Αγροτικές επιδοτήσεις: Η μαγεία ως καταφύγιο από την αβεβαιότητα στον αγροτικό τομέα

Η μαγεία είναι μια έννοια που έχει χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει μια ποικιλία φαινομένων, από την παραδοσιακή μαγεία και την μαντεία μέχρι τη σύγχρονη ψυχολογική μαγεία και την παραψυχολογία. Στην Ελλάδα, η μαγεία θα μπορούσε να συνδεθεί με τον αγροτικό τομέα, και να χρησιμοποιηθεί για να εξηγήσει όλα αυτά που συμβαίνουν. 
Στο κείμενο του, ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τον όρο "μαγεία" για να περιγράψει μια σειρά από πρακτικές και πεποιθήσεις που σχετίζονται με τον αγροτικό τομέα. Αυτές οι πρακτικές περιλαμβάνουν:

  • Την επικοινωνία με τους δαίμονες για να ζητήσουν πληροφορίες ή βοήθεια. Αυτή η πρακτική είναι γνωστή ως "μαγεία" στην ορθόδοξη παράδοση.
  • Την πρόβλεψη του μέλλοντος, όπως η μελλοντική πορεία των επιδοτήσεων. Αυτή η πρακτική είναι γνωστή ως "μαντεία".
  • Την χρήση μαγικών τελετουργιών για να προσελκύσουν την αγάπη ή την καλή τύχη. Αυτή η πρακτική είναι γνωστή ως "γοητεία".

Εάν αυτές οι πρακτικές μπορούσαν να μεταφερθούν στον πρωτογενή τομέα, ο συγγραφέας θα είκαζε ότι είναι επιβλαβείς για τους αγρότες, καθώς τους οδηγούν σε λάθος αποφάσεις και τους απομακρύνουν από την ορθόδοξη πίστη των επιδοτήσεων.

Η μαγεία είναι μια τέχνη που βασίζεται στην πίστη και την παραπλάνηση. Οι μάγοι χρησιμοποιούν διάφορα κόλπα και τεχνάσματα για να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι έχουν υπερφυσικές δυνάμεις.

Πολλές είναι οι πράξεις που μπορούν να περιγράφουν με τον όρο «μαγεία». Στα αγροτικά, η μεγαλύτερη «πράξη» που έγινε είναι η δημιουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ, η μαγεία των επιδοτήσεων. Η μαγεία αυτή δεν εξαντλείται με μία μόνο ενέργεια. Τι εννοούμε; Το να καταφύγει κάποιος σε μάγους (σ.σ. βλέπε διαχειριστική αρχή) για το φαινόμενο των eco schemes ή για να δουν το πως θα δοθούν οι επιδοτήσεις των αγροτών ή να καταφύγουν σε μάγισσες για το πως θα διαμορφωθεί το ΠΑΑ, δεν αρκεί, χρειάζεται παραπάνω ενέργειες.

Η ανάλυση που ακολουθεί, την οποία δανειζόμαστε από τους Άγιους Πατέρες, θα δείξει την ευρύτητα της μαγείας και των μάγων.

Αρχικά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μαγεία δεν είναι ανεξάρτητη από τις σατανικές και διαβολικές ενέργειες. Ο διάβολος χωρίστηκε από τον ένα Θεό και έγινε «νους ποικίλος και πολυμέριστος». Έτσι και τα είδη της Μαγείας, αυτή των επιδοτήσεων και των «μαγικών» που επινόησαν και έσπειραν στους ταλαίπωρους αγρότες – κτηνοτρόφους –δήμους -προγράμματα, είναι ποικίλα, σχεδόν αναρίθμητα. 

Ας δούμε ποια είναι τα βασικότερα είδη:

Πρώτο είδος είναι «η κυρίως και καθαυτό λεγόμενη μαγεία», που είναι η μέθοδος εκείνη δια της οποίας οι άνθρωποι έρχονται σε επικοινωνία με τους δαίμονες (σ.σ. Βλέπε ΟΠΕΚΕΠΕ), για το πως θα πάρουν περισσότερες επιδοτήσεις, πως θα καλλιεργήσουν για να πάρουν συνδεδεμένες ενισχύσεις ή επιδοτήσεις με χοιρομητέρες ή άλογα (στο παρελθόν) και γενικά για να ρωτήσουν διάφορα θέματα που τους απασχολούν. 

Όσοι ασκούνται σ' αυτή την τέχνη λέγονται Μάγοι. Κατά την αντίληψη των Μάγων οι δαίμονες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Είναι οι ανώτεροι, που βρίσκονται στους αιθέρες,   δηλαδή στα γραφεία που δεν μπορείς να τους δεις και είναι αγαθοποιοί, ακολουθούν οι μέσοι, που βρίσκονται στην γη, άνθρωποι που ξέρουν καλά το ΟΣΔΕ και πωλούν εκδούλευση πάντα φυσικά με αμοιβή και χωρίζονται σε καλούς και κακούς, και ακόμη καθ’ ολοκληρίαν κακούς. Εδώ καλύτερα να μην ονοματίσουμε..... Σύντομα όμως θα έχουμε ένα νέο κεφάλαιο.

Βέβαια, στην ορθόδοξη διδασκαλία δεν γίνεται αυτή η διάκριση, αφού όλοι οι δαίμονες είναι κακοί και δεν είναι δυνατό να υπάρχουν δαίμονες που να είναι ολιγότερο κακοί η να είναι αγαθοί. Μόνον οι άγγελοι είναι αγαθά πνεύματα, που δοξάζουν τον Θεό και υπηρετούν τον άνθρωπο στη σωτηρία του.

Δεύτερο είδος είναι η Μαντεία. Σε αυτή εντάσσονται μεταξύ άλλων η διαχειριστική αρχή και οι άνθρωποι που «βλέπουν» το μέλλον και πώς να διαχειριστούν περισσότερα για να φτιάξουν ένα ΠΑΑ και να προβλέπουν ότι οι ελιές πρέπει να κλαδεύονται καλοκαίρι (!). Με τους τρόπους που ψάχνουν να βρουν λύση στο θέμα των Eco-Schemes θα μας κάνουν να ξεχάσουμε και πλέον όλα όσα ξέρουμε και όχι μόνο. Όσοι ασχολούνται με αυτό το είδος λέγονται Μάντεις. Οι άνθρωποι αυτοί συνδέονται με δαίμονες «και δια μέσου της παλάμης της χειρός νομίζουν ότι προλέγουν εκείνα όπου μέλλουν να γίνουν».

Τρίτο είδος είναι η Γοητεία, και όσοι την ασκούν λέγονται Γοητευτικοί. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν εκείνοι που θα έφτιαχναν το ΟΣΔΕ, αλλά θρηνούν πάνω στα «μνήματα» όπου βρίσκονται οι απλήρωτοι αγρότες, επικαλούμενοι τους δαίμονες κάνοντας τους μάγια, ώστε να μην βλέπουν τι πραγματικά συμβαίνει. Γοητευτικοί είναι επίσης εκείνοι που φαντάζονται ότι όλα λειτουργούν στην εντέλεια και έχουν πείσει και τους άλλους. 

Τελικά δεν έχουμε δει ακόμη τον ΟΣΔΕ και ας έκλεισε η ημερομηνία υποδοχής των δηλώσεων στις 11 Οκτωβρίου, όμως δεν έχουμε δει και καμία πληρωμή από τα υπόλοιπα ή μάλλον είδαμε αλλά δεν ξέρουμε εάν πιστώθηκαν σωστά.  Εμείς όμως σαν καλοπροαίρετοι λέμε ότι πληρώθηκαν  …… όπως έλεγε και ένα παππούς που ρωτούσε την γυναίκα του  «αργεί να έρθει το σκοτάδι και απαντούσε η γιαγιά κλείσε τα μάτια άνδρα μου και ήρθε».

Τέταρτο είδος είναι η λεγόμενοι Γητεία, και όσοι ασχολούνται με αυτό το είδος λέγονται Γητευτές. Μαζί με την επίκληση των Αγίων και του Χριστού και της Θεοτόκου (σ.σ. βλέπε ΥΠΑΑΤ), που παρακαλάει να πάνε όλα σωστά για να πληρωθούν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι. «Καλό είναι βέβαια να ανάβουμε και καμιά λαμπάδα ή να κάνουμε και κανένα τάμα μπας και σωθούμε» θα λέγαμε εμείς.

Πέμπτο είδος είναι η Επαοιδία και όσοι εξασκούν αυτό το είδος μαγείας λέγονται Επαοιδοί και είναι αυτοί ελκύουν τους δαίμονες «γονυπετείς με κάποια καλέσματα». Σε αυτό το κεφάλαιο κάποιοι αγρότες «ερωτεύονται» παράφορα, χωρίς να το καταλαβαίνουν, χάνοντας τα πάντα, πιστεύοντας όμως ότι θα πληρωθούν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ η από άλλα προγράμματα . Υπάρχουν και εκείνοι που «με την διαβολική τέχνη και την μαγεία» δένουν τον αγροτικό κόσμο, αρμέγοντας τους σαν να ήταν οι καλύτεροι κτηνοτρόφοι και χωρίς να έχουν βγάλει μια σταγόνα ιδρώτα ποτέ στην ζωή τους. Για να δω όμως πόσο έξυπνοι είσαστε θα σας αφήσω να  τους μαντέψετε.......Το κεφάλαιο αυτό θα το ανοίξουμε σύντομα με στοιχεία.

Έκτο είδος μαγείας είναι η Φαρμακεία, και όσοι την μεταχειρίζονται ονομάζονται «Κομπογιαννίτες». Αυτοί «οι οποίοι δια της μαγικής τέχνης κατασκευάζουν κάποια φαρμακερά ποτά, ξεπερνώντας ακόμη και τον εαυτό τους, έχουν περάσει σε άλλο «επίπεδο», δημιουργώντας πλατφόρμες, για να μπερδέψουν τον εγκέφαλο των αγροτών, αλλά και των πολιτικών μας ή για να ελκύσουν την αγάπη αυτών. Ξέρουμε, ή για να είμαστε πιο ακριβείς, φανταζόμαστε ποιοι είναι και γιατί θέλουν να μας τραβήξουν προς στον έρωτά τους.  

Και εδώ τελειώνει η ανάλυση. Εάν έχουμε δίκιο ή άδικο θα φανεί, μιας και Μάντες δεν είμαστε, Μάγοι δεν είμαστε. Άρα θα είμαστε σύντομα κοντά και ας ελπίσουμε οι παραπάνω Μάγοι, και όχι οι «Κομπογιαννίτες», να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και να πέσουν μέσα στις προβλέψεις τους.

Γιατί έρχεται μια νέα θύελλα και αυτή τη φορά δεν θα λέγεται «Daniel». 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις