NEW HOLLAND CR11: Μια φουτουριστική προσέγγιση της Γεωργίας

Οι αναβαθμίσεις του στυλ είναι συχνές στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας: η εμφάνιση ανανεώνεται, ορισμένα φινιρίσματα αλλάζουν, οι λεπτομέρειες γυαλίζονται για να συμβαδίζουν με την εποχή. Στη γεωργία, όλα είναι διαφορετικά. 

Τα οχήματα επανασχεδιάζονται μόνο όταν υπάρχει μια σημαντική τεχνική καινοτομία που δικαιολογεί την αλλαγή στην εμφάνιση. 

Αυτό συμβαίνει με τη θεριζοαλωνιστική μηχανή New Holland CR11, η οποία εκτός του ότι είναι η μεγαλύτερη που έχει κατασκευαστεί ποτέ, θέτει επίσης νέα πρότυπα όσον αφορά την παραγωγικότητα και τη μείωση των απωλειών σιτηρών.

Η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία

Οι μηχανικοί του εργοστασίου Zedelgem στο Βέλγιο που το σχεδίασαν συνεργάστηκαν με το κέντρο σχεδιασμού της μητρικής εταιρείας CNH στο Τορίνο, με επικεφαλής τον David Wilkie, για να δώσουν μορφή σε αυτό το επαναστατικό μηχάνημα. 

"Είμαι πολύ ικανοποιημένος με αυτό το έργο - δήλωσε ο Wilkie - διότι, αν στα αυτοκίνητα "ο σχεδιασμός είναι βασιλιάς", στα οχήματα εργασίας η μορφή ακολουθεί πάντα τη λειτουργία. Επομένως, είναι πιο δύσκολο να προτείνονται αλλαγές, οι οποίες υπαγορεύονται πάντα από τις τεχνικές ανάγκες. Σε ένα τόσο προηγμένο και σημαντικό όχημα, όλοι συμφώνησαν από την αρχή στην ανάγκη να δείξουμε πόση καινοτομία υπάρχει στο CR11. Έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε που άλλαξε για τελευταία φορά η σχεδιαστική γλώσσα των συνδυασμών της New Holland".

Μια νέα γλώσσα σχεδιασμού

Ο επιλεγμένος σχεδιασμός έχει καθιερωθεί όχι μόνο λόγω της ενδιαφέρουσας αισθητικής του, αλλά και επειδή είναι εύκολο να αναπαραχθεί σε τόσα πολλά διαφορετικά οχήματα. 

Στην πραγματικότητα, έχει γεννήσει μια νέα σχεδιαστική γλώσσα για τη New Holland, η οποία ονομάστηκε "Inspired by Nature" και η οποία αναπαράγεται και σε άλλα οχήματα, τη δεματοποιητική μηχανή (που παρουσιάστηκε ακόμη και πριν από τη θεριζοαλωνιστική μηχανή, προλαβαίνοντας ουσιαστικά τα κριτήρια σχεδιασμού της, αν και αυτά είχαν ήδη καθοριστεί) και τον ελκυστήρα T7 Methane Power - LNG.

Αποδοτικότητα στον πυρήνα

"Η σχεδιαστική γλώσσα που καθορίζει το New Holland CR11 αντιπροσωπεύει μια νέα υπογραφή της μάρκας - εξηγεί ο Giampiero Vietti, ανώτερος σχεδιαστής της CNH - η οποία έχει εφαρμοστεί στους νέους ελκυστήρες. Υπάρχει μια ολόκληρη νέα γενιά καπό που ακολουθεί το στυλ που γεννήθηκε με τη θεριζοαλωνιστική μηχανή". Διάφορες πηγές έμπνευσης υπαγόρευσαν τον σχεδιασμό αυτού του οχήματος. 

"Αν και πολύ μεγάλο -προσθέτει ο Vietti- με το σχήμα του, αυτό το CR11 ήθελε να τονίσει τις έννοιες της αποδοτικότητας και της δυνατότητας προσαρμογής στο περιβάλλον. Γι' αυτό έχει αυτή την κίτρινη πλευρά, ένα χρώμα που πάντα ξεχώριζε τις θεριζοαλωνιστικές μηχανές της New Holland, η οποία είναι πολύ ελικοειδής και γλυπτική, ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι μαύρα. Ακόμα και αυτό το είδος εισαγωγής αέρα που μπορείτε να δείτε στη μέση του πάνελ του αμαξώματος χρησιμεύει για τον εξορθολογισμό των σχημάτων".

Αναφορές σε υπεραυτοκίνητα

Υπάρχει έντονη έμπνευση από τον κόσμο των αυτοκινήτων, ιδίως από τα καμπυλωτά σχήματα των αμαξωμάτων των σπορ αυτοκινήτων. Αυτές οι αναφορές στα supercars κάνουν τα οχήματα σαφώς πιο ελκυστικά. Στο CR11, ωστόσο, το λειτουργικό στοιχείο ήταν αυτό που οδήγησε το σχεδιασμό, αλλά η επιθυμία να δοθεί ελαφρότητα στο όχημα ήταν ένα σταθερό σημείο.

"Επιπλέον - πρόσθεσε ο Vietti - με τη νέα στυλιστική κατεύθυνση εισαγάγαμε τη διακοσμητική ταινία με τα μπλε γραφικά: πρόκειται για ένα οπτικό στοιχείο εμπνευσμένο από τη διαδικασία κατεργασίας που λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό του μηχανήματος, που γίνεται ένα είδος υπογραφής που επιτρέπει την αναγνώριση της μάρκας New Holland ακόμη και από μακριά. Για να το συζητήσουμε, θα μπορούσε κανείς να αναγνωρίσει το εμπορικό σήμα του κατασκευαστή ακόμη και αν δεν συμπεριλαμβανόταν σε κανένα λογότυπο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ίδια διακοσμητική ταινία έχει υιοθετηθεί και σε άλλα προϊόντα.

Χρώμα και τελειώματα σαν Ferrari

Η έμπνευση από την αυτοκινητοβιομηχανία είναι εμφανής και στην καμπίνα. Όπως πάντα, η λειτουργία υπαγόρευε το στυλ, αλλά για τα εσωτερικά φινιρίσματα, στόχος ήταν να αναπαραχθεί το τυπικό περιβάλλον των σούπερ σπορ αυτοκινήτων.

Οι λύσεις Colour&Trim που είναι χαρακτηριστικές για τους εσωτερικούς χώρους της Ferrari αποτέλεσαν ισχυρή έμπνευση, με ακριβή και πολύχρωμα φινιρίσματα που επικαλύπτονται από μια σκοτεινή κυριαρχία των επιφανειών.

"Οι εσωτερικοί μας χώροι ήταν πάντα ανοιχτόχρωμοι - εξήγησε ο Wilkie - αλλά για την CR11 αποφασίσαμε μια βαρυσήμαντη αλλαγή στο μαύρο χρώμα. Με ένα σκούρο εσωτερικό και ραφές σε αντίθεση, η αντιληπτή ποιότητα είναι υψηλότερη".

Πηγή: autodesignmagazine.com

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις