Τι πραγματικά σκέφτονται οι καταναλωτές για το βαμβάκι

Σε λίγες ημέρες, οι χώρες σε όλο τον κόσμο θα αναγνωρίσουν την Παγκόσμια Ημέρα Βαμβακιού, μια εκδήλωση που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 7 Οκτωβρίου ως εορτασμός του βαμβακιού και ως ευκαιρία να αναδειχθεί ο διαρκής θετικός αντίκτυπός του. 

Καθώς οι ενδιαφερόμενοι από την παγκόσμια κοινότητα του βαμβακιού συναντώνται για να αυξήσουν την προβολή της ίνας και να συζητήσουν τον κρίσιμο οικονομικό και γεωργικό της ρόλο, είναι μια κατάλληλη στιγμή για να επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές από όλο τον κόσμο αντιλαμβάνονται και χρησιμοποιούν το βαμβάκι.

Η Παγκόσμια Ημέρα Βαμβακιού ξεκίνησε το 2019, αφού τέσσερις παραγωγοί βαμβακιού στην υποσαχάρια Αφρική - το Μπενίν, η Μπουρκίνα Φάσο, το Τσαντ και το Μάλι (γνωστοί ως οι Τέσσερις του Βαμβακιού) - πρότειναν την ετήσια εκδήλωση στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Από την ίδρυσή της, πάνω από 70 διαφορετικές οντότητες και χώρες βαμβακιού από όλο τον κόσμο έχουν συμμετάσχει σε εκδηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Βαμβακιού, γιορτάζοντας το βαμβάκι σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού.

Ο Mike McCue, διευθυντής επικοινωνίας της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής Βαμβακιού (ICAC), λέει ότι στο σύντομο χρονικό διάστημα που υπάρχει η Παγκόσμια Ημέρα Βαμβακιού, έχει ήδη δώσει μεγαλύτερη ώθηση στον κλάδο του βαμβακιού.

"Η προβολή είναι σημαντική για να διασφαλιστεί ότι οι άνθρωποι καταλαβαίνουν πόσο σημαντικό είναι το βαμβάκι για τον κόσμο, ιδιαίτερα για τους ευάλωτους ανθρώπους στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες", λέει. "Για να αντανακλάται η σημασία του, ένα μόνιμο θέμα για την Παγκόσμια Ημέρα Βαμβακιού είναι το "Βαμβάκι για το καλό". Είναι σύντομο, γλυκό, εύκολο να το θυμάται κανείς και πάνω απ' όλα, είναι ακριβές. 

"Το βαμβάκι καλύπτει περισσότερο από το ένα τέταρτο της παγκόσμιας ζήτησης κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, αλλά χρησιμοποιεί μόνο το 3% της καλλιεργήσιμης γης", εξηγεί ο McCue.

"Παρέχει τροφή και ίνες, αλλά και πολλά άλλα, όπως φαρμακευτικά προϊόντα, ξυλάνθρακα, ζωοτροφές, λιπάσματα, χαρτονομίσματα και καλλυντικά. Βοηθάει ακόμη και στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, κρατώντας τις συνθετικές μικροΐνες μακριά από τις υδάτινες οδούς και την τροφική μας αλυσίδα και δεσμεύοντας άνθρακα στη βιομάζα του".

Σε επίπεδο καταναλωτών, το βαμβάκι είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής ίνα σε όλο τον κόσμο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 78% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν τα ρούχα της ντουλάπας τους να είναι κατασκευασμένα από βαμβάκι (40%), τζιν (22%) ή μείγματα βαμβακιού (16%), σύμφωνα με την έρευνα 2023 Global Lifestyle Monitor™ του Διεθνούς Συμβουλίου Βαμβακιού και της Cotton Incorporated. Οι επιλογές βαμβακιού ακολουθούνται από τον πολυεστέρα/δακρόνη σε ποσοστό 7 τοις εκατό, το spandex/Lycra (5 τοις εκατό), το ρεγιόν (5 τοις εκατό), το μαλλί (3 τοις εκατό) και την κάνναβη (2%).

Οι χώρες με την υψηλότερη προτίμηση στις κατηγορίες βαμβακιού είναι η Ινδία (90%), η Ιταλία και το Μεξικό (89% η καθεμία), η Ινδονησία (88%), η Τουρκία (86%), η Κολομβία (85%), το Ηνωμένο Βασίλειο (83%), η Γερμανία (82%) και οι ΗΠΑ (80%), σύμφωνα με την έρευνα Global Lifestyle Monitor™ 2023.

Επιπλέον, η πλειονότητα των καταναλωτών παγκοσμίως (60 τοις εκατό) δηλώνει ότι θα πλήρωνε περισσότερα για φυσικές ίνες, όπως το βαμβάκι, για τα κομμάτια της γκαρνταρόμπας τους, σύμφωνα με την έρευνα 2023 Global Lifestyle Monitor™ Survey. Ειδικότερα, το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο στην Ινδία (81%), την Τουρκία (78%), την Ινδονησία (76%), την Κολομβία (70%), την Κίνα (68%), το Βιετνάμ (67%) και το Μεξικό (66%).

Είναι σαφές ότι το βαμβάκι είναι ένα δημοφιλές κλωστοϋφαντουργικό προϊόν. Αλλά όπως επισήμανε ο McCue παραπάνω, είναι επίσης ένα σημαντικό εμπόρευμα. Τα Ηνωμένα Έθνη περιγράφουν πώς το βαμβάκι είναι ένα προϊόν που αλλάζει τη ζωή παγκοσμίως, το οποίο στηρίζει 32 εκατομμύρια καλλιεργητές (σχεδόν οι μισοί από αυτούς είναι γυναίκες) και ωφελεί περισσότερες από 100 εκατομμύρια οικογένειες σε 80 χώρες και πέντε ηπείρους.

"Είναι αλήθεια ότι το βαμβάκι είναι πραγματικά σημαντικό για τις ανεπτυγμένες οικονομίες, αλλά για τις λιγότερο ανεπτυγμένες και τις αναπτυσσόμενες χώρες αποτελεί δίχτυ ασφαλείας", αναφέρει ο ΟΗΕ. "Το βαμβάκι αποτελεί σημαντική πηγή βιοπορισμού και εισοδήματος για πολλούς αγροτικούς μικροκαλλιεργητές (αγροκτήματα που συντηρούν μία μόνο οικογένεια) και εργάτες, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών, παρέχοντας απασχόληση και εισόδημα σε ορισμένες από τις φτωχότερες αγροτικές περιοχές του κόσμου".

Φέτος, τα θέματα που θα συζητηθούν στην Παγκόσμια Ημέρα Βαμβακιού περιλαμβάνουν τα οφέλη που αποκομίζουν οι άνθρωποι από την παραγωγή βαμβακιού, τη βιωσιμότητα, τις γυναίκες στο βαμβάκι και τις συνεργασίες μεταξύ εμπορικών σημάτων και λιανοπωλητών.

Προχωρώντας στις συζητήσεις, οι μάρκες και οι λιανοπωλητές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο θεωρούν το βαμβάκι ως το πιο άνετο ύφασμα (70%), σύμφωνα με την έρευνα 2023 Global Lifestyle Monitor™ Survey. Θεωρούν επίσης ότι το βαμβάκι είναι το πιο μαλακό (69 τοις εκατό), το πιο ποιοτικό (64 τοις εκατό), το πιο αυθεντικό (63 τοις εκατό), το πιο βιώσιμο (63 τοις εκατό) και το πιο ευέλικτο (51 τοις εκατό).

Επιπλέον, οι καταναλωτές παγκοσμίως προτιμούν το βαμβάκι στα μπλουζάκια (61%), τα εσώρουχα (61%) και τις πιτζάμες (61%), σύμφωνα με την έρευνα Global Lifestyle Monitor™ 2023. Προτιμούν επίσης τις βαμβακερές κάλτσες (59 τοις εκατό) και τα casual πουκάμισα (52 τοις εκατό).

Το βαμβάκι προτιμάται επίσης για αθλητικά πουκάμισα από την πλειονότητα των καταναλωτών στο Μεξικό (58 τοις εκατό), την Κολομβία (57 τοις εκατό), την Ιταλία (54 τοις εκατό) και τις ΗΠΑ και την Τουρκία (και οι δύο 53 τοις εκατό), σύμφωνα με την έρευνα 2023 Global Lifestyle Monitor™ Survey. Είναι η προτιμώμενη ίνα για casual παντελόνια από τους περισσότερους καταναλωτές στη Γερμανία (61 τοις εκατό), την Ιταλία (55 τοις εκατό), το Ηνωμένο Βασίλειο (53 τοις εκατό) και την Ινδονησία (52 τοις εκατό).

Επιπλέον, είναι η προτιμώμενη ίνα για φούτερ στις ΗΠΑ (58 τοις εκατό), τη Γερμανία (60 τοις εκατό), το Ηνωμένο Βασίλειο (53 τοις εκατό) και την Ιταλία (50 τοις εκατό). Είναι ακόμη το προτιμώμενο ύφασμα για φορέματα μεταξύ των περισσότερων αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο (57 τοις εκατό), την Ιταλία (55 τοις εκατό), τις ΗΠΑ (53 τοις εκατό) και τη Γερμανία (51 τοις εκατό).  

Λαμβάνοντας υπόψη τις ευρείες προτιμήσεις των καταναλωτών για το βαμβάκι, καθώς και την παγκόσμια δημοτικότητά του, ο McCue λέει: "Ενώ δίνουμε έμφαση στο βαμβάκι την έβδομη Οκτωβρίου, η διάδοση της αλήθειας για όλα τα θετικά πράγματα που φέρνει το βαμβάκι στη ζωή μας είναι κάτι που πρέπει να κάνουμε όλο το χρόνο".

Η έρευνα Cotton Incorporated Lifestyle Monitor™ Survey είναι ένα συνεχές ερευνητικό πρόγραμμα που μετρά τις στάσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών σχετικά με την ένδυση, τα ψώνια, τη μόδα, τη βιωσιμότητα και πολλά άλλα.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις