Όλοι οι λόγοι για να εντάξεις το καρπούζι στη διατροφή σου

Έχουμε τονίσει αρκετές φορές πόσο σημαντικό είναι να καταναλώνουμε αρκετά φρούτα σε καθημερινή βάση. Περιέχουν πολλά απαραίτητα συστατικά για τον οργανισμό, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διάφορων ασθενειών και προάγουν την γενικότερη υγεία μας.

Βρισκόμαστε στη καρδιά του καλοκαιριού οπότε δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο πιο αγαπημένο, καλοκαιρινό φρούτο. Φυσικά ο λόγος για το καρπούζι, ίσως το πιο νόστιμο και αναζωογονητικό φρούτο της σεζόν. Περιέχει μόνο 46 θερμίδες ανά φλιτζάνι ενώ έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, βιταμίνη Α και φυτικές ίνες. Ας δούμε όμως αναλυτικά όλα τα οφέλη που κρύβει το καρπούζι για τον οργανισμό σου.

1) Ενισχύει την ενυδάτωση

Το πόσιμο νερό είναι ένας σημαντικός τρόπος για να διατηρείς το σώμα σου ενυδατωμένο. Ωστόσο, η κατανάλωση τροφίμων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό μπορεί επίσης να βοηθήσει. Είναι ενδιαφέρον ότι το καρπούζι αποτελείται κατά 92% από νερό. Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό είναι ένας από τους λόγους που βοηθούν να αισθάνεσαι κορεσμό. Ο συνδυασμός νερού και φυτικών ινών σημαίνει ότι τρως ένα καλό όγκο φαγητού χωρίς πολλές θερμίδες.

2) Είναι πλούσιο σε βιταμίνες

Το καρπούζι είναι ένα από τα φρούτα με τις λιγότερες θερμίδες. Ένα φλιτζάνι περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων αυτών των βιταμινών και μετάλλων:

Βιταμίνη C: 21% της ημερήσιας πρόσληψης

Βιταμίνη Α: 18% της ημερήσιας πρόσληψης

Κάλιο: 5% της ημερήσιας πρόσληψης

Μαγνήσιο: 4% της ημερήσιας πρόσληψης

Βιταμίνες Β1, Β5 και Β6: 3% της ημερήσιας πρόσληψης

3) Έχει αντικαρκινικές ιδιότητες

Οι ερευνητές έχουν μελετήσει το λυκοπένιο και άλλες μεμονωμένες φυτικές ενώσεις στο καρπούζι για τις αντικαρκινικές τους επιδράσεις. Αν και η πρόσληψη λυκοπενίου συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου, τα αποτελέσματα της μελέτης είναι μικτά. Ο ισχυρότερος σύνδεσμος μέχρι στιγμής φαίνεται να είναι μεταξύ του λυκοπενίου και των καρκίνων του πεπτικού συστήματος. Φαίνεται πως μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου με τη μείωση του ινσουλινοειδούς αυξητικού παράγοντα, μιας πρωτεΐνης που εμπλέκεται στην κυτταρική διαίρεση.

4) Βελτιώνει την καρδιακή λειτουργία

Οι παράγοντες του τρόπου ζωής, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής, μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης. Αρκετά θρεπτικά συστατικά στο καρπούζι έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία της καρδιάς. Μελέτες δείχνουν επίσης ότι το λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης.

5) Συμβάλει για ωραίο δέρμα και μαλλιά

Δύο βιταμίνες που περιέχονται στο καρπούζι, η Α και η C είναι σημαντικές για την υγεία του δέρματος και των μαλλιών. Η βιταμίνη C βοηθά το σώμα σου να παράγει κολλαγόνο, μια πρωτεΐνη που κρατά το δέρμα εύπλαστο και τα μαλλιά ισχυρά. Η βιταμίνη Α είναι επίσης σημαντική για το υγιές δέρμα, καθώς βοηθά στη δημιουργία και επισκευή των κυττάρων του δέρματος. Χωρίς αρκετή βιταμίνη Α, το δέρμα δείχνει ξηρό και αφυδατωμένο. Τόσο το λυκοπένιο όσο και το β-καροτένιο μπορεί επίσης να βοηθήσουν στην προστασία του δέρματός σας από το ηλιακό έγκαυμα.

ΠΗΓΗ

Δείτε επίσης