Υποχρεωτική ηλεκτρονική διαδικτυακή σύνδεση του κλάδου της αγοράς αυγών στο σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ
Υποχρεωτική ηλεκτρονική διαδικτυακή σύνδεση του κλάδου της αγοράς αυγών στο σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ

Υποχρεωτική ηλεκτρονική διαδικτυακή σύνδεση του κλάδου της αγοράς αυγών στο σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ - Καθορισμός των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΕ) 1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και (ΕΚ) 589/2008 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τον τομέα των αυγών

Άρθρο 1
Σκοπός - Πεδίο εφαρμογής - Ορισμοί


1. Με την παρούσα απόφαση θεσπίζονται:
α) τα αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Παραρτήματος VII μέρος VI του κανονισμού 1308/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου,
β) τα αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008 της Επιτροπής σχετικά με τις προδιαγραφές εμπορίας αυγών,
γ) τα μέτρα σχετικά με την διαδικτυακή σύνδεση όλων των επιχειρήσεων της παρ. 2 του παρόντος με το σύστημα «ΑΡΤΕΜΙΣ» για την παρακολούθηση της παραγωγής και εμπορίας των αυγών κατανάλωσης, τη διακίνηση και την τήρηση των μηνιαίων ισοζυγίων αυγών.

2. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν:
α) Οι μονάδες παραγωγής αυγών.
β) Τα κέντρα συλλογής αυγών.
γ) Τα κέντρα συσκευασίας αυγών.
δ) Οι έμποροι λιανικής και χονδρικής πώλησης «αυγών κατανάλωσης».
ε) Οι μονάδες μεταποίησης και παραγωγής προϊόντων αυγού.

3. Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης ισχύουν:
α) Οι ορισμοί του άρθρου 1 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008.
β) Ως «αυγά κατανάλωσης» νοούνται τα αυγά, όπως ορίζονται στην παρ. ια του άρθρου 1 του κανονισμού 589/2008.
γ) Ως «Τοπική λαϊκή αγορά» νοείται η λαϊκή αγορά, όπως ορίζεται στην παρ. 9 του άρθρου 2 του ν. 4497/ 2017 (Α’ 171), στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας με την έννοια της αυτοδιοικητικής διάρθρωσης της Ελλάδας.
δ) Ως «κατ’ οίκον πώληση» ορίζεται η πώληση στην κατοικία του τελικού καταναλωτή από τον ίδιο τον παραγωγό στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας με την έννοια της αυτοδιοικητικής διάρθρωσης της Ελλάδας, που είναι εγκατεστημένη η μονάδα παραγωγής αυγών.
ε) Ως «περιφέρεια παραγωγής» ορίζεται η Περιφερειακή Ενότητα με την έννοια της αυτοδιοικητικής διάρθρωσης της Ελλάδας, που είναι εγκατεστημένη η μονάδα παραγωγής αυγών.
στ) Ως «κωδικός παραγωγού» θεωρείται ο διακριτικός αριθμός της μονάδας παραγωγής, όπως ορίζεται στην Οδηγία 2002/4/ΕΚ και αποδίδεται από τις κτηνιατρικές υπηρεσίες σύμφωνα με το π.δ. 216/2003 (Α’181).
ζ) Ως «τοπικό κατάστημα λιανικής πώλησης» νοείται το κατάστημα που βρίσκεται στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα με την έννοια της αυτοδιοικητικής διάρθρωσης της Ελλάδας με την περιφέρεια παραγωγής και δεν διαθέτει υποκατάστημα πώλησης.

Άρθρο 2
Αρμόδιες Αρχές


1. Η Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων της Γενικής Δ/νσης Τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) ορίζεται ως αρμόδια αρχή για:
α) την εποπτεία του συστήματος ελέγχου του άρθρου 7,
β) την εποπτεία του συστήματος της διαδικτυακής σύνδεσης των επιχειρήσεων με το σύστημα «ΑΡΤΕΜΙΣ» του άρθρου 5,
γ) τις ανακοινώσεις σύμφωνα με τα άρθρα 32 και 37 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008,
δ) την ανάθεση σε επιχειρήσεις, της διαβίβασης των τιμών και των ποσοτήτων στο πληροφοριακό σύστημα της Επιτροπής σύμφωνα με την παρ. 1α του άρθρου 9 του κανονισμού (ΕΕ) 2019/1185, όπως τροποποιήθηκε από τον κανονισμού (ΕΚ) 2019/1746.

2. Ο Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός ΔΗΜΗΤΡΑ (ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ) ορίζεται ως αρμόδια αρχή για:
α) τη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής «ΑΡΤΕΜΙΣ»,
β) τη διενέργεια των διοικητικών και επιτόπιων ελέγχων, σύμφωνα με το άρθρο 24 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008 και με τα οριζόμενα στην παρούσα.

3. Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου και Τροφίμων (Ε.Φ.Ε.Τ.) ορίζεται ως αρμόδια αρχή:
α) για την απόδοση του κωδικού κέντρου συσκευασίας και για την εφαρμογή, κατά την έγκριση των κέντρων συσκευασίας αυγών στο πλαίσιο της υπ’ αρ. 15523/2006 υπουργικής απόφασης (Β’ 1187), του άρθρου 5 του κανονισμού 589/2008.

4. Οι ΔΑΟΚ ορίζονται ως αρμόδια αρχή για τη διενέργεια των διοικητικών και επιτόπιων ελέγχων, σύμφωνα με το άρθρο 24 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008 και με τα οριζόμενα στην παρούσα.

Άρθρο 3
Διαδικτυακή σύνδεση των επιχειρήσεων με τον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ - Ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ»


1. Η διαδικτυακή σύνδεση των επιχειρήσεων της παρ. 2 του άρθρου 1, με τον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «ΑΡΤΕΜΙΣ». Οι επιχειρήσεις αποκτούν κωδικό μητρώου ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ με την ολοκλήρωση της εγγραφής.

2. Για την ορθή λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής «ΑΡΤΕΜΙΣ», ο ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ:
α) παρέχει στις επιχειρήσεις της παρ. 1 πρόσβαση σε λογισμικό βάσει των απαιτήσεων και των δεδομένων της ηλεκτρονικής εφαρμογής «ΑΡΤΕΜΙΣ», για την εγγραφή και την υποβολή των στοιχείων του άρθρου 4.
β) παρέχει τεχνική υποστήριξη στις επιχειρήσεις της παρ. 1 κατά την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής «ΑΡΤΕΜΙΣ».
γ) τροποποιεί και διορθώνει τα υποδείγματα στην ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ», καθώς και την ίδια την εφαρμογή σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του ΥΠ.Α.Α.Τ.
δ) παρακολουθεί τα στοιχεία που καταχωρίζονται στη βάση δεδομένων της ηλεκτρονικής εφαρμογής «ΑΡΤΕΜΙΣ» ως προς την πληρότητα των ισοζυγίων και την έγκυρη και έγκαιρη υποβολή τους.
ε) παράσχει τεχνική υποστήριξη για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» και στις ΔΑΟΚ, σε πεδία που αφορούν στις επιχειρήσεις της περιοχής αρμοδιότητάς τους και σε πεδία αναφορικά με την παρακολούθηση του συστήματος ελέγχου και κυρώσεων.
στ) παρέχει στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, πλήρη πρόσβαση στην εφαρμογή καθώς και πληροφορίες και στατιστικά δεδομένα από την επεξεργασία των στοιχείων.

3. Υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, η ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» επεκτείνεται, βελτιώνεται και διασυνδέεται με άλλες βάσεις δεδομένων του Υπ.Α.Α.Τ. και των εποπτευόμενων φορέων του για την αποτελεσματική λειτουργία του ελέγχου της αγοράς.

Άρθρο 4
Υποχρεώσεις επιχειρήσεων


1. Οι επιχειρήσεις της παρ. 2 του άρθρου 1 υποχρεούνται να συμμορφωθούν με τα οριζόμενα στο Παράρτημα VII μέρος VI του κανονισμού 1308/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με τις διατάξεις του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008 της Επιτροπής και με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, σχετικά με τις προδιαγραφές εμπορίας αυγών.

2. Με σκοπό τη διασφάλιση της διαφάνειας στην αγορά αυγών:
α) Στα συνοδευτικά έγγραφα και αντίγραφα που υποχρεούνται να τηρούν οι μονάδες παραγωγής και οι επιχειρήσεις που παραλαμβάνουν συσκευασμένα αυγά, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008, περιλαμβάνονται τα δελτία αποστολής-τιμολόγια αγοράς-πώλησης και πρέπει να τηρούνται τουλάχιστον για δύο (2) έτη. Στις παρτίδες που παραλαμβάνονται από ένα κέντρο συλλογής/συσκευασίας και κατανέμονται για παράδοση σε περισσότερες από μία επιχειρήσεις, τα συνοδευτικά έγγραφα εκτός από τα δελτία αποστολής τιμολόγια αγοράς πώλησης μπορούν να αντικαθίστανται με κατάλληλες ετικέτες που τοποθετούνται στα κιβώτια μεταφοράς, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές περιλαμβάνουν τις πληροφορίες που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 7 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008. Τα δελτία αποστολής -τιμολόγια αγοράς πώλησης αναγράφουν υποχρεωτικά τον κωδικό παραγωγού και τηρούνται από τις επιχειρήσεις μαζί με τις ετικέτες για δύο (2) τουλάχιστον έτη.
β) Στα παραστατικά διακίνησης των αυγών από τρίτες χώρες πρέπει να αναγράφεται και ο αριθμός αναφοράς του υγειονομικού πιστοποιητικού που εκδίδεται μέσω του συστήματος TRACES, βάσει του οποίου έγινε η εισαγωγή στη χώρα.
γ) Οι επιχειρήσεις που εισάγουν παρτίδα αυγών από Τρίτες Χώρες οφείλουν να γνωστοποιούν τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την παραλαβή αυτών, στην αρμόδια ΔΑΟΚ της Περιφερειακής Ενότητας άφιξης, τη χώρα καταγωγής, τις ποσότητες και τον τόπο παραλαβής, με ταυτόχρονη κοινοποίηση στον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ. Ο Σταθμός Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου από τον οποίο εισέρχονται τα αυγά αποστέλλει αμελλητί στη ΔΑΟΚ της Περιφερειακής Ενότητας άφιξης των αυγών, έγγραφο γνωστοποίησης της εισαγωγής αυτής με τα στοιχεία του υγειονομικού πιστοποιητικού TRACES για τα αυγά που προέρχονται από τρίτες χώρες. Η ΔΑΟΚ ενημερώνει άμεσα το κλιμάκιο ελέγχου του άρθρου 6 και κοινοποιεί όλα τα σχετικά έγγραφα.
δ) Οι επιχειρήσεις της παρ. 2 του άρθρου 1 υποχρεούνται να αναγράφουν τον κωδικό παραγωγού, το είδος εκτροφής, τη χώρα παραγωγής των αυγών, τον αριθμό μητρώου ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ, και τον κωδικό του κέντρου συσκευασίας (ο κωδικός του κέντρου συσκευασίας για τα αυγά που εξέρχονται από τα κέντρα συσκευασίας μεταφέρεται και στην υπόλοιπη αλυσίδα διακίνησης και εμπορίας αυγών) στα κατωτέρω:
δα) Σε όλα τα έγγραφα που συνοδεύουν τα αυγά (όπως τιμολόγια αγοράς και πώλησης, δελτία αποστολής, δελτία λιανικής πώλησης, ζυγολόγια, ετικέτες).
δβ) Στις συσκευασίες μεταφοράς που περιέχουν αυγά, καθώς και στις συσκευασίες όλων των τελικών προϊόντων που διατίθενται για κατανάλωση. Οι συσκευασίες μεταφοράς φέρουν επιπλέον τις ενδείξεις που θέτει το άρθρο 12 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008.
ε) Σε περίπτωση που οι καταστροφές/φύρες ανέρχονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 15% επί των παραγόμενων/παραλαμβανόμενων ή εισερχόμενων αυγών, οι επιχειρήσεις των περ. β, γ, δ και ε της παρ. 2 του άρθρου 1 ενημερώνουν αμελλητί την οικεία Δ.Α.Ο.Κ. και τον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ. Η ΔΑΟΚ ενημερώνει αμέσως το αρμόδιο κλιμάκιο ελέγχου του άρθρου 6, το οποίο προβαίνει σε επιτόπιο έλεγχο στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης εντός δέκα (10) ημερών από την ενημέρωση του και συντάσσει πρακτικό ελέγχου, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 7. Το πρακτικό κοινοποιείται στον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ.
στ) Οι παραγωγοί αυγών, τα κέντρα συλλογής αυγών και τα κέντρα συσκευασίας αυγών τηρούν μητρώα σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 20, 21 και 22 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008 αντίστοιχα. Τα μητρώα είναι ενημερωμένα μέχρι την τελευταία ημέρα κάθε δεύτερης ημερολογιακής εβδομάδας (ημερολογιακή εβδομάδα είναι από τη Δευτέρα έως και την Κυριακή) και τηρούνται τουλάχιστον για δύο (2) έτη.
ζ) Οι επιχειρήσεις της παρ. 2 του άρθρου 1 υποχρεούνται να εγγραφούν στον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «ΑΡΤΕΜΙΣ», αποκτούν κωδικό μητρώου ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ και συμπληρώνουν ορθά τα στοιχεία που τους υποδεικνύονται από την εφαρμογή μέσα σε χρονικό διάστημα ανάλογα με την επιχείρηση ως εξής:
ζα) Όλες οι επιχειρήσεις πρωτογενούς παραγωγής αυγών με σκοπό την εμπορία αυγών κατανάλωσης καταχωρίζουν στη διαδικτυακή εφαρμογή ΑΡΤΕΜΙΣ, εντός δέκα ημερών από την ημέρα εισόδου κάθε νέου σμήνους στο θάλαμο ωοτοκίας, δήλωση εκτροφής.
Στην ανωτέρω εφαρμογή δηλώνεται:
i) ο προμηθευτής του σμήνους (κωδικός εκκολαπτηρίου),
ii) η ημερομηνία εισόδου και η ηλικία του σμήνους,
iii) ο αριθμός των ωοτόκων ορνίθων και η μέθοδο εκτροφής,
iv) ο κωδικός θαλάμου εκτροφής,
v) η ημερομηνία και ο αριθμός των ζώων προς σφαγή ή πώληση,
vi) ο αντίστοιχος κωδικός σφαγείου ή τα στοιχεία της επιχειρήσεις στα οποία τυχόν πουλήθηκαν ζώντα πτηνά. Κατά την πρώτη εγγραφή στην εφαρμογή ΑΡΤΕΜΙΣ, δηλώνεται η μέγιστη δυναμικότητα βάσει της εν ισχύ άδειας λειτουργίας και η πραγματική δυναμικότητα της μονάδας σε αριθμό ταυτοχρόνως παρόντων πτηνών. Εάν χρησιμοποιούνται διαφορετικές μέθοδοι εκτροφής, αναγράφεται επιπλέον ο μέγιστος αριθμός ταυτοχρόνως παρόντων πτηνών ανά μέθοδο εκτροφής.
Ο αριθμός των αυγών που παρήχθησαν τον προηγούμενο μήνα από τον μήνα αναφοράς δηλώνεται έως το τέλος κάθε μήνα.
ζβ) Οι επιχειρήσεις των περ. β’, γ, δ’ και ε’ της παρ. 2 του άρθρου 1, καταχωρίζουν ισοζύγιο ανά δεκαπενθήμερο στην ηλεκτρονική εφαρμογή ΑΡΤΕΜΙΣ. Το ισοζύγιο υποβάλλεται στον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ έως το τέλος του επόμενου δεκαπενθημέρου από το δεκαπενθήμερο αναφοράς. Στο ισοζύγιο καταχωρίζονται στις αντίστοιχες στήλες:
i) οι ποσότητες των αυγών (ταξινομημένων κατά κατηγορία ποιότητας και βάρους και μη, κατά περίπτωση) που παραλαμβάνονται (συλλέγονται εμπορεύονται διακινούνται ή χρησιμοποιούνται για την παρασκευή προϊόντων αυγού) κατά το δεκαπενθήμερο αναφοράς,
ii) οι ποσότητες των αυγών (ταξινομημένων κατά κατηγορία ποιότητας και βάρους και μη ταξινομημένων, κατά περίπτωση) που παραδίδονται στη διάρκεια του δεκαπενθημέρου αναφοράς,
iii) οι καταστροφές/φύρες, εάν ανέρχονται σε ποσοστό έως 15% επί των εισερχομένων αυγών. Σε περίπτωση που οι καταστροφές/φύρες ανέρχονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 15% επι των εισερχομένων αυγών, καταχωρίζονται στην εφαρμογή από τον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ σύμφωνα με το πρακτικό ελέγχου της περ. ε και
iv) τα υποπροϊόντα (βιομηχανική χρήση).
Στην ηλεκτρονική εφαρμογή ΑΡΤΕΜΙΣ εγγράφονται και υποβάλλουν ισοζύγιο εμπορίας αυγών οι επιχειρήσεις πάσης φύσεως εμπορίου (χονδρικής και/ή λιανικής) που εμπορεύονται περισσότερα από οκτακόσιες χιλιάδες (800.000) αυγά ετησίως κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.
ζγ) Οι επιχειρήσεις της παρ. 2 του άρθρου 1, οι οποίες παραλαμβάνουν αυγά από άλλα κράτη μέλη ή εισάγουν αυγά από τρίτες χώρες καταχωρίζουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή ΑΡΤΕΜΙΣ εντός τριών (3) ημερών από την παραλαβή τις ποσότητες, τη χώρα καταγωγής και τον τόπο παραλαβής των αυγών.

Άρθρο 5
Εξαιρέσεις - Απαλλαγές


1. Οι παραγωγοί (μονάδες παραγωγής) που πωλούν αυγά απευθείας στον τελικό καταναλωτή:
α) στις εγκαταστάσεις της μονάδας παραγωγής ή/και β) στην τοπική λαϊκή αγορά, ή σε κατ’ οίκον πώληση στην περιφέρεια παραγωγής αυγών, απαλλάσσονται από την ταξινόμηση των αυγών σε κλάσεις ποιότητας και βάρους, επισημαίνουν όμως τα αυγά με τον κωδικό παραγωγού. Κάθε παραγωγός δύναται να επιλέξει αν θα εφαρμόσει την απαλλαγή.

2. Οι παραγωγοί που εκτρέφουν έως 350 ωοτόκες όρνιθες ετησίως, επιπλέον των περ. α και β της παρ. 1, μπορούν να διαθέτουν τα αυγά τους και σε τοπικά καταστήματα λιανικής πώλησης, τα οποία προμηθεύουν απευθείας τον τελικό καταναλωτή με την απαλλαγή της παρ. 1.

3. Οι παραγωγοί που εκτρέφουν έως και πενήντα (50) ωοπαραγωγές όρνιθες ετησίως, οι οποίοι πωλούν αυγά απευθείας στον τελικό καταναλωτή στην τοπική λαϊκή αγορά στην περιφέρεια παραγωγής αυγών, απαλλάσσονται από την υποχρέωση σήμανσης των αυγών με τον κωδικό παραγωγού υπό την προϋπόθεση ότι στο σημείο πώλησης αναγράφονται η επωνυμία και η διεύθυνση του παραγωγού.

4. Οι παραγωγοί της παρ. 3 απαλλάσσονται από την υποχρέωση της ωοσκόπησης.

5. Δεν απαλλάσσονται από τις απαιτήσεις επισήμανσης τα αυγά:
α) που παραδίδονται από μονάδα παραγωγής άλλου κράτους μέλους σε συσκευαστήριο της χώρας και αντίστροφα. Τα αυγά σημαίνονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παρ. 1 του άρθρου 8 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008.
β) που παραδίδονται απευθείας από τη μονάδα παραγωγής (εγχώρια ή/και άλλου κράτους-μέλους) σε βιομηχανία τροφίμων της χώρας και αντίστροφα.

6. Τα αυγά που εισάγονται από τρίτες χώρες σημαίνονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 30 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008 ανεξάρτητα από τον τελικό τους προορισμό.

Άρθρο 6
Κλιμάκια ελέγχου Σχέδια ελέγχου Επιτροπή Εξέτασης Παραβάσεων και Επιβολής Προστίμων και Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων


1. α) Σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας ΔΑΟΚ συστήνονται διμελή κλιμάκια ελέγχου, με ορισμένο επικεφαλής, για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των επιχειρήσεων της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 1 με τις διατάξεις της παρούσας, αποτελούμενα από έναν (1) υπάλληλο από τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και έναν (1) από τη ΔΑΟΚ. Για τη σύσταση των κοινών κλιμακίων προηγείται έγγραφη συνεννόηση, με πρωτοβουλία του προϊσταμένου της οικείας ΔΑΟΚ με τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ για τον ορισμό μέλους στα κλιμάκια. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ειδικά αιτιολογημένες, τα ανωτέρω κλιμάκια δύναται να αποτελούνται μόνο από υπαλλήλους του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ ή υπαλλήλους των κατά τόπους ΔΑΟΚ.
β) Οι ελεγκτές εφοδιάζονται με ειδικά έγγραφα ταυτοπροσωπίας και ανάθεσης των ελέγχων από την υπηρεσία τους.

2. α) Για την διεξαγωγή των επιτόπιων ελέγχων ο ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ καταρτίζει ετήσια σχέδια ελέγχου, τα οποία υποβάλλει προς έγκριση στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ το αργότερο μέχρι τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους από το έτος εφαρμογής. Τα σχέδια ελέγχου καταρτίζονται με τη χρήση ανάλυσης κινδύνου, για την οποία λαμβάνονται υπόψη, ιδίως η ιστορικότητα των μη συμμορφώσεων, ο τύπος της επιχείρησης και το μέγεθος της επιχείρησης, σύμφωνα με το Παράρτημα Ι. Το δείγμα ελέγχου δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 10% για κάθε κατηγορία επιχειρήσεων της παρ. 2 του άρθρου 1. Ο ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ μπορεί να τροποποιεί το ετήσιο σχέδιο ελέγχου μέχρι ποσοστό 10% εντός του έτους εφαρμογής του, μετά από έγκριση της Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του ΥΠ.Α.Α.Τ., εκτός εάν πρόκειται για ελέγχους μετά από συγκεκριμένες καταγγελίες.
β) Με βάση τα ετήσια σχέδια ελέγχου, ο ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ συντάσσει κάθε δύο (2) μήνες, πρόγραμμα ελέγχου με τον αριθμό των προς έλεγχο επιχειρήσεων, το οποίο υποβάλλει προς έγκριση στις ΔΑΟΚ της περιοχής όπου έχουν την έδρα τους οι ανωτέρω επιχειρήσεις. Εντός δύο (2) μηνών από την έγκριση του προγράμματος από τις κατά τόπους ΔΑΟΚ, το κλιμάκιο ελέγχου προβαίνει στη διενέργεια του ελέγχου. Το διμηνιαίο πρόγραμμα ελέγχου, μετά την έγκρισή του, καταχωρίζεται ανά Περιφερειακή Ενότητα στην ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» από τον ΕΛ.ΓΟ. ΔΗΜΗΤΡΑ. Ο ΕΛ.ΓΟ. ΔΗΜΗΤΡΑ ενημερώνει μέχρι το τέλος του επόμενου διμήνου την ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» ως προς την υλοποίηση του προγράμματος ελέγχου στα αντίστοιχα πεδία της εφαρμογής.
γ) Τα κλιμάκια ελέγχου δύνανται να διενεργούν τυχαίους δειγματοληπτικούς ελέγχους όποτε κρίνεται αναγκαίο.
δ) Μέχρι την 31η Μαρτίου κάθε έτους, ο ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ αποστέλλει στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ απολογιστική ετήσια έκθεση στην οποία περιλαμβάνεται ανάλυση στατιστικών στοιχείων της υλοποίησης του ετήσιου σχεδίου ελέγχου του προηγούμενου έτους.

3. Διοικητικοί έλεγχοι διενεργούνται από τον ΕΛ.ΓΟ. ΔΗΜΗΡΑ σε ποσοστό 100%. Σε περίπτωση που ο ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ, ο οποίος παρακολουθεί την ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» και ελέγχει το σύνολο των επιχειρήσεων της παρ. 2 του άρθρου 1 σε όλη την ελληνική επικράτεια, διαπιστώσει περιπτώσεις μη συμμορφώσεων, όπως μη εγγραφή των επιχειρήσεων στην ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» ή καθυστέρηση συμπλήρωσης του ισοζυγίου αυγών στην ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ», ζητά εγγράφως από τις επιχειρήσεις να συμμορφωθούν μέσα σε καθορισμένο χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις πέντε (5) εργάσιμες ημέρες. Εάν η αρμόδια αρχή, μετά από επανέλεγχο, διαπιστώσει ότι η επιχείρηση έχει προβεί σε διορθωτικές ενέργειες αλλά δεν τις έχει ολοκληρώσει, διατυπώνει εκ νέου έγγραφες συστάσεις ως προς τις μη συμμορφώσεις που υπολείπονται, θέτοντας νέο χρονικό περιθώριο πέντε (5) ημερών. Εάν διαπιστώσει μη συμμόρφωση στις συστάσεις της εντός του καθορισμένου χρόνου ή εάν η επιχείρηση είναι υπότροπη, ο ΕΛ.ΓΟ. ΔΗΜΗΤΡΑ την παραπέμπει για επιβολή κύρωσης στις επιτροπές Ε.Π.Π. και Ε.Π. της παρ. 4 που έχουν συσταθεί στις οικείες περιφερειακές ενότητες. Οι συστάσεις για τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων, καταχωρίζονται ηλεκτρονικά από τον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ στην ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» και συμπληρώνονται επίσης τα αντίστοιχα πεδία που αφορούν στην πληρότητα ισοζυγίων για την ενημέρωση της εποπτεύουσας αρχής.

4. α) Συστήνεται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, Επιτροπή Εξέτασης Παραβάσεων και Επιβολής Προστίμων (Ε.Ε.Π.&Ε.Π.) αποτελούμενη από:
αα) τον προϊστάμενο του αρμόδιου τμήματος της ΔΑΟΚ της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ως Πρόεδρο με τον αναπληρωτή του,
ββ) έναν υπάλληλο κλάδου ΠΕ ή ΤΕ Γεωτεχνικού της αρμόδιας ΔΑΟΚ της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, ως μέλος με τον αναπληρωτή του και
γγ) έναν υπάλληλο κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικού του ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ ως μέλος με τον αναπληρωτή του, μετά από πρόταση του ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ.
Έργο της Ε.Ε.Π. και Ε.Π. είναι:
αα) η εξέταση των πρακτικών ελέγχων ή και παραπομπών από τον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ
ββ) η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων του άρθρου 7 της παρούσας.
β) Συστήνεται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα η Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων (Ε.Ε.Ε.) με διετή θητεία αποτελούμενη από:
αα) τον προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΑΟΚ της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του,
ββ) τον προϊστάμενο του Τμήματος Κτηνιατρικής της αρμόδιας ΔΑΟΚ της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, ως μέλος με τον αναπληρωτή του και
γγ) έναν υπάλληλο του ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ του κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικού, ως μέλος με τον αναπληρωτή του, μετά από πρόταση του ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ.
Έργο της Ε.Ε.Ε. είναι η εξέταση των ενστάσεων που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων επιβολής των κυρώσεων του άρθρου 8 από την Ε.Ε.Π. και Ε.Π.
γ) Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη ορίζονται τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη των ανωτέρω επιτροπών της παρούσας παραγράφου. Σε περίπτωση κωλύματος συμμετοχής εκπροσώπου του ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ, το οποίο δηλώνεται εγγράφως από τον Οργανισμό, συμμετέχει άλλος υπάλληλος ΠΕ Γεωτεχνικού της οικείας ΔΑΟΚ ή της αρμόδιας Γενικής Δ/νσης της Περιφέρειας.

5. Τα κλιμάκια ελέγχου και ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ αποστέλλουν τα πρακτικά ελέγχου ή τις παραπομπές τους αντίστοιχα στις επιτροπές Ε.Π.Π. και Ε.Π. της έδρας της επιχείρησης.

Άρθρο 7
Διαδικασία διενέργειας ελέγχων και επιβολής κυρώσεων


1. Τα κλιμάκια ελέγχου του άρθρου 6 διενεργούν ελέγχους συμμόρφωσης των επιχειρήσεων της παρ. 2 του άρθρου 1:
α) με τις διατάξεις του Παραρτήματος VII του Μέρους VI του κανονισμού (ΕΚ) 1308/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου,
β) με τις διατάξεις του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008 της Επιτροπής σχετικά με τις προδιαγραφές εμπορίας αυγών και,
γ) με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης.

2. Κατά τη διενέργεια ελέγχου αυγών:
α) από τρίτες χώρες, τα κλιμάκια ελέγχου εφαρμόζουν τις διατάξεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 24 και του άρθρου 25 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 589/2008. Το κλιμάκιο ελέγχου του άρθρου 6 λαμβάνει γνώση όλων των εμπορικών εγγράφων που κρίνει ότι διευκολύνουν τον σχετικό έλεγχο (όπως δελτία αποστολής, τιμολόγια κ.λπ.) και ελέγχει την τήρηση των απαιτήσεων του άρθρου 30 του κανονισμού (ΕΚ) 589/2008. Σε περίπτωση που τα στοιχεία της παρτίδας δεν είναι τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 589/2008, η ΔΑΟΚ απαγορεύει την εισαγωγή της παρτίδας, εκτός εάν, εντός πέντε (5) ημερών από τη διαπίστωση της μη συμμόρφωσης, η ΔΑΟΚ επαληθεύσει ότι η παρτίδα έχει καταστεί σύμφωνη με τον ανωτέρω Κανονισμό μετά από τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες της επιχείρησης.
β) στα διάφορα στάδια της εμπορίας, τα κλιμάκια ελέγχου τηρούν τις διατάξεις των άρθρων 24 και 25 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 589/2008. Σε περίπτωση που η ελεγχθείσα παρτίδα κριθεί ότι δεν συμμορφώνεται με τις διατάξεις των περ. α, β και γ της παρ. 1, το κλιμάκιο ελέγχου απαγορεύει την εμπορία, εκτός αν και μέχρις ότου αποδειχθεί ότι η παρτίδα κατέστη σύμφωνη με τις απαιτήσεις της παρούσας. Η απαγόρευση εμπορίας της παρτίδας αυγών γίνεται με την διαδικασία της δέσμευσης, σύμφωνα με τις προβλέψεις των άρθρων 5 και 6 του ν. 4235/2014 (Α’ 11).

3. Κατά τον έλεγχο αυγών που συσκευάζονται και προορίζονται για εξαγωγή λαμβάνονται υπόψη οι διατάξεις του άρθρου 29 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 589/2008.

4. Μετά το πέρας κάθε διενεργούμενου ελέγχου ή άρνησης διενέργειας αυτού από τον ελεγχόμενο, τα κλιμάκια ελέγχου του άρθρου 6 συντάσσουν πρακτικό ελέγχου, σε τουλάχιστον τρία (3) αντίτυπα, σύμφωνα με τα Υποδείγματα 1, 2, 3, 4 ή 5 του άρθρου 9, κατά περίπτωση. Το πρακτικό ελέγχου υπογράφεται από τους ελεγκτές και από τον παρόντα στον έλεγχο, υπεύθυνο ή νόμιμο εκπρόσωπο της επιχείρησης. Στο πρακτικό ελέγχου ο υπεύθυνος ή ο νόμιμος εκπρόσωπος της ελεγχόμενης επιχείρησης δύναται να διατυπώσει επιφυλάξεις και αντιρρήσεις, ενώ εάν αρνείται να υπογράψει το πρακτικό ελέγχου, σημειώνεται από τον ελεγκτή επί του πρακτικού η ένδειξη «ΑΡΝΗΣΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ». Αντίγραφο του πρακτικού ελέγχου λαμβάνουν ο ελεγχόμενος, ο υπάλληλος του ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ και ο υπάλληλος του Ε.Φ.Ε.Τ., εφόσον είναι μέλος του κλιμακίου ελέγχου και ένα αντίγραφο φυλάσσεται στη ΔΑΟΚ της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Ο επικεφαλής του κλιμακίου διαβιβάζει το πρακτικό ελέγχου στην Επιτροπή της παρ. 4 του άρθρου 6 και συμπληρώνει στην ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ» τα σχετικά πεδία που αφορούν στον διεξαχθέντα έλεγχο μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από την ημέρα διενέργειας του ελέγχου.
 
5. Όταν κατά τον διενεργούμενο έλεγχο διαπιστωθεί μη συμμόρφωση, ο επικεφαλής του κλιμακίου ελέγχου δημιουργεί φάκελο με τα στοιχεία του ελεγχόμενου και το πρακτικό ελέγχου και τον καλεί εγγράφως επί αποδείξει, να υποβάλει εγγράφως τις απόψεις του εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της επιστολής. Κάθε μη συμμόρφωση που διαπιστώνεται στο μέλλον από τα κλιμάκια ελέγχου καταχωρείται στον φάκελο του ελεγχόμενου του προηγούμενου εδαφίου. Αντίγραφο του φακέλου μαζί με το πρωτότυπο πρακτικό ελέγχου και τη γραπτή απάντηση του ελεγχόμενου κοινοποιείται εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών στον Πρόεδρο της Επιτροπής Εξέτασης Παραβάσεων και Επιβολής Προστίμων (Ε.Π.Π. και Ε.Π.). Η απόφαση της επιτροπής, η οποία είναι πλήρως αιτιολογημένη και με καθορισμένο το ύψος του προστίμου σύμφωνα με το άρθρο 8, κοινοποιείται από αυτήν στον ενδιαφερόμενο επί αποδείξει και μπαίνει και στον φάκελο του ελεγχόμενου. Στις αποφάσεις του προηγούμενου εδαφίου αναγράφεται το δικαίωμα του ενδιαφερομένου άσκησης ένστασης σύμφωνα με την παρ. 6, καθώς και η προθεσμία εντός της οποίας πρέπει να εξοφληθεί το πρόστιμο.

6. Κατά της απόφασης της Ε.Ε.Π. και Ε.Π. με την οποία επιβάλλεται η διοικητική κύρωση του άρθρου 8, ο ενδιαφερόμενος δύναται να ασκήσει ένσταση εντός 10 (δέκα) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της απόφασης επιβολής της κύρωσης. Η ένσταση υποβάλλεται στον πρόεδρο της Ε.Ε.Π. και Ε.Π., ο οποίος τη διαβιβάζει μαζί με τον φάκελο στην Επιτροπή Εξέτασης Ενστάσεων (Ε.Ε.Ε.) προς έλεγχο νομιμότητας και ουσίας.

7. Η Ε.Ε.Ε. συγκαλείται από τον πρόεδρό της εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από τη διαβίβαση της ένστασης του ενδιαφερόμενου και των λοιπών στοιχείων του φακέλου. Ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. δύναται να ζητήσει τις έγγραφες απόψεις του ενδιαφερομένου. Η απόφαση της Ε.Ε.Ε. είναι τελεσίδικη και κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο επί αποδείξει.

8. Οι επιτροπές της παρ. 4 του άρθρου 6 δύνανται να ζητούν οποιοδήποτε έγγραφο προκειμένου να διευκολυνθεί η κρίση τους κατά τον έλεγχο που διενεργούν.

9. Τα διοικητικά πρόστιμα του άρθρου 8 αποτελούν έσοδα του Ταμείου Γεωργίας και Κτηνοτροφίας και κατατίθενται στο λογαριασμό που τηρείται για το σκοπό αυτό στην Τράπεζα της Ελλάδος, εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την επίδοση της σχετικής απόφασης επιβολής των διοικητικών κυρώσεων. Μετά την πάροδο τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών, βεβαιώνονται σύμφωνα με τον Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων (K.E.Δ.E.) στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. που ανήκουν οι υπόχρεοι. Για την εφαρμογή της διαδικασίας βεβαίωσης μεριμνά η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπ.Α.Α.Τ.

10. Η επιβολή των προστίμων του άρθρου 8 από την Ε.Π.Π. και Ε.Π. και η βεβαίωση είσπραξης, καθώς και οι ενστάσεις που υποβάλλονται στην Ε.Ε.Ε. καταχωρίζονται από την Ε.Π.Π. και Ε.Π. και την Ε.Ε.Ε. στην ηλεκτρονική εφαρμογή «ΑΡΤΕΜΙΣ».

11. Η Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ μπορεί να διενεργεί, στο πλαίσιο της εποπτείας του συστήματος ελέγχου, κάθε έλεγχο που διασφαλίζει τη σωστή εφαρμογή της παρούσας, με σκοπό τη συνεχή βελτίωση του συστήματος ελέγχου με διορθωτικές ενέργειες.

12. Κάθε επιχείρηση της παρ. 2 του άρθρου 1 υποχρεούται να παρέχει στα κλιμάκια ελέγχου της παρ. 1 και στα όργανα ελέγχου της παρ. 3 του άρθρου 6 όλες τις αναγκαίες πληροφορίες, ιδίως τα απαραίτητα παραστατικά διακίνησης, τα στοιχεία ταυτότητας του προϊόντος και της παρτίδας, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία που κρίνεται αναγκαία από το αρμόδιο όργανο ελέγχου. Τα μητρώα που αναφέρονται στα άρθρα 20, 21 και 22 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 589/2008 τίθενται στη διάθεση των κλιμακίων ελέγχου αμέσως μόλις ζητηθούν.

13. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο εντοπιστεί μη συμμόρφωση που αφορά σε επιχειρήσεις που προηγούνται στην αλυσίδα παραγωγής διακίνησης ταξινόμησης τυποποίησης εμπορίας λιανικής πώλησης από αυτήν που ελέγχεται, το κλιμάκιο ενημερώνει τα αντίστοιχα κλιμάκια ελέγχου προκειμένου να προβούν σε σχετικό έλεγχο.

14. Το ελεγκτικό έργο των αρμόδιων κλιμακίων δύναται να συνδράμουν ορκωτοί λογιστές ή άλλες δημόσιες υπηρεσίες και φορείς, κατά περίπτωση.

Άρθρο 8
Διοικητικές κυρώσεις


1. Κατά την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθεί μη συμμόρφωση με τις διατάξεις της παρούσας κατά τους διοικητικούς και επιτόπιους ελέγχους των άρθρων 6 και 7 αντίστοιχα, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 25 και 36 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 589/2008 επιπλέον των διοικητικών κυρώσεων της παρ. 2.

2. Το ύψος των επιβαλλόμενων διοικητικών κυρώσεων υπολογίζεται κατά περίπτωση βάσει του πίνακα του Παραρτήματος ΙΙ, στο οποίο περιγράφονται οι μη συμμορφώσεις και οι αντίστοιχες διοικητικές κυρώσεις.

3. Κατά την αξιολόγηση των εκθέσεων ελέγχου σχετικά με το αν έχει τελεστεί μη συμμόρφωση, λαμβάνονται υπόψη τα όρια ανοχής της ποιότητας, του βάρους και της σήμανσης των αυγών που αναφέρονται στις διατάξεις των άρθρων 26, 27 και 28 κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 589/2008 αντίστοιχα.

4. Σε κάθε περίπτωση μη συμμόρφωσης το πρόστιμο που επιβάλλεται, κλιμακώνεται ανάλογα με τον αριθμό των μη συμμορφώσεων ανά πρακτικό ελέγχου, το μέγεθος της επιχείρησης, τις παρατηρήσεις του ελεγκτή και τον αριθμό των υποτροπών. Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο που επιβάλλεται διπλασιάζεται και δεν ισχύουν τα ανώτατα όρια που προβλέπονται στο Παράρτημα ΙΙ. Υποτροπή νοείται η διαπίστωση μετά από έλεγχο, μη συμμορφώσεων με τις διατάξεις της παρούσας από το ίδιο πρόσωπο, στο οποίο έως και τρία χρόνια πριν από τον έλεγχο, επιβλήθηκε διοικητική κύρωση για οποιαδήποτε μη συμμόρφωση με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης. Το μέγεθος της επιχείρησης προκύπτει από τον ετήσιο κύκλο εργασιών (τζίρο) της επιχείρησης της προηγούμενης χρήσης, από τον χρόνο που έγινε ο έλεγχος, ο οποίος αποδεικνύεται από επίσημα οικονομικά στοιχεία. Ο υπεύθυνος της επιχείρησης ή εκπρόσωπός του καλείται από την Επιτροπή Εξέτασης Παραβάσεων και Επιβολής Προστίμων (Ε.Ε.Π.&Ε.Π.) να προσκομίσει επίσημα οικονομικά στοιχεία που αποδεικνύουν τον κύκλο εργασιών της επιχείρησης εντός χρονικού διαστήματος, το οποίο εξαντλείται μέχρι και την ημερομηνία υποβολής υπομνήματος ή την παράστασή του ενώπιον της επιτροπής επιβολής προστίμων. Σε περίπτωση μη προσκόμισης των στοιχείων αυτών ή σε περίπτωση νεοσύστατων επιχειρήσεων, η επιτροπή επιβολής προστίμων κατατάσσει την επιχείρηση σε κατηγορία μεγέθους ανάλογα με την κρίση της. Όταν η επιχείρηση είναι εκμετάλλευση πρωτογενούς τομέα, το μέγεθος της επιχείρησης καθορίζεται από το μέγεθος του ζωικού κεφαλαίου που διατηρείται ή εκτρέφεται κατά τον έλεγχο, όπως αυτό προκύπτει από τον αριθμό των ζώων που η φυσική παρουσία τους διαπιστώνεται στην εκμετάλλευση ή από τον αριθμό των ζώων που τεκμηριώνεται από τα σχετικά με την εκμετάλλευση έγγραφα ή άδειες που βάσει της κείμενης νομοθεσίας τηρούνται ή/και εκδίδονται από τις επίσημες αρχές ή/και από τους υπευθύνους της εκμετάλλευσης, όποιος εκ των δύο υπερτερεί αριθμητικά.

5. Η αξιολόγηση και βαθμολόγηση των κριτηρίων επιμέτρησης της παρ. 4 για τον προσδιορισμό του χρηματικού ύψους των διοικητικών κυρώσεων των μη συμμορφώσεων της παρ. 2, πραγματοποιείται σύμφωνα με τους συντελεστές του άρθρου 3 της υπ’ αρ. 434/62574/26.06.2014 υπουργικής απόφασης (Β’ 1710).

Άρθρο 9
Υποδείγματα


Προσαρτώνται στην παρούσα απόφαση πέντε (5) Υποδείγματα, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτής και έχουν ως εξής:

(Βλέπε συνημμένα αρχεία)

Άρθρο 11
Τελικές διατάξεις


1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η υπ’ αρ. 276730/20-05-2005 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β’ 698).

2. Οι επιτόπιοι έλεγχοι δεν διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 6 για χρονικό διάστημα δώδεκα μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας. Για τη διενέργεια των επιτόπιων ελέγχων στο διάστημα αυτό, ο ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ καταρτίζει ένα δείγμα ελέγχου, το οποίο υποβάλλεται προς έγκριση στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) εντός δύο μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας. Το δείγμα αυτό λαμβάνεται με τυχαία δειγματοληψία από το σύνολο των επιχειρήσεων της παρ. 2 του άρθρου 1 και καλύπτει τουλάχιστον ποσοστό 30% του όγκου των διακινούμενων αυγών βάσει επίσημων στατιστικών στοιχείων.

3. Για τις επιχειρήσεις της παρ. 2 του άρθρου 1 ισχύει μεταβατική περίοδος τεσσάρων μηνών για την έναρξη επιβολής κυρώσεων ως προς τις διατάξεις της παρούσας.

4. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 22 Ιουνίου 2021

Η Υφυπουργός
ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ
 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις