Οι εταιρείες πιστωτικών καρτών δεσμεύονται να διασφαλίσουν την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών

Ώστε να αποφεύγονται κρυφές χρεώσεις.

Μετά από διάλογο με το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC), το οποίο συντονίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και διευθύνει ο Δανός Συνήγορος του Καταναλωτή, η Mastercard, η VISA και η American Express συμφώνησαν να εισαγάγουν αλλαγές προκειμένου να συμμορφωθούν με τους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.
 

Στόχος των δεσμεύσεων είναι οι έμποροι να παρέχουν στους καταναλωτές σαφείς πληροφορίες σχετικά με τις επαναλαμβανόμενες πληρωμές προτού οι καταναλωτές υπογράψουν συνδρομές.
 

Σύμφωνα με μια έρευνα σχετικά με τις απάτες και την εξαπάτηση σε βάρος καταναλωτών, η οποία δημοσιεύτηκε το 2020, σχεδόν το 10 % των καταναλωτών στην ΕΕ έχουν στο παρελθόν πειστεί να υπογράψουν ανεπιθύμητες συνδρομές. Οι αρχές του CPC εξέτασαν τις πρακτικές των MasterCard, VISA και American Express, ιδίως όσον αφορά τον τρόπο έγκρισης των συναλλαγών με κάρτα μέσω του δικτύου πληρωμών τους. Οι αρχές του CPC διαπίστωσαν ότι οι κανόνες των παραπάνω εταιρειών δεν διασφάλιζαν την ορθή έγκριση των συναλλαγών με κάρτα όταν αυτές περιλαμβάνουν επακόλουθες τακτικές πληρωμές, π.χ. υποχρεώνοντας τους εμπόρους να διευκρινίζουν, σε συγκεκριμένα στάδια, στους καταναλωτές, ότι αποδεχόμενοι μια δωρεάν δοκιμή, στην πράξη υπογράφουν μια επαναλαμβανόμενη συνδρομή.
 

Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, η American Express θέσπισε αυστηρότερους κανόνες για τους εμπόρους, όπως την υποχρέωση αποστολής υπενθύμισης της πρώτης συνδρομής. Η MasterCard και η VISA πήγαν ένα βήμα παραπέρα, απαιτώντας από τους εμπόρους να αναγράφουν τα ισχύοντα τέλη συνδρομής μέσα στο παράθυρο πληρωμών όπου οι καταναλωτές εισάγουν τις πληροφορίες της πιστωτικής τους κάρτας για την πρώτη αγορά ή για τη δοκιμή που οδηγεί σε συνδρομή.