Σούπερ μάρκετ: Ανοιχτά την Κυριακή, 24 Ιανουαρίου - Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων
Σούπερ μάρκετ: Ανοιχτά την Κυριακή, 24 Ιανουαρίου - Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων

Η κυβέρνηση την Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου, ανακοίνωσε το άνοιγμα των καταστημάτων και την επανεκκίνηση ορισμένων υπηρεσιών, που μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά και την Κυριακή, 24 Ιανουαρίου, μεταξύ των οποίων και τα σούπερ μάρκετ.

Πιο συγκεκριμένα, το άνοιγμα των καταστημάτων αυτή την Κυριακή είναι προαιρετικό με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11 το πρωί.

Υπενθυμίζεται ότι, τις καθημερινές, το προαιρετικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι από τις 7 το πρωί έως και τις 20:00, καθώς παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 21:00 μέχρι τις 5 τα ξημερώματα. Η μετακίνηση γίνεται είτε με αποστολή SMS στο 13033 είτε με το σχετικό έντυπο, στο οποίο αναγράφεται ο κωδικός 2.

Ο καταναλωτής έχει περιθώριο δύο ωρών για να κάνει τα ψώνια του.

Απογειώθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεύτερο lockdown

Κοντά στο 1 δισ. ευρώ έσοδα συγκέντρωσαν τα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown.

Με βάση τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα, έως και τις 27 Δεκεμβρίου -περίοδο όπου το σύνολο του λιανεπορίου παρέμεινε επί της ουσίας κλειστό- ξεπέρασαν τα 989,19 εκατ. ευρώ.

Το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν διαμορφωθεί στα 845,24 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το δεύτερο lockdown έφερε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 17% επιπλέον τζίρο ή 143,95 εκατ. ευρώ, σε απόλυτα νούμερα.

Η μοναδική εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, όπου οι πωλήσεις δεν εμφάνισαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης ήταν η αυτή που έληξε στις 20 Δεκεμβρίου όπου το υπόλοιπο λιανεμπόριο λειτουργούσε με τη μέθοδο του click away.

Μόνο την εβδομάδα που έληξε στις 27 Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις τους σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 αυξήθηκαν κατά 17,8%, στα 155,23 εκατ. ευρώ προσθέτοντας επιπλέον τζίρο 23,48 εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη 20,1% σημείωσε η κατηγορία των τροφίμων, οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν κατα΄14,7%, των ειδών προσωπικής υγιεινής και περιποίησης κατά 10,3% και κατά 12,5% όλες οι άλλες κατηγορίες.

Σε ότι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν κατά 15,9%, κατά 19,6% στη Θεσσαλονίκη, 16,9% στην Κεντρική Ελλάδα, 19,1% στη Βόρειο Ελλάδα, 18,6% στην Πελοπόννησο και 31,8% στην Κρήτη. Τη μερίδα του λέοντος σε ότι αφορά την ποσοστιαία ανάπτυξη των πωλήσεων τους μάζεψαν τα υπερμάρκετ (25,2%), και ακολούθησαν με 18,7% τα σούπερ μάρκετ, με 14,3% τα μεσαία σούπερ μάρκετ και 14,1% τα μικρά καταστήματα του κλάδου.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις