Σάλος απο το σκάνδαλο με τους ρύπους στην VW

Σε χαμηλό τριών ετών κινείται για ακόμη μια ημέρα η μετοχή της Volkswagen στη Φρανκφούρτη, έπειτα και από την ανακοίνωση της εταιρείας ότι η "κρίση" των εκπομπών ρύπων αφορά έως και 11 εκατ. οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε πως το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε για την παραποίηση των εκπομπών ρύπων αφορά έως και 11 εκατ. οχήματα παγκοσμίως, και πως σχεδιάζει πρόβλεψη ποσού 6,5 δισ. ευρώ για την κάλυψη της ζημιάς που θα οδηγήσει και σε αναθεώρηση των εκτιμήσεων για τα κέρδη.

Παράλληλα, σημείωσε πως σύμφωνα με τις εσωτερικές έρευνες που πραγματοποίησε η ίδια, το λογισμικό υπάρχει και σε άλλα πετρελαιοκίνητα οχήματα του ομίλου της (Porsche, Audi, Skoda κ.α.), χωρίς να είναι σίγουρο ότι προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα. 

Η εταιρεία ανέφερε χαρακτηριστικά πως οι αποκλίσεις σχετίζονται με τα οχήματα με κινητήρα τύπου EA 189 και ότι "η αξιοσημείωτη απόκλιση μεταξύ των αποτελεσμάτων των δοκιμών και της πραγματικής χρήσης στο οδικό δίκτυο υπήρχε αποκλειστικά για αυτό τον τύπο του κινητήρα". 

"Η Volkswagen εργάζεται εντατικά για την εξάλειψη αυτών των αποκλίσεων μέσω τεχνικών μέτρων", τονίζει στην ανακοίνωσή της.

Σημειώνεται πως η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με τις έρευνες της αμερικανικής υπηρεσίας Περιβάλλοντος EPA καθώς και με ποινική έρευνα στις ΗΠΑ.

Γερμανοί και Γάλλοι αξιωματούχοι εξέφρασαν ανησυχίες για τη διάσταση που μπορεί να πάρει αυτή η έρευνα και για το τι επιπτώσεις θα έχει τόσο στη γερμανική φήμη όσο και στις αυτοκινητοβιομηχανίες γενικότερα.

Ποινική έρευνα σε βάρος της VW στις ΗΠΑ

Εξάλλου όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. οι αμερικανικές αρχές άρχισαν ποινική έρευνα σε βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, η οποία παραδέχθηκε πως εξαπάτησε όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων περίπου 500.000 ντιζελοκίνητων οχημάτων που πούλησε στις ΗΠΑ, ανέφερε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή που γνωρίζει την υπόθεση.

Η έρευνα διεξάγεται από τη διεύθυνση του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης που ασχολείται με τα θέματα που αφορούν τους φυσικούς πόρους, πρόσθεσε η πηγή, η οποία ζήτησε να μην κατονομασθεί, επιβεβαιώνοντας πληροφορίες του Τύπου.

Σε βάρος της γιγάντιας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία παραδέχθηκε πως εφοδίασε ορισμένα από τα οχήματά της με λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των αποτελεσμάτων των τεστ μέτρησης ρύπων, διεξάγεται ήδη έρευνα στις ΗΠΑ από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (EPA), η οποία θα μπορούσε να της επιβάλει πρόστιμο 18 δισεκ. δολαρίων.

Η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας (Carb) διεξάγει επίσης τις δικές της έρευνες για την Volkswagen, η οποία είναι επίσης εκτεθειμένη σε μαζικές αγωγές από αγοραστές των αυτοκινήτων της οι οποίοι θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν.

Στάση αναμονής από την Κομισιόν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από την πλευρά της, είπε πως έχει επικοινωνήσει με τα στελέχη της Volkswagen και τις αμερικανικές αρχές, αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμα για να ξεκινήσει δική της έρευνα. 

Παράλληλα, οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές θα συναντηθούν με τις εθνικές αρχές "πολύ σύντομα" προκειμένου να συζητήσουν πως θα αντιμετωπίσουν το σκάνδαλο της Volkswagen.

"Θα είμαστε σε επαφή με τα κράτη-μέλη της ΕΕ, και θα υπάρξει σύντομα συνάντηση για το τι θα πρέπει να γίνει", δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν.

Η ίδια τόνισε πως ενώ η ΕΕ έχει το ρόλο του εκείνου που καθορίζει τα όρια εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα, η τήρησή τους και ο έλεγχος της τήρησης είναι αρμοδιότητα των εθνικών κυβερνήσεων. 

M. Sapin και γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν ευρωπαϊκή έρευνα

Νωρίτερα σήμερα ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Michel Sapin, ζήτησε να διενεργηθεί έρευνα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

"Φαίνεται απαραίτητο. Πρέπει να το κάνουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο", δήλωσε ο M. Sapin, μιλώντας σε γαλλικό ραδιοφωνικό σταθμό και τονίζοντας ότι και οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να τεθούν υπό εξέταση. "Ωστόσο, δεν έχω λόγο να πιστεύω πως γαλλικές εταιρείες αυτοκινήτων δρούσαν με τον ίδιο τρόπο", πρόσθεσε ο ίδιος.

Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζουν το αίτημα του Γάλλου υπουργού για τη διεξαγωγή ευρείας έρευνας στη βιομηχανία αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Η έρευνα "θα επιβεβαιώσει ότι οι γαλλικές κατασκευάστριες εταιρείες σέβονται όλες τις διαδικασίες δοκιμών σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιούνται", ανέφερε ένωση κατασκευαστών οχημάτων της Γαλλίας.

Συνεδριάζει το Δ.Σ. - Φήμες αποχώρησης του CEO

Σημειώνεται πως μια επιτροπή του εποπτικού συμβουλίου της Volkswagen αναμένεται να συνεδριάσει για το θέμα την Τετάρτη, ενώ ολόκληρο το διοικητικό συμβούλιο θα συναντηθεί την Παρασκευή. Σημειώνεται πως το Δ.Σ. της Παρασκευής ήταν προγραμματισμένο για την επέκταση του συμβολαίου του διευθύνοντος συμβούλου Martin Winterkorn έως το τέλος του 2018.

Πλέον εκφράζονται αμφιβολίες για το αν αυτό θα συμβεί.

"Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν συνέπειες σε ατομικό επίπεδο στο τέλος, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό", υποστήριξε το μέλος του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας.

Εξάλλου, πολλοί αναλυτές εκτιμούν πως ο Winterkorn, μετά και την αντιπαράθεση και τελικά τον διωγμό του προέδρου Ferdinand Piech, πρέπει να αποχωρήσει. 

Η Merkel ζητά από τη Volkswagen "πλήρη διαφάνεια"

Η Γερμανίδα Καγκελάριος Angela Merkel στην πρώτη της επίσημη αντίδραση ζήτησε από τη Volkswagen AG να είναι "πλήρως διαφανής".

"Δεδομένης της δύσκολης κατάστασης, αυτό που χρειάζεται τώρα είναι πλήρης διαφάνεια και να αποσαφηνιστεί ολόκληρη η διαδικασία", δήλωσε η A. Merkel σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο, όταν ρωτήθηκε αν φοβάται πως το σκάνδαλο της Volkswagen θα επηρεάσει ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

"Ελπίζω ότι όλα τα στοιχεία θα τεθούν στο τραπέζι σύντομα". 

Πηγή www.capital.gr

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις