρών αυτών λόγω της υψηλής θρεπτικής αξίας και της αδυναμίας παραγωγής τους από τις Βόρειες χώρες.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι «ανταγωνιστικές» μας χώρες Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία να έχουν όχι μόνο πολύ σημαντική παρουσία στην έκθεση αλλά και να προωθούν και να προβάλουν το brand της χώρας τους και των περιοχών τους καθ’όλη την διάρκεια του χρόνου.

Φέτος στην Eco Life Scandinavia & Nordic Organic Food Fair έγινε ένα τεράστιο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.

Για πρώτη φορά το 60% των Ελλήνων εκθετών πρόβαλαν εντυπωσιακά προϊόντα σε επίπεδο συσκευασίας, ετικετών και γενικής παρουσίασης και ως αποτέλεσμα προσέλκυσαν πολύ κόσμο κάνοντας σημαντικές επαφές.

Και προς αυτή την πορεία θα πρέπει να συνεχίσουμε να κινούμαστε, για την ανάδειξη του brand Greece και για την υγιή ανάπτυξη των εξαγωγών μας.