Ομιλία Τσαυτάρη στο 2ο ΕλληνοΡωσικό Εξαγωγικό Συμπόσιο

Σημεία ομιλίας Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Καθηγητή, Αθανάσιου Τσαυτάρη στο 2ο ΕλληνοΡωσικό Εξαγωγικό Συμπόσιο με θέμα «Προωθώντας Ελληνικά Προϊόντα στη Ρωσική Αγορά: Τρόφιμα – Ποτά/Ενδύματα – Υποδήματα»

 

  • Στο ΥΠΑΑΤ  καθιστούμε την ποιότητα των γεωργικών προϊόντων «διαβατήριο» στις εξαγωγές και κύριο «βατήρα» επιτυχίας σε ό,τι αφορά στον τομέα της εξωστρέφειας.

 

  • Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν να υποστηρίξουμε την ποιότητα, να την πιστοποιήσουμε, να την ιχνηλατήσουμε και να την τυποποιήσουμε.

 

  • Όλος ο κόσμος κάνει μια στροφή στην ποιότητα, όπως άλλωστε και η Ε.Ε.  που έχει ήδη καθιερώσει τρία τέτοια σήματα υποστήριξης της ποιότητας.

 

  • Υποστηρίξαμε με στοχευμένη δράση τις εξαγωγές κονσερβοποιημένων ροδάκινων στη Ρώσικη αγορά. Η προσπάθεια ήταν επιτυχής, καθώς καταλάβαμε την πρώτη θέση στην αγορά ποιοτικού αυτού προϊόντος μας.

 

  • Οι προσπάθειές  μας δεν περιορίζονται μόνο στον πρωτογενή τομέα. Βοηθούμε όσο μπορούμε τη μεταποίηση, πηγαίνουμε όμως και στα παρακάτω βήματα, υποστηρίζοντας και την εξωστρέφεια, συμβάλλοντας με καταλυτικό ρόλο.

 

  • Το ΥΠΑΑΤ  είναι πρωτοπόρο στην προσπάθεια που έχει τίτλο «Single Window». Προσπαθούμε δηλαδή να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες των εξαγωγών και να διευκολύνουμε το έργο των εξαγωγέων και των αρμόδιων φορέων.

 

  • Σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς της Κυβέρνησης,  όπως είναι ο ΟΠΕ,  συμπράττουμε σε στοχευμένες δράσεις προώθησης των εξαγωγών κατά προϊόν και κατά χώρα – στόχο.

 

  • Προσπαθούμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού να «παντρέψουμε» τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα της μεταποίησης, με τον τριτογενή τομέα και συγκεκριμένα με τον τομέα των υπηρεσιών τουρισμού.

 

 

 

Ακολουθεί το κείμενο με τα σημεία ομιλίας του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:

 

«Είναι για μένα ιδιαίτερη χαρά και τιμή που βρίσκομαι εδώ σήμερα μαζί σας εκπροσωπώντας το Yπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες μπορούν πράγματι να συμβάλλουν τα μέγιστα στη δημιουργία και εδραίωση διαύλων επικοινωνίας μεταξύ Ελλήνων εξαγωγέων και Ρώσων εισαγωγέων και να δώσουν δυναμική ώθηση στις εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων στη ρωσική αγορά.

Η Ρωσία παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον για τις ελληνικές επιχειρήσεις καθώς εμφανίζει σημαντικά πλεονεκτήματα μεταξύ των οποίων το μέγεθός της, η γεωγραφική της γειτνίαση με την Ευρώπη και η ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά της δημιουργούν κίνητρα για τους επενδυτές.

Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι και εμείς από την πλευρά μας, ως Υπουργείο  με τους συνεργάτες μας αλλά και ο ίδιος προσωπικά, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να συνεισφέρουμε στις προσπάθειές σας.

Θα μου επιτρέψετε να σας πω δυο - τρία πράγματα. Πρώτα – πρώτα στο Υπουργείο μας  καθιστούμε την ποιότητα των γεωργικών προϊόντων «διαβατήριο» στις εξαγωγές και κύριο «βατήρα» επιτυχίας των δικών σας προσπαθειών. Η χώρα μας έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα, το εξαιρετικό της κλίμα, την εξαιρετική της παράδοση στη γεωργία και τον πολιτισμό της και χάρη στις προσπάθειες που γίνονται τώρα να αξιοποιηθούν νέες μέθοδοι, μπορεί πραγματικά αυτή τη δεδομένη ποιότητα της αγροτικής μας παραγωγής να την αξιοποιήσει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εμείς θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν να υποστηρίξουμε την ποιότητα, να την πιστοποιήσουμε, να την ιχνηλατήσουμε, να την τυποποιήσουμε, έτσι ώστε αυτός που πραγματικά θέλει να δώσει μια δεκάρα παρά πάνω για να απολαύσει τα εξαιρετικά μας προϊόντα, θα είναι σίγουρος ότι τα χρήματά του θα πιάσουν πολλαπλάσια τόπο.

Δεν περιορίζουμε την προσπάθειά μας μόνο σ΄ αυτό, η οποία βέβαια είναι προφανής. Όλος ο κόσμος, όχι μόνο ο Έλληνας καταναλωτής ή ο Ρώσος, ζητά αυτήν την ποιότητα, κάνει μια στροφή προς αυτά τα σήματα ποιότητας. Άλλωστε και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη καθιερώσει τρία τέτοια σήματα υποστήριξης της ποιότητας. Αυτό υποδηλώνουν τα σήματα ΠΟΠ, δηλαδή τα Προϊόντα με Ονομασία Προέλευσης, τα προϊόντα με γεωγραφικές ενδείξεις, τα προϊόντα με βιολογικό τρόπο παραγωγής, τώρα και τα σήματα ποιότητας με προϊόντα παραδοσιακά του τόπου. Έρχονται και άλλα δύο σήματα, τα προϊόντα νησιώτικης παραγωγικής διαδικασίας ή μιας ορεινής οικονομίας. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία τα προϊόντα αυτά να βγουν στις ξένες αγορές, έτσι ώστε και οι ξένοι καταναλωτές να έχουν την ευκαιρία να τα απολαύσουν, υποστηρίζοντας με τον τρόπο αυτό τη δική μας παραγωγική διαδικασία και γενικότερα την οικονομία μας σ’ αυτές τις δύσκολες εποχές.

Οι προσπάθειές  μας δεν περιορίζονται μόνο στον πρωτογενή τομέα. Βοηθούμε όσο μπορούμε τη μεταποίηση, όμως κι εκεί δεν περιοριζόμαστε. Πηγαίνουμε και στα παρακάτω βήματα, υποστηρίζοντας και την εξωστρέφεια, συμβάλλοντας με καταλυτικό ρόλο.

Το Υπουργείο μας είναι πρωτοπόρο στην προσπάθεια που έχει ως τίτλο «Single Window». Προσπαθούμε δηλαδή να απλουστεύσουμε όσο μπορούμε τις διαδικασίες και να διευκολύνουμε το έργο σας, έτσι ώστε κάποιος θα μπορούσε σε ένα γραφείο να αποκτήσει όλα τα απαιτούμενα και αναγκαία πιστοποιητικά και τις διαβεβαιώσεις, να διευκολυνθεί το έργο του σε ό,τι αφορά στην εξαγωγική δραστηριότητα και να επιταχυνθεί και ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα της δικής σας προσπάθειας. Πρωτοπόρα σ’ αυτήν την προσπάθεια της ελληνικής Πολιτείας είναι δύο αγροτικά προϊόντα, τρόφιμα και συγκεκριμένα η εξαγωγή των ακτινιδίων αλλά και ενός μεταποιημένου τροφίμου, της ελληνικής φέτας.

Τρίτον, κοιτάζουμε σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς της Κυβέρνησης όπως είναι ο ΟΠΕ,  να συμπράξουμε σε στοχευμένες δράσεις προώθησης των εξαγωγών, όχι απλά γενικότερες, αλλά κατά προϊόν και κατά χώρα – στόχο.

Στο ΥΠΑΑΤ  προωθούμε  σημαντικές και στοχευμένες δράσεις που στηρίζουν και αναδεικνύουν τα ελληνικά ποιοτικά παραδοσιακά μας προϊόντα στη διεθνή αγορά. Για παράδειγμα, στη Ρωσία θέλαμε να αυξήσουμε τις εξαγωγές των κονσερβοποιημένων ροδάκινων και όντως καταφέραμε να καταλάβουμε την πρώτη θέση στη ρωσική αγορά, ξεπερνώντας την Κίνα. Οι ελληνικές εξαγωγές κομπόστας ροδάκινου φθάνουν τους 270.000 τόνους, ενώ ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας η Κίνα προωθεί 130.000 - 140.000 τόνους. 

Αυτές οι επιδόσεις σίγουρα δεν είναι τυχαίες. Δείχνουν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αναζητούν διέξοδο και ευκαιρίες ανάπτυξης στις διεθνείς αγορές. Ακόμα και μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, οι ελληνικές επιχειρήσεις πετυχαίνουν να διατηρούν υψηλή την ποιότητα και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους.

Προσπαθούμε επίσης  να «παντρέψουμε» τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα της μεταποίησης, με τον τριτογενή τομέα, των υπηρεσιών και συγκεκριμένα των υπηρεσιών τουρισμού. Κάνουμε επισταμένες προσπάθειες, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και τους φορείς του, να έρθουν σε συνέργεια οι δύο τομείς,  έτσι ώστε ο πραγματικά ποιοτικός πρωτογενής μας τομέας να υποστηρίξει τον τουρισμό, καθιερώνοντας για παράδειγμα την ελληνική διατροφή, τη μεσογειακή διατροφή, την ελληνική γαστρονομία,  συστατικό στοιχείο του τουριστικού πακέτου. Έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες και δράσεις μας στη σύνδεση ή αλλιώς στη συνέργεια, στη σύμπραξη όλων των διαφορετικών τομέων από την έρευνα και τη καινοτομία έως το σπόρο και τη γεωργία, και από εκεί στη βιομηχανία μεταποίησης, στη διακίνηση και εμπορία μέχρι τον καταναλωτή. Υιοθετούμε καινοτομικές δράσεις και συνεργασίες (clusters) μεταξύ ερευνητικών κέντρων, πανεπιστημίων, φορέων μεταφοράς τεχνολογίας και κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών. Όλα τα παραπάνω ευνοούν την διείσδυσή μας σε νέες αγορές.

Κλείνοντας, θα ήθελα να συγχαρώ τους διοργανωτές για αυτήν την εξαιρετική πρωτοβουλία και να εκφράσω τη βεβαιότητα ότι η συνεργασία που αναπτύσσεται μέσα από τέτοιες δράσεις θα αποδώσει καρπούς. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε πως οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών βασίζονται σε   ιδιαίτερα ισχυρούς δεσμούς φιλίας και συνεννόησης. 

Σας ευχαριστώ».

 

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις