INCOFRUIT-HELLAS: Τα αγκάθια στις εξαγωγές σε φρούτα και λαχανικά
INCOFRUIT-HELLAS: Τα αγκάθια στις εξαγωγές σε φρούτα και λαχανικά

Την εξασφάλιση επάρκειας φυτοϋγειονομικών ελεγκτών για εφαρμογή μεθόδου ψυχρής μεταχείρισης (cold treatment) για την αποστολή φορτίων στις ΗΠΑ εξασφάλισε η Διεύθυνση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής του ΥπΑΑΤ.

Το παραπάνω γεγονός χαιρετίζει ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT-HELLAS Γιώργος Πολυχρονάκης, επισημαίνοντας ότι αυτό «θα διευκολύνει και θα αυξήσει τις εξαγωγές μας».

Στο μεταξύ, συνεχίσθηκε η εξαγωγή πορτοκαλιών και μανταρινιών. Για τα πορτοκάλια, η κατανάλωση στην Δυτική Ευρώπη έχει αποκατασταθεί. Όμως λόγω αυξημένων πωλήσεων Ισπανικών προϊόντων οι τιμές είναι χαμηλές και όπως και στις χώρες της Βαλκανικής από υπερπροσφορά τουρκικών πορτοκαλιών σε χαμηλές τιμές.

Για τα μανταρίνια η ζήτηση παραμένει ζωηρή λόγω Χριστουγέννων με τη συγκομιδή των κλημεντινών να έχει περαιωθεί και να παρουσιάζεται πρόωρη συγκομιδή μανταρινιών ποικιλίας Νόβα.

Με χαμηλούς ρυθμούς συνεχίζονται και οι εξαγωγές μήλων. Από 1/9 έως 17/12/21 η εξαγωγή τους ανέρχεται σε 25.983 τόνους, ενώ στο αντίστοιχο διάστημα οι εισαγωγές μήλων ανήλθαν σε 19.858 τόνους εκ των οποίων οι 16.157 τόνοι εισήλθε από Βόρεια Μακεδονία.

Να σημειωθεί ότι με βάση τα αποτελέσματα των έκτακτων ελέγχων φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην ιστοσελίδα του ΥπΑΑΤ στο τρέχον 4ο τρίμηνο 2021 διαπιστώθηκαν αυξημένες υπερβάσεις υπολειμμάτων σε εισαχθέντα φορτία μήλων και συγκεκριμένα σε ποσοστό 8,11% (3 φορτία).

Από 1/9/2021 έως και 17/12/2021 οι αναγγελίες φορτίων που καταχωρήθηκαν στο ΜΕΝΟ για εξαγωγή-διακίνηση ακτινιδίων, αφορούσαν 79.957 τόνους, εκ των οποίων προς Ιταλία κατευθύνθηκαν 33.793 τόνοι (το 42,26% των εξαγωγών τους).

H εξαγωγή επιτραπέζιων σταφυλιών ανέρχεται σε 60.429 τόνους, σημειώνοντας μείωση κατά 18,3%.

«Η μειωμένη παραγωγή χειμερινών φρούτων και λαχανικών, λόγω καιρικών συνθηκών, η έλλειψη εργατικών χεριών τόσο στο στάδιο της συγκομιδής όσο και της συσκευασίας σε συνδυασμό με το κόστος στις μεταφορές οφειλόμενη τόσο σε αύξηση των καυσίμων όσο και των ναύλων των ατμοπλοϊκών δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή εμπορική τους πορεία», σχολιάζει ο Σύνδεσμος.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις