Με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης «τρέχει» η αγορά της μπύρας μετά τον Μάιο
Με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης «τρέχει» η αγορά της μπύρας μετά τον Μάιο

Στελέχη εταιρειών του κλάδου υπογραμμίζουν τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, τόσο σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση της μπύρας, όσο και στην ψυχολογία του κόσμου.

Οι λόγοι της ανάκαμψης

Αναφορικά με τους βασικούς παράγοντες που έχουν οδηγήσει στην ανάκαμψη του κλάδου, τα ίδια στελέχη σημειώνουν:

  • Tο άνοιγμα της κρύας αγοράς, του καναλιού HoReCa, από το ξεκίνημα του περασμένου Μαΐου αποτυπώθηκε αμέσως στις πωλήσεις του κλάδου, οι οποίες ενισχύθηκαν σε πολύ υψηλό ποσοστό συγκριτικά με πέρυσι. Αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι οι επιχειρήσεις της εστίασης-φιλοξενίας ήταν κλειστές για πολύ μεγάλο διάστημα, οπότε δεν είχαν stock σε προϊόντα και έπρεπε να προβούν σε μεγάλες παραγγελίες.
  • Η συνέχιση της ανοδικής κίνησης του convenience channel, το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί βασική επιλογή για πολλούς καταναλωτές οι οποίες από το ξεκίνημα της πανδημίας έχουν συνηθίσει να κάνουν τα μικρά ψώνια τους σε τοπικά mini markets.
  • Ανοδικά συνεχίζονται οι πωλήσεις και στα σούπερ μάρκετ, μολονότι οι ρυθμοί ανάπτυξης έχουν υποχωρήσει (σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά), εξέλιξη λογική μιας και ο κόσμος μπορεί πλέον να καταναλώνει σε περισσότερα κανάλια.
  • Ο πολύ ζεστός καιρός - με μεγάλα διαστήματα καύσωνα και γενικά υψηλές θερμοκρασίες - σε σχέση με τον περσινό, ο οποίος δεν είχε βοηθήσει και πολύ τη συγκεκριμένη αγορά.
  • Η πέραν ακόμη και των πιο αισιόδοξων προβλέψεων κίνηση σε νησιά και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς από Έλληνες, οι οποίοι έσπευσαν σε σύντομες - αλλά και μεγαλύτερες από ορισμένους που επέλεξαν να κάνουν νωρίτερα τις διακοπές του καλοκαιριού - «αποδράσεις», μετά από μια ιδιαίτερα δύσκολη και πιεστική χρονιά λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν. Μάλιστα, σε κάποιες περιοχές οι ντόπιοι έκαναν λόγο για επίτευξη τουριστικών εσόδων σε επίπεδα προ πανδημίας.
  • Και το Euro 2021 βοήθησε στην ανοδική πορεία του κλάδου από τα μέσα Ιουνίου μέχρι τα μέσα Ιουλίου, κυρίως μέσω των online πωλήσεων, οι οποίες αφορούσαν ως επί το πλείστον κάποιες combo προσφορές, δηλαδή συνδυασμοί φαγητού και ποτού.
  • Η προσέλευση των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας -κυρίως σε ό,τι αφορά τις βασικές χώρες, δηλαδή τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία- μπορεί να άργησε, αφού το «πράσινο φως» για ταξίδια από τις χώρες αυτές δόθηκε πρόσφατα, ωστόσο η συμβολή κάποιων άλλων αγορών (π.χ. ΗΠΑ, Ισραήλ, Πολωνίας, σκανδιναβικών κ.ά.) σε συνδυασμό με την προσέλευση κάποιων πρώτων γκρουπ από Μ. Βρετανία και Γερμανία τόνωσε τις τοπικές κοινωνίες αλλά και την αγορά της μπύρας κατ’ επέκταση.
  • Η ψυχολογία του κόσμου είναι τελείως διαφορετική από πέρυσι, καθώς παρότι παραμένει η αβεβαιότητα για την πορεία της πανδημίας τους επόμενους μήνες, εντούτοις έχει παγιωθεί η εκτίμηση ότι χτίζεται ένα καλύτερο τείχος ανοσίας στη χώρα από τη στιγμή που προχωράει το εμβολιαστικό πρόγραμμα, ενώ η πλειοψηφία του κόσμου θεωρεί ότι δύσκολα η Ελλάδα θα ξαναμπεί σε καθεστώς lockdown.

Πηγή: imerisia.gr

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις