Η αγορά φρουτοχυμών και χυμών λαχανικών στην Ιαπωνία

Η αξία των λιανικών πωλήσεων χυμών φρούτων ν και λαχανικών στην Ιαπωνία ανέρχεται σε περίπου 10,4 δισ. δολάρια. Ωστόσο, η σχετική κατακεφαλήν κατανάλωση είναι σημαντικά μικρότερη απ' ότι σε άλλες χώρες. H παραδοσιακή δημοφιλία του πράσινου τσαγιού καθώς και η αντίστοιχη των αλκοολικών ροφημάτων, αποτελεί σημαντικό παράγοντα που έχει συμβάλει στη μειωμένη κατακεφαλήν ιαπωνική κατανάλωση.

Ως εκ τούτου, παρουσιάζεται μία ευκαιρία για τους παραγωγούς χυμών να εισέλθουν στην αγορά, συστήνοντας στους Ιάπωνες καταναλωτές καινοτόμα προϊόντα που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των Ιαπώνων καταναλωτών.

Η λιανική πώληση
Οι πωλήσεις χυμών φρούτων και λαχανικών διαχωρίζονται σε 3 κατηγορίες: 100% χυμούς, νέκταρ χυμών (25-99% χυμού) και ποτά χυμών (μέχρι 24% χυμός). Ανά κατηγορία, οι 100% χυμοί καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς (61%)
και έπονται τα ποτά χυμών (29%). Οι χυμοί νέκταρ έχουν το μικρότερο μερίδιο (10%).

Τα προϊόντα 100% χυμών προορίζονται κυρίως για κατανάλωση από ενήλικες
Οι χυμοί ΝFC (not from concentrate) εξακολουθούν να αποτελούν παραδοσιακή επιλογή στην Ιαπωνία, με πολλούς μικρούς παραγωγούς να παράγουν τα δικά τους προϊόντα για εγχώρια κατανάλωση. Σημειώνεται πως η Ιαπωνία παράγει μία μεγάλη μερίδα δημοφιλών φρουτοχυμών, κυρίως από μανταρίνια και πορτοκάλια Satsuma.

Χυμοί φρουτοποτών και λαχανικών που συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας και ευεξίας

Η λιανική αξία των εν λόγω χυμών (health & wellness fruit & vegetable juice market) αντιπροσωπεύει το 58% της συνολικής σχετικής αγοράς χυμών στην Ιαπωνία.
Οι φυσικοί και ενισχυμένοι (fortified) χυμοί είναι οι πιο δημοφιλείς μεταξύ αυτών. Επισημαίνεται πως η ιαπωνική κυβέρνηση προωθεί ενεργά το πρότυπο της υγιεινής διατροφής, ενώ οι Ιάπωνες καταναλωτές αναζητούν προϊόντα οποία προσφέρουν μία ξεχωριστή διατροφική αξία.

Μερίδια αγοράς ανά επωνυμία και εταιρεία

Η "Kagome Co Ltd" αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην αγορά φρουτοχυμών και χυμών λαχανικών, ελέγχοντας περίπου το 7,5% της αγοράς. Η πιο πετυχημένη επωνυμία της εταιρείας αυτής είναι η "Yasai Seikatsu" (http://www.kagome.co.jp/products/drink/#yasaimix).
Θα πρέπει να αναφερθεί πως η ιαπωνική αγορά φρουτοχυμών είναι αρκετά διαφοροποιημένη, αποτελούμενη από πολλούς μικρούς παραγωγούς, καθώς και παραγωγούς ιδιωτικής ετικέτας.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις