Τρακτέρ: Μετά την πτώση του 2020, η μετά -Covid εποχή δίνει σήμα για ανάκαμψη
Τρακτέρ: Μετά την πτώση του 2020, η μετά -Covid εποχή δίνει σήμα για ανάκαμψη

Η ζήτηση για τρακτέρ παραμένει σταθερή συνολικά, καθώς το βαρόμετρο της βιομηχανίας δείχνει ότι έχει επιτευχθεί η κορυφή.

Συνολικά, περίπου 189.242 «τρακτέρ» καταχωρήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη το πλήρες έτος 2020, σύμφωνα με τους αριθμούς που προέρχονται από τις εθνικές αρχές. Από αυτές τις ταξινομήσεις, 49.338 οχήματα ήταν 37kW (50 hp) και κάτω, και 139.904 ήταν 38kW και άνω. Η CEMA θεωρεί ότι 149 , 667 από αυτά τα οχήματα είναι γεωργικά τρακτέρ , τα υπόλοιπα τετράγωνα, τηλεχειριστές ή άλλος εξοπλισμός. Οι διορθώσεις είναι σημαντικές (δηλαδή περισσότερες από τις μισές εγγραφές) σε χώρες όπως η Σλοβακία, η Φινλανδία, η Ισλανδία, η Σουηδία, το Λουξεμβούργο, η Εσθονία και η Κροατία. Μια επισκόπηση των συνολικών εγγραφών ελκυστήρων βρίσκεται στο παράρτημα, με συντελεστή διόρθωσης για γεωργικούς ελκυστήρες.

Οι εγγραφές γεωργικών ελκυστήρων για ολόκληρο το έτος 2020 μειώθηκαν κατά περίπου 3% σε σύγκριση με το 2019, αποτέλεσμα που θα έδειχνε συνολικά σχετική σταθερότητα σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη. Αλλά η πανδημία Covid-19 είχε πολύ σημαντικό αντίκτυπο, με πτώση των εγγραφών σχεδόν 20% το δεύτερο τρίμηνο του 2020 έναντι του 2ου τριμήνου του 2019, σε μια παραδοσιακή περίοδο αιχμής του έτους.

Η εποχιακή γεωργική εργασία δεν μπορούσε να περιμένει και η βιομηχανία επέδειξε την ανθεκτικότητά της το τρίτο (+7,5% έναντι του 2019) και το τέταρτο τρίμηνο (+4% έναντι του 2019) για να καλύψει τη ζήτηση. Αυτή η απόδοση, παρά τους περιορισμούς στην παραγωγή και διανομή του Covid-19 καθώς και τις τεράστιες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, κατέστη δυνατή κυρίως με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναβάλει προθεσμίες για μηχανές που χρησιμοποιούν μεταβατικούς κινητήρες κάτω των 56 kW και άνω των 129 kW. Ωστόσο, η βιομηχανία ανησυχούσε για μηχανές που χρησιμοποιούσαν κινητήρες μετάβασης στην κλίμακα 56 έως 129 kW.

2021 09 30 Eco PR Γράφημα 1

Γράφημα 1 - Source Systematics International, μορφοποιημένο από το CEMA

Οι εκπομπές ανά κατηγορίες ισχύος υπονοούν συγκεκριμένη πρόκληση

Όλες οι κατηγορίες ισχύος επηρεάστηκαν σοβαρά από τον Covid-19 το δεύτερο τρίμηνο του 2020, μερικές από αυτές έως και δραματική πτώση 30% σε σχέση με το 2019. Όχι όλες θα μπορούσαν να φτάσουν αργότερα μέσα στο έτος, όπως αποδεικνύεται από τις τάσεις ανά κατηγορία ισχύος (Γράφημα 2) για όλα τα οχήματα. Όταν φιλτράρονται όλα τα «άλλα» οχήματα από τις ταξινομήσεις του 2020 και διατηρούνται μόνο γεωργικά τρακτέρ, τα στοιχεία επιβεβαίωσαν ότι η ζώνη ισχύος μεταξύ 56 και 129 kW - που αντιπροσωπεύει έως και το 60% των ταξινομήσεων γεωργικών ελκυστήρων σε ολόκληρη την Ευρώπη - αντιμετωπίζει ακόμη πτώση 8% στις εγγραφές το 2020 έναντι του 2019 (Γράφημα 3) στο τέλος του έτους. Καθώς οι περιορισμοί του Covid-19 και οι προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού συνεχίζονταν, η βιομηχανία ανανέωσε την έκκληση για απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναβάλει επίσης προθεσμίες για μηχανές που χρησιμοποιούν κινητήρες μετάβασης στην κλίμακα 56 έως 129 kW.

 

2021 09 30 Eco PR Γράφημα 2

Γράφημα 2 - Source Systematics International, μορφοποιημένο από το CEMA

 

 2021 09 30 Eco PR Γράφημα 3

Γράφημα 3 - Source Systematics International, μορφοποιημένο από το CEMA

 Σημαντικές διαφορές χωρών για το 2020

Οι δύο μεγαλύτερες αγορές γεωργικών ελκυστήρων στην Ευρώπη παραμένουν η Γαλλία και η Γερμανία (Γράφημα 4), με τις δύο αυτές χώρες να αντιπροσωπεύουν σχεδόν 4 γεωργικούς ελκυστήρες από τους 10 που είναι εγγεγραμμένοι στην Ευρώπη. Κατά την προσθήκη της Ιταλίας, 1 γεωργικό τρακτέρ από 2 κυκλοφορεί σε τρεις μόνο αγορές. Και με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και την Πολωνία, πάνω από τα δύο τρίτα όλων των γεωργικών ελκυστήρων στην Ευρώπη εγγράφονται σε μόλις 6 χώρες. Από αυτές τις 6 βασικές αγορές, μόνο η Γερμανία και η Πολωνία σημείωσαν αύξηση στις εγγραφές γεωργικών ελκυστήρων το 2020 σε σχέση με το 2019, ενώ στη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία, οι εγγραφές μειώθηκαν.

 

 

2021 09 30 Eco PR Γράφημα 4

Γράφημα 4 - Source Systematics International, μορφοποιημένο από το CEMA

 Το πρώτο εξάμηνο του 2021 επιβεβαιώνει την ανάκαμψη παρά τις προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού

Σύμφωνα με τους αριθμούς που προέρχονται από τις εθνικές αρχές, περίπου 115.146 «τρακτέρ» καταχωρήθηκαν σε όλη την Ευρώπη τους πρώτους έξι μήνες του 2021. Από αυτές τις ταξινομήσεις, 32.353 οχήματα ήταν 37kW (50 hp) και κάτω, και 82.793 ήταν 38kW και άνω. Η CEMA θεωρεί ότι 89.060 από αυτά τα οχήματα είναι γεωργικά τρακτέρ, τα υπόλοιπα είναι τετράγωνα, τηλεχειριστές ή άλλος εξοπλισμός. Αυτοί οι αριθμοί επιβεβαιώνουν υψηλά επίπεδα ζήτησης καθώς οι αγρότες, οι εργολάβοι και όλοι οι άλλοι παράγοντες της ευρωπαϊκής αγροδιατροφικής αλυσίδας πέρασαν από μεγάλες προσπάθειες για να εξασφαλίσουν πρόσβαση σε ασφαλή και θρεπτικά τρόφιμα σε περιόδους συνεχούς πανδημίας. Συνολικά, 25% περισσότερα γεωργικά τρακτέρ καταγράφηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη τους πρώτους έξι μήνες του 2021 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2020, που επλήγησαν πολύ από την πανδημία. Για τους κατασκευαστές, οι περιορισμοί παραγωγής και διανομής του Covid-19 βελτιώθηκαν σταδιακά το 2021 αλλά δεν επανήλθαν στο φυσιολογικό. Οι σημαντικές προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού παρέμειναν, με νέα θέματα να προσθέτουν συνεχή προβλήματα καθώς ο κόσμος ανακάμπτει και ανταγωνίζεται για τον λιγοστό εφοδιασμό.

 

Το βαρόμετρο CEMA υπονοεί ότι το επιχειρηματικό κλίμα έχει κορυφωθεί, αλλά παραμένει θετικό

Σύμφωνα με το τελευταίο βαρόμετρο CEMA, ο γενικός δείκτης επιχειρηματικού κλίματος για τη βιομηχανία γεωργικών μηχανημάτων στην Ευρώπη φαίνεται να έχει φτάσει στο αποκορύφωμά του τους μήνες Μάιο και Ιούνιο (με τα υψηλότερα επίπεδα από το 2008). Τον Σεπτέμβριο, ο δείκτης μειώθηκε ελαφρώς για τρίτο συνεχόμενο μήνα σε υψηλό επίπεδο (σε 63 μονάδες σε κλίμακα -100 έως +100). Η πτώση αυτή τη φορά είναι το αποτέλεσμα ορισμένων εταιρειών που αξιολόγησαν τις τρέχουσες δραστηριότητές τους ελαφρώς λιγότερο ευνοϊκά.

Συνεχίζεται η αβεβαιότητα ως προς το κατά πόσο οι παραγγελίες μπορούν να πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των ακραίων αυξήσεων των τιμών και ελλείψεων από την πλευρά του προμηθευτή. Εν τω μεταξύ, το 40% των εταιρειών αναμένουν διακοπή της παραγωγής λόγω έλλειψης ορισμένων εξαρτημάτων τον επόμενο μήνα.

Από την άλλη πλευρά, η ζήτηση από τους τελικούς πελάτες στην Ευρώπη φαίνεται να παραμένει ισχυρή. Ο κλάδος εξακολουθεί να βλέπει μεγάλη ανάγκη για επενδύσεις για σχεδόν όλη την Ευρώπη, ιδίως μεταξύ των αγροτών στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Κατά συνέπεια, η περιφερειακή ανάλυση δείχνει για κάθε μεμονωμένη ευρωπαϊκή αγορά ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα αναμένουν αύξηση του κύκλου εργασιών τους επόμενους έξι μήνες, με τις χώρες της ΚΑΚ να έχουν αυξηθεί περισσότερο στη βαθμολογία της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής βιομηχανίας παραμένουν σίγουροι ότι θα κλείσουν τη χρονιά με ισχυρά αποτελέσματα. Όσον αφορά το πλήρες έτος 2021, οι συμμετέχοντες στην έρευνα αναμένουν για την εταιρεία τους αύξηση τζίρου +13% (αριθμητική μέση τιμή) ή +10% (διάμεσος).

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

2021 09 30 Eco PR Παράρτημα A

 

Πηγή: Systematics International , μορφοποιημένη από το CEMA

2021 09 30 Eco PR Παράρτημα Β

Πηγή: Systematics International , μορφοποιημένη από το CEMA

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις