Ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινήτων πιέζει για αυξημένη αιθανόλη στην ανάμειξη βενζίνης

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ADAC πρότεινε τον διπλασιασμό του ποσοστού ανάμιξης αιθανόλης με βενζίνη σε κινητήρες αυτοκινήτων από 10% σε 20% για να επιτευχθεί υψηλότερη εξοικονόμηση CO2 και τελικά να συμβάλει στην αποκανονιστικοποίηση του τομέα των μεταφορών.

«Τα περισσότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα του στόλου έχουν σήμερα άδεια για τη χρήση του E10. Πολλά νέα αυτοκίνητα μπορεί ακόμη και να χρησιμοποιούν μείγματα E20 ή ακόμα υψηλότερα αιθανόλη εάν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εγκρίνουν τη χρήση αυτών των καυσίμων. Αυτή η δυνατότητα μείωσης της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων από υπάρχοντα και νέα οχήματα δεν πρέπει να αγνοηθεί », δήλωσε ο επικεφαλής της τεχνολογίας της ADAC, Karsten Schulze στο EURACTIV.

Το E10 είναι βενζίνη που περιέχει έως και 10% αιθανόλη. Η ADAC προτείνει τώρα την αύξηση της ποσόστωσης ανάμειξης αιθανόλης στο 20%.

Η οδηγία για την ποιότητα των καυσίμων (FQD) προς το παρόν δεν επιτρέπει την υπέρβαση του 10% της αιθανόλης. Στο πλαίσιο της νέας Πράσινης Συμφωνίας, πολλές οδηγίες, συμπεριλαμβανομένης της FQD, θα αναθεωρηθούν και η Επιτροπή πιστεύεται ότι υποστηρίζει υψηλότερα μείγματα εναλλακτικών καυσίμων.

H Επιτροπή θα εξετάσει επιλογές για την τόνωση της πρόσληψης ανανεώσιμων καυσίμων και χαμηλών εκπομπών, όπως τονίζεται στο σχέδιο στόχου για το κλίμα.

«Στο πλαίσιο αυτής της προετοιμασίας, η Επιτροπή ξεκίνησε μια μελέτη για να αναλύσει, μεταξύ άλλων, εάν τα όρια μιγμάτων που περιλαμβάνονται επί του παρόντος στο FQD θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο για την ανάπτυξη ανανεώσιμων καυσίμων και χαμηλών εκπομπών και τι αντίκτυπο θα είχαν οι πιθανές αλλαγές. Οι εργασίες συνεχίζονται ακόμη σε αυτό το ζήτημα », δήλωσε ο αξιωματούχος της ΕΕ.

Οι μεταφορές στην Ευρώπη παραμένουν ανοιχτές πληγές όσον αφορά τις εκπομπές CO2, καθώς ευθύνονται για το 25% περίπου των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG).

Οι οδικές μεταφορές εξαρτώνται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τα ορυκτά καύσιμα (95%) και η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ παραδέχεται ότι έως το 2030 τα πράγματα δεν θα αλλάξουν δραματικά.

Η ώθηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά η κακή υποδομή σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος δεν είναι πολλά υποσχόμενη για τη γρήγορη ανάπτυξή τους.

Ο Schulze είπε ότι μακροπρόθεσμα, θα χρειαζόμαστε καύσιμα χωρίς GHG για να αποκαρμπάνουμε τις οδικές μεταφορές σε περιπτώσεις όπου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες μπαταριών

«Πολλές επιλογές αναδύονται, από το υδρογόνο έως τα ηλεκτρονικά καύσιμα - η αιθανόλη είναι μία από τις πολλές. Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές ποια τεχνολογία θα είναι επιτυχής στη μελλοντική αγορά. Αλλά η αιθανόλη έχει το πλεονέκτημα ότι είναι συμβατό με καύσιμα με συμβατικούς βενζινοκινητήρες », δήλωσε ο αξιωματούχος της ΕΕ.

Ωστόσο, κατέστησε σαφές ότι πριν από τη δέσμευση για ουσιαστική αύξηση της κατανάλωσης αιθανόλης, «είναι απολύτως απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι η σχετική παραγωγή αιθανόλης δεν απαιτεί καμία ζήτηση σε καλλιέργειες και γόνιμες γεωργικές εκτάσεις».

Ο Zoltán Szabó, σύμβουλος βιωσιμότητας για την Ethanol Europe, δήλωσε ότι παρόλο που η επιστήμη είναι σαφής σχετικά με τα οφέλη απόδοσης κινητήρα της E20, τα διοικητικά εμπόδια στην ΕΕ απαγορεύουν την υπέρβαση της αιθανόλης 10%.

«Επειδή η αιθανόλη είναι ένα καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε οκτάνιο, τα αποτελέσματα των δοκιμών τόσο στην ΕΕ όσο και στις ΗΠΑ βρίσκουν σταθερά ότι οι κινητήρες βελτιστοποιημένοι για το Ε20 εκπέμπουν λιγότερα αέρια θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους όπως το PM10. Βασικά, όταν το E20 τυποποιείται ως καύσιμο, το οκτάνιο θα πρέπει να αυξηθεί σε πάνω από 100 και να αφήσει την αιθανόλη να διαδραματίσει το ρόλο της ως ενισχυτής οκτανίων », είπε.

«Εάν η ΕΕ θέλει να προωθήσει την πολιτική της για το κλίμα και να καθαρίσει τον αέρα, η Ε20 πρέπει να εισαχθεί σήμερα», πρόσθεσε.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις