Αυτοκινητόδρομος Ε65:  Στην κυκλοφορία σήμερα τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του Νότιου τμήματος

  Στην κυκλοφορία παραδίδονται σήμερα τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του Νοτίου τμήματος του Ε65. Στην εκδήλωση θα παραστούν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκεύασαν και εκμεταλλεύονται το έργο που θα συνδέει τον ΠΑΘΕ με τα Τρίκαλα και όταν ολοκληρωθεί και το Βόρειο τμήμα του με την Εγνατία οδό.

Το τμήμα που θα δοθεί σήμερα στην κυκλοφορία ξεκινά από τον κόμβο του ΠΑΘΕ και εκτείνεται μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου παρακάμπτοντας την πόλη της Λαμίας.

Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 11.00 στο χώρο του εργοταξίου Λιανοκλαδίου, στο μελλοντικό Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Σταυρού.

Οι όροι κατασκευής του βόρειου τμήματος

Στις αρχές Ιουλίου κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου και για το βόρειο τμήμα του Ε65. Το νέο κομμάτι, που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα έχει το δικό του «πορτοφόλι» και τα έσοδα από τα διόδια θα χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και τη λειτουργία του, με το Δημόσιο να υποστηρίζει ενδεχόμενο χρηματοδοτικό κενό με ποσό έως 38 εκατ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, δηλαδή μέχρι το 2038.

Οι όροι της κατασκευής του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) είναι οι ίδιοι με εκείνους του νότιου τμήματος. Το τμήμα θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο (το κόστος θα καλυφθεί 100% από το Ταμείο Ανάκαμψης) και κατόπιν θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Οδό, που διαχειρίζεται τον υπόλοιπο Ε65. Ο παραχωρησιούχος θα «ανοίξει» έναν τραπεζικό λογαριασμό (χωριστό από εκείνον του νότιου), στον οποίο θα καταθέτει τα έσοδα του βόρειου τμήματος από διόδια και σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Κάθε έξι μήνες θα γίνεται απολογισμός του κόστους συντήρησης και λειτουργίας του άξονα και έσοδα και έξοδα θα συμψηφίζονται. Αν περισσεύουν χρήματα, αυτά θα εισπράττονται από το Δημόσιο. Αν όχι, τότε η διαφορά θα μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό. Γενικώς το Δημόσιο θα δώσει αν χρειαστεί ενίσχυση στη λειτουργία του άξονα έως 38 εκατ. ευρώ από δημόσιους πόρους έως το 2038.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις