Ρεκόρ αποτελεσμάτων από την Κρι Κρι, στο 50% οι εξαγωγές γιαουρτιού
Ρεκόρ αποτελεσμάτων από την Κρι Κρι, στο 50% οι εξαγωγές γιαουρτιού

Σαν να μην υπήρχε η κρίση της πανδημίας συνεχίζει την επιχειρηματική της πορεία η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, που αναμένεται να ανακοινώσει το προσεχές διάστημα οικονομικά αποτελέσματα – ρεκόρ για το 2020, κάτι που βρίσκει αντανάκλαση και στη μετοχή της, η οποία έκλεισε την Πέμπτη στα 7,70 ευρώ, το υψηλότερο επίπεδο από την εισαγωγή της στο ΧΑ, το 2003.

Το 2020 ήταν ένα έτος – ρεκόρ για την εταιρεία, κάτι που θα φανεί στα αποτελέσματα που θα ανακοινωθούν προσεχώς. Άλλωστε, η παρακαταθήκη του 9μήνου, δεν αφήνει καμιά αμφιβολία επ’ αυτού, καθώς ήταν το καλύτερο της ιστορίας, με τον κύκλο εργασιών να ξεπερνά για πρώτη φορά (σε εννεάμηνο) τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν τα 14 εκατ. ευρώ.

Οι εξαιρετικές επιδόσεις στο γιαούρτι –στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό- που αποδεικνύεται ένα διαρκές success story τόσο για τη Σερραϊκή εταιρεία, όσο και για τις υπόλοιπες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, είναι η κύρια αιχμή που διατηρεί το momentum ανάπτυξης της Κρι Κρι. Ο τομέας του γιαουρτιού, αποτελεί το 70% του κύκλου εργασιών της εταιρείας.

Ευρύτερα, ο τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων –με αιχμή το γιαούρτι- αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής και έχει επωφεληθεί και από τη στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή. Έτσι, οι πωλήσεις της εταιρείας δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την πανδημία, ενώ το ίδιο αναμένεται και για το 2021.

Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών στο εννεάμηνο του 2020 διαμορφώθηκε σε 102,75 εκατ. ευρώ, έναντι 92,94 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 10,6%. Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 35,17 εκατ. ευρώ έναντι 34,78 εκατ. το ενιάμηνο 2019, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 21,38 εκατ. ευρώ έναντι 19,92 εκατ. το 2019. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε 14,03 εκατ. ευρώ έναντι 12,45 εκατ. το ενιάμηνο 2019.

Στην Ελλάδα η μάρκα Κρι Κρι κατατάσσεται στη 2η θέση της αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,9% (στοιχεία Nielsen Αύγουστος 2020), ενώ στην αγορά γιαουρτιού διατηρεί επίσης τη 2η θέση με μερίδιο 16,3%. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την έντονη ανάπτυξη (αύξηση 26,4%) στο 9μηνο του 2020, ενώ η συνολική αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 37,9 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 50% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Ιδιαίτερα πετυχημένη ήταν η χρονιά και για τις εξαγωγές αφού η συμμετοχή των εξαγωγών στις πωλήσεις ανήλθε στο 43%, με την εταιρεία να έχει παρουσία σε 37 χώρες.

Π. Τσινάβος: Στα 3,5 δισ. ευρώ ο τζίρος γιαουρτιού στην Ευρώπη

Μιλώντας στο πρόσφατο Συνέδριο Γιαουρτιού που διοργάνωσε η Κρι Κρι, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Τσινάβος τόνισε πως το 2021 είναι μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για την εταιρεία, καθώς συμπληρώνονται 30 χρόνια από την παραγωγή του πρώτου γιαουρτιού Κρι Κρι.

Επεσήμανε πως η απόφαση για επένδυση στο γιαούρτι αποδείχθηκε ιδιαιτέρα επιτυχημένη, αφού σήμερα το 75% των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τη δραστηριότητα των γαλακτοκομικών και αποτέλεσε το όχημα για τη σημαντική της ανάπτυξη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Το 2020 η εταιρεία ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις στο εργοστάσιό της, το οποίο είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής γιαουρτιού στην Ευρώπη. Συνολικά, οι επενδύσεις πενταετίας (2016-2020) της Κρι Κρι ανήλθαν στα 43 εκατ. ευρώ. Το 2021 πρόκειται να υλοποιηθεί και η επένδυση σταθμού βιοαερίου και συμπαραγωγής ενέργειας και θερμότητας ισχύος 1MW, όπου το κόστος επένδυσης θα ανέλθει στα 5 εκατ.

Ο κ. Τσινάβος εξήρε την πορεία του brand ελληνικό γιαούρτι, τονίζοντας ότι «είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα προϊόντα παγκοσμίως, με μεγάλη οικονομική ανάπτυξη σε σχεδόν όλο τον κόσμο. Η Κρι Κρι σήμερα απευθύνεται σε μία τεράστια αγορά ελληνικού γιαουρτιού ύψους 6,5 δισ. παγκοσμίως και 3,5 δισ. στην Ευρώπη».

Στο χρηματιστηριακό ταμπλό, η μετοχή της Κρι Κρι έκλεισε την Παρασκευή στα 7,70 ευρώ, επίπεδα που ουδέποτε έχει ξαναδεί στο ελληνικό χρηματιστήριο από το 2003, οπότε και εισήχθη, ενώ η αποτίμηση της εταιρείας ανέρχεται πλέον στα 254 εκατ. ευρώ.  

Διψήφια ποσοστά ανάπτυξης επί σχεδόν μια 15ετία, χρηστή διαχείριση των κεφαλαίων που αντλήθηκαν από το Χ.Α., επανεπένδυση κερδών, διαρκής εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων και ισχυροποίηση παρουσίας στις πιο απαιτητικές αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, συνθέτουν το προφίλ της εταιρείας. Παράλληλα, δεν υπήρξε χρονιά στη 15ετία, που δεν έδωσε μέρισμα στους μετόχους της.

Είναι μια από τις λίγες εναπομείνασες μεγάλες εταιρείες στην ακριτική Ελλάδα, η οποία συνδέεται με απόλυτο τρόπο με τον τόπο της, τις Σέρρες, καθώς όλο το γάλα το προμηθεύεται αποκλειστικά από τοπικούς παραγωγούς του νομού. Άλλωστε, ο νομός Σερρών είναι μακράν ο πρώτος σε παραγωγή γάλακτος στην Ελλάδα, καθώς από τους περίπου 690 χιλιάδες τόνους παραγωγής της χώρας, οι 350 χιλιάδες παράγονται εκεί.

Η Κρι Κρι ιδρύθηκε το 1954 όταν ο Γιώργος Τσινάβος, πατέρας του σημερινού CEO, άνοιξε ένα μικρό ζαχαροπλαστείο στις Σέρρες, το οποίο παρήγαγε και διέθετε παγωτά και είδη ζαχαροπλαστικής στην πόλη. Οι πρώτες διανομές παγωτού γίνονταν με πλανόδιους πωλητές και ειδικά χειροκίνητα καροτσάκια που είχαν ως ψυκτικό μέσο τον πάγο και το αλάτι. Πλέον, η επιχείρηση αποτελεί το μεγαλύτερο ιδιώτη εργοδότη του νομού Σερρών με πάνω από 450 εργαζόμενους, ενώ εν μέσω πανδημίας, το 2020, έκανε 84 νέες προσλήψεις.

Στην Παράλληλη Αγορά του Χρηματιστηρίου εισήχθη στις 6 Αυγούστου 2003, με τιμή εισαγωγής τα 1,04 ευρώ αντλώντας 6 εκατ. ευρώ, ενώ από τον Ιούνιο του 2018 αποτελεί μέλος του δείκτη Mid Cap με τις μετοχές μεσαίας κεφαλαιοποίησης. 

Η πορεία της μετοχής αντανακλά σταθερά την καλή επιχειρηματιικήπορεία της. Το 2020, σε μια πτωτική αγορά γενικά, ο τίτλος ενισχύθηκε σε ποσοστό 15,55%, ενώ από τα χαμηλά του περυσινού Μαρτίου έως σήμερα κερδίζει 120%. Το 2019 ενισχύθηκε κατά 33,18%, το 2018 έκλεισε 39% και το 2017 ενισχύθηκε κατά 61%. Φέτος, στο πρώτο τρίμηνο ενισχύεται κατά 18%.

H διοίκηση της Κρι Κρι τα τελευταία χρόνια συμμετέχει σε όλα τα road shows που διοργανώνει η ΕΧΑΕ στο Λονδίνο αλλά και στην Αθήνα, σε μια προσπάθεια να έχει καλύτερη «γνωριμία» με τα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος δεν έχει αρνηθεί ότι θα συζητούσε κάποιο placement με διεύρυνση του μετοχολογίου της εταιρείας, που θα αύξανε και το free float.

 Ο κ. Τσινάβος στο όχι μακρινό παρελθόν έχει δηλώσει πως «είμαστε ανοικτοί προς συνεργασίες. Είμαστε ανοικτοί για νέους επενδυτές και νέους partners, πάντα όμως σε μειοψηφικό ποσοστό, χωρίς να αλλάζει κάτι από το status quo της αυτόνομης οργανικής ανάπτυξης που έχουμε και θα συνεχίσουμε να έχουμε».

Ο ίδιος έχει αφήσει να εννοηθεί ότι με το σημερινό free float που φτάνει περίπου στο 21% είναι σαφές ότι η Κρι Κρι δεν έχει τη δυνατότητα να καρπωθεί τα οφέλη σημαντικών κεφαλαίων που μπορούν να υποστηρίξουν το όραμα διεθνοποίησης και κατάκτησης νέων αγορών που έχει η Σερραϊκή εταιρεία. Όμως, έχει ξεκαθαρίσει πως αδιαπραγμάτευτος όρος είναι η αυτόνομη οργανική ανάπτυξη αλλά και η παραμονή του management και εν γένει της διοίκησης ως έχει.

ΠΗΓΗ

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις