Πώς οι Γάλλοι αγρότες συνέχισαν τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια του lockdown
Γάλλοι αγρότες lockdown

Παρά το κλείσιμο εβδομαδιαίων αγορών κατά τη διάρκεια του κλεισίματος των δύο μηνών, οι αγρότες στη γαλλική περιφέρεια Hérault κατάφεραν να συνεχίσουν ή να επεκτείνουν τις απευθείας πωλήσεις στους πελάτες τους μέσω νέων καναλιών. Τώρα που έχουν ανοίξει πάλι όλοι οι πάγκοι, ορισμένοι από αυτούς αγωνίζονται να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Σε μια αγορά στο Μονπελιέ, οι Véronique και Antoine εξυπηρετούν την ουρά των πελατών που φορούν μάσκες, οι οποίοι περιμένουν τη σειρά τους κάτω από την επιφυλακή ενός υπαλλήλου δημόσιας ασφάλειας.

Με το σύστημα καλαθιού παράδοσης, το οποίο είχαν χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια του κλεισίματος, και το επακόλουθο άνοιγμα των «κανονικών» αγορών τον Ιούνιο, οι 24 ώρες την ημέρα είναι μόλις αρκετά αρκετές για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση, συγχέοντας τους προηγούμενους φόβους σχετικά με τους περιορισμούς του ιού.

«Κατά τη διάρκεια του κλεισίματος εμφανίστηκε ξαφνικά ένας εντελώς νέος τύπος πελατών από την άμεση γειτονιά, αγοράζοντας απευθείας από το αγρόκτημά μας. Σήμερα, έρχονται επίσης στην αγορά. Είναι υψηλή σεζόν στην παραγωγή και γίνεται πολύ δύσκολο να διαχειριστείς τον φόρτο εργασίας », εξηγεί ο Antoine.

Η ανακοίνωση κλεισίματος της αγοράς για τουλάχιστον δύο μήνες προκάλεσε αρχικά το άγχος μεταξύ των τοπικών παραγωγών, καθώς και την απογοήτευση ότι η ισχυρή ζήτηση για προϊόντα από την περιοχή ενδέχεται να μην ικανοποιηθεί επαρκώς.

Μερικές κοινότητες, ωστόσο, κατάφεραν να διατηρήσουν την εβδομαδιαία αγορά τους ακόμη και κατά τη διάρκεια του lockdown. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα παράξενες σκηνές, όπως αυτές της Murvielle, μιας μικρής πόλης κοντά στο Μονπελιέ, όπου «οι πάγκοι ήταν εντελώς άδειοι στις 10 π.μ.», θυμάται η δήμαρχος Elisabeth Touzard.

Η φοβισμένη απώλεια πωλήσεων απλώς δεν συνέβη για μεγάλο μέρος των παραγωγών που ήταν οργανωμένοι σε τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού. Ανεξάρτητα από το εάν με άμεσες πωλήσεις στο αγρόκτημα, χάρη στις προσφορές παράδοσης, με σημεία διανομής για καλάθια εμπορευμάτων που είχαν παραγγελθεί στο παρελθόν σε χώρους στάθμευσης και αγορές στις πόλεις, οι παραγωγοί έφτασαν στην ομάδα-στόχο τους.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις