Στο -2,1% ο ετήσιος πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Στο -2,1% ο ετήσιος πληθωρισμός τον Νοέμβριο

Παράλληλα, σε μηνιαίο επίπεδο, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παρουσίασε μείωση 0,9% έναντι πτώσης 0,6% τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους. Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο μέσος δείκτης για το 12μηνο Δεκεμβρίου 2019 – Νοεμβρίου 2020, διαμορφώθηκε στο -1% έναντι +0,2% το αντίστοιχο 12μηνο του 2018 – 2019.

Πού οφείλεται η ετήσια μεταβολή

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά: 

  •     0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
  •     3,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  •     4,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα.
  •     2,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  •     1,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
  •     6,9% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
  •     2,4% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  •     1,0% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμόυπολογιστές-επισκευές, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα.
  •     0,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
  •     2,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  •     1,9% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, χοιρινό, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, τυριά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, ελαιόλαδο, πατάτες, αναψυκτικά.

Πού οφείλεται η μηνιαία μεταβολή 

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  •     12,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
  •     1,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
  •     0,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  •     0,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  •     0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.
  •     0,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
  •     0,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις