Containers: Σε κρίσιμη καμπή οι ναύλοι - Από το β' ΄εξάμηνο του 2023 η αποκλιμάκωση

Από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 αναμένεται σημαντική αποκλιμάκωση του κόστους μεταφοράς των containers διά θαλάσσης, μετά το ράλι που καταγράφεται στους ναύλους τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σύνθετος δείκτης του οίκου αναλύσεων Drewry, που αφορούσε το μέσο κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδιών (feu), έφτασε μέχρι και τα 10.375 δολ. κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει μια συνεχή πτώση.

Την προηγουμένη εβδομάδα ήταν στα 7.505 δολ., ενώ ο μέσος δείκτης από την αρχή του έτους ήταν στα 8.524 δολ. και παρέμενε στα 5.078 δολ. πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών, που είναι 3.446 για κάθε «κουτί» 40 ποδιών.

Ναυτιλιακοί κύκλοι αποδίδουν την αποκλιμάκωση στην υπερπροσφορά πλοίων και μάλιστα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, τα οποία προγραμματίζεται να «πέσουν στο νερό» το επόμενο διάστημα. Ακόμη και αν ορισμένα παλαιότερα πλοία οδηγηθούν στα διαλυτήρια ως ασύμφορα, θεωρείται δεδομένη η αύξηση του στόλου των containerships και η υπερπροσφορά χωρητικότητας.

Το ξέσπασμα της πανδημίας έχει επιμηκύνει τους χρόνους παράδοσης των πλοίων από το 2020, αυξάνοντας τα κόστη ναύλων, ενώ η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας και το lockdown στη Σαγκάη προστέθηκαν στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

«Πιστεύουμε ότι η τρέχουσα συμφόρηση, όχι μόνο στα λιμάνια αλλά και στις υποδομές στην ξηρά, θα μας προβληματίζουν τουλάχιστον μέχρι το 1ο τρίμηνο του 2023», δήλωσε ο Πίτερ Σουντάρα, αξιωματούχος στο τμήμα logistics της Visy Industries.

Ενώ περισσότερα πλοία θα μπορούσαν να προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο το επόμενο έτος, αυτό δεν σημαίνει ότι οι ναύλοι θα μειωθούν, καθώς εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο οι μεταφορείς κατανέμουν τις αυξημένες χωρητικότητες πλοίων, επεσήμανε μιλώντας στο S&P Global Platts Bunker and Shipping Summit.

Από την πλευρά του, ο Έρικ Τζιν, επικεφαλής της BMT Asia Pacific, δήλωσε ότι το αυξανόμενο κόστος αποστολής, οι μεγαλύτεροι χρόνοι διέλευσης και η μεγαλύτερη αβεβαιότητα θα είναι το «νέο φυσιολογικό» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Τα ποσοστά spot ναύλωσης παρέμειναν σταθερά μέχρι στιγμής φέτος, με τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας και τη συμφόρηση των λιμανιών να επηρεάζουν τα πλοία παγκοσμίως, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Τα στελέχη συνέστησαν στους ναυλωτές να υπογράψουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις με τους πλοιοκτήτες για να ξεπεράσουν αυτά τα ζητήματα.

Με πληροφορίες από ΟΤ - enalios.com

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις