Εκτινάχθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές στην Ισπανία

Μεγάλη άνοδο  σημειώνουν τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές εξαγωγές στην Ισπανία μια τάση που διατηρήθηκε και το 2020.

Σύμφωνα με το ισπανικό Υπουργείο Βιομηχανίας, Εμπορίου και Τουρισμού, κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2020, οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων συνέχισαν την ανοδική τους πορεία κατά 10,3%, φθάνοντας τα 688,8 εκατ. ευρώ. Μόνον η Εσθονία και η Λιθουανία κατέγραψαν μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση των εξαγωγών τους στην Ισπανία από όλον τον κόσμο για το συγκεκριμένο διάστημα, η πρώτη κατά 227,2% και η δεύτερη κατά 16,1%, με συνολικά ποσά όμως εμφανώς μικρότερα, συγκεκριμένα 131,3 εκατ. ευρώ και 352,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Στον αντίποδα οι εξαγωγές ισπανικών προϊόντων στη χώρα μας μειώθηκαν κατά 24,3% στα 1,74 δισ. ευρώ.

Πάντως γενικότερα οι ισπανικές εξαγωγές ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν σε μεγάλο βαθμό. Μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου του προηγούμενου έτους, οι εξαγωγές έφθασαν τα 238,41 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό είναι κατά 10,9% μικρότερο από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, με την πτώση να είναι αναμενόμενη, δεδομένων των συνθηκών στο παγκόσμιο εμπόριο το προηγούμενο έτος.

Ιδιαίτερα για την Ισπανία, κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού, οι εξαγωγές είχαν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό, με το μήνα Απρίλιο να αποτελεί το χειρότερο μήνα, αφού οι εξαγωγές του συγκεκριμένου μήνα του 2020 αντιπροσώπευσαν μόλις το 13% των εξαγωγών του Απριλίου του 2019.

Συγκρατώντας τα ανωτέρω στοιχεία, ο τομέας των εξαγωγών είναι εκείνος που ανακάμπτει με τη μεγαλύτερη ταχύτητα στην Ισπανία, τάση η οποία ξεκίνησε από τον Ιούλιο, αφού από τον συγκεκριμένο μήνα παρατηρείται συνεχόμενη μεγέθυνση, σε μηνιαία βάση, των εξαγωγών.

Αποδεικνύεται με αυτόν τον τρόπο η συνεχής αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στο παγκόσμιο εμπορικό περιβάλλον, καθώς, πέραν της Κίνας, καμία άλλη βιομηχανική χώρα δεν αύξησε σε ετήσια βάση τις εξαγωγές της. Οι ισπανικές επιχειρήσεις, εντός και του πλαισίου στρατηγικής της χώρας, έχουν κάνει μεγάλα βήματα για την ανάπτυξη των εξαγωγών τους και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους.

Οι κύριες κατηγορίες εξαγωγικών προϊόντων ήταν τα διατροφικά προϊόντα και ο καπνός, τα οποία αντιπροσώπευσαν περί το ένα πέμπτο του συνόλου, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 5,4%. Οι υπόλοιπες κατηγορίες σημείωσαν ετήσια πτώση με τις κυριότερες να είναι τα κεφαλαιουχικά αγαθά που επίσης αφορούσαν το ένα πέμπτο του συνόλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές αυτοκινήτων που αποτελούν παραδοσιακά έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες των εξαγωγών σημείωσαν ετήσια πτώση της τάξεως του 14,3%. Εντούτοις, ο τομέας δείχνει να ανακάμπτει τους τελευταίους μήνες του έτους. Προϊόντα τα οποία φαίνεται να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερη σημασία και προοπτικές για τις εξωτερικές αγορές είναι τα φαρμακευτικά προϊόντα και οι οικιακές συσκευές. Αντίθετα, δεδομένων των παγκόσμιων συνθηκών, οι τομείς της ενέργειας και της κλωστοϋφαντουργίας δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα.

Περισσότερο από το ήμισυ των εξαγωγών προορίζονται για τις χώρες της ευρωζώνης ενώ συνολικά οι χώρες της Ε.Ε. και της Ευρώπης αντιπροσωπεύουν το 60,7% και 73,2% του συνόλου αντίστοιχα. Όσον αφορά τις εισαγωγές, αυτές για το εν λόγω διάστημα μειώθηκαν κατά 15,7% σε σύγκριση με το 2019, στα 250,76 δισ. ευρώ, δεδομένο το οποίο μείωσε το εμπορικό έλλειμμα της Ισπανίας στα 12,34 δισ. ευρώ, με τις εξαγωγές να αποτελούν το 95,1% των εισαγωγών, ποσοστό 5,1% υψηλότερο από το 2019. Το εμπορικό ισοζύγιο, εξαιρουμένων των ενεργειακών προϊόντων, ήταν θετικό για την Ισπανία στα 1,17 δισ. ευρώ σε αντίθεση με το έλλειμμα ύψους 8,6 δισ. ευρώ της περιόδου Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2019.

ΠΗΓΗ

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις