Γερμανία: Απαισιόδοξοι οι επαγγελματίες για το μέλλον του κλάδου Οίνου

Όπως και με την Covid-19, οι τάσεις που παρατηρούνται στις διάφορες αγορές κρασιού σε όλο τον κόσμο ακολούθησαν μια σχεδόν πανομοιότυπη πορεία. Ως εκ τούτου, η Γερμανία και αυτή κινείται στο ίδιο πλαίσιο.

Η ανακοίνωση των μέτρων περιορισμού - ακόμη και αν ποικίλλουν ανάλογα με τα κράτη - είχε ως αποτέλεσμα αύξηση 9,5% σε όγκο και αξία στις πωλήσεις γερμανικών κρασιών για οικιακή κατανάλωση τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019. Σύμφωνα με την αυστριακή εταιρεία εμπορίας οίνου (AWMB), οι αγορές οίνου αυξήθηκαν συνολικά κατά ένα τρίτο τον Μάρτιο. Όπως αλλού, οι πωλήσεις έχουν μετατοπιστεί υπέρ της μαζικής διανομής και, σε μικρότερο βαθμό, του ηλεκτρονικού εμπορίου, εις βάρος του τομέα CHR και των εξειδικευμένων καταστημάτων, σε τέτοιο βαθμό ώστε, σύμφωνα με το AWMB, το μερίδιο της οικιακής κατανάλωσης να αυξηθεί το 2020 σε 84,7% έναντι 81% το 2019. Για να αντιμετωπίσει αυτές τις νέες κατευθύνσεις, το Deutsches Weininstut ενέτεινε γρήγορα το πρόγραμμα του διαδικτυακού μάρκετινγκ, αρθρώνοντας τις δράσεις του γύρω από διαφορετικά θέματα κάθε δύο εβδομάδες και ενθαρρύνοντας τους επαγγελματίες να οργανώσουν τακτικές εικονικές δοκιμές και να προωθήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Κάτω από το σύνθημα "Σκεφτείτε παγκόσμια, πιείτε τοπικά", το DWI σκοπεύει να εκμεταλλευτεί αυτήν την περίοδο καραντίνας για να προωθήσει την εγχώρια προσφορά. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι πωλήσεις γερμανικών κρασιών αυξήθηκαν κατά 4% σε όγκο και 2% σε αξία σε σχέση με το 2019. "Εξηγούμε σε όλους τους καταναλωτές οίνου ότι οι Γερμανοί παραγωγοί μας είναι πάντα εκεί για αυτούς και ότι χρειαζόμαστε την υποστήριξή τους. Το να σκεφτόμαστε παγκόσμια αλλά να αγοράζουμε τοπικά έχει γίνει το σύνθημά μας - συμπεριλαμβανομένου και του οφέλους που προκύπτει για το περιβάλλον", δήλωσε η Monika Reule, διευθύντρια του DWI. Ένα σύνθημα που τονίζει τη σημασία της εσωτερικής κατανάλωσης μετά την καθιέρωση δασμών στις εισαγωγές γερμανικών κρασιών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Οι πραγματικές επιπτώσεις αναμένονται το 2ο τρίμηνο

Παρά την αύξηση της αλληλεγγύης, οι γερμανοί επαγγελματίες οίνου δεν είναι πολύ αισιόδοξοι για την έκβαση της κρίσης. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του Απριλίου, υπό την ηγεσία του Δρ. Simone Loose, το Πανεπιστήμιο του Geisenheim ερεύνησε 844 εταιρείες (κτήματα, συνεταιριστικά οινοποιεία και παραγωγούς / εμφιαλωτές) για να μετρήσει τον αντίκτυπο του κοροναϊού στη γερμανική βιομηχανία. Τα συμπεράσματα είναι ζοφερά: οι επαγγελματίες που ερωτήθηκαν πιστεύουν ότι η βαθιά ύφεση που θα ακολουθήσει την επιδημία θα έχει ισχυρό αντίκτυπο στη δομή του κλάδου, θα πολλαπλασιάσει τον αριθμό των πτωχεύσεων των οινοποιείων και θα μειώσει τη ζήτηση για premium κρασιά. Πιστεύουν επίσης ότι ο ρυθμός και το επίπεδο των επενδύσεων που επιτρέπουν στον τομέα να ολοκληρώσει επιτυχώς την οικολογική μετάβαση θα μειωθεί. Δύο από τις τρεις εταιρείες έχουν ήδη σταματήσει ή καθυστερήσει προγραμματισμένες επενδύσεις. Οι επαγγελματίες αναμένουν, επιπλέον, ότι οι πραγματικές επιπτώσεις της κρίσης δεν θα γίνουν εμφανείς μέχρι το δεύτερο τρίμηνο, καθώς παραδοσιακά οι πρώτοι τρεις μήνες του έτους είναι ήρεμοι, ενώ παραμένουν οι αβεβαιότητες ως προς την τουριστική περίοδο, γνωρίζοντας ότι λίγοι επαγγελματίες πιστεύουν ότι ο τουρισμός θα ξαναρχίσει γρήγορα. Στην πράξη, παρά το ότι τρεις στις τέσσερις εταιρείες δηλώσουν ότι είναι ικανοποιημένες με την τρέχουσα διαθεσιμότητα ξένου εργατικού δυναμικού, ανησυχούν ήδη για αυτήν τη διαθεσιμότητα κατά τη συγκομιδή. Επιπλέον, έξι στις δέκα εταιρείες αναμένουν υλικοτεχνικές δυσκολίες το δεύτερο τρίμηνο, καθυστερώντας τις παραδόσεις εντός της χώρας λόγω του επιπλέον φόρτου εργασίας για τους μεταφορείς. Αυτή είναι μια μεγάλη πρόκληση, διότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εν μέρει αναλάβει τις πωλήσεις των οινοποιείων και στον τομέα CHR, που χαρακτηρίζεται ιδίως από πολυάριθμες αγορές μικρών ποσοτήτων - οι οποίες, από μόνες τους, προκαλούν πονοκέφαλο για τους επαγγελματίες. Στο τέλος, οι μόνοι νικητές από αυτήν την κρίση θα είναι πιθανώς μόνο οι μεγάλες δομές που εμπορεύονται ένα σημαντικό μέρος των κρασιών τους στη διανομή τροφίμων. Για τους άλλους, το μέλλον είναι πλέον κάτι περισσότερο από αβέβαιο.

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις