Το κόστος ναυτιλίας στον Κόλπο των ΗΠΑ ανεβαίνει για το καλαμπόκι, τη σόγια

Το συνολικό κόστος μεταφοράς για τη μεταφορά καλαμποκιού και σόγιας μέσω της διαδρομής του Κόλπου των ΗΠΑ αυξήθηκε από το δεύτερο τρίμηνο έως το τρίτο τρίμηνο του 2023, ενώ το κόστος της διαδρομής του Ειρηνικού Βορειοδυτικού (PNW) για τα δύο εμπορεύματα μειώθηκε ελαφρώς, σύμφωνα με την έκθεση μεταφοράς σιτηρών της 4ης Ιανουαρίου από το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA).

Το κόστος για τη μεταφορά χύδην σιτηρών από τη Μινεάπολη στην Ιαπωνία μέσω του Κόλπου αυξήθηκε από 83,43 δολάρια κατά μέσο όρο σε 101,50 δολάρια ανά τόνο (21,6%), κυρίως λόγω της αύξησης κατά σχεδόν 104% των τιμών των φορτηγών πλοίων από 17,68 δολάρια σε 35,99 δολάρια ανά τόνο. 

Οι τιμές των φορτηγών αυξήθηκαν συγκρατημένα από 14,19 σε 14,75 δολάρια ανά τόνο (3,9%), ενώ οι τιμές των θαλάσσιων μεταφορών υποχώρησαν από 51,56 σε 50,76 δολάρια (-1,5%). Ωστόσο, το συνολικό κόστος μεταφοράς παρέμεινε μειωμένο κατά σχεδόν 22% το τρίτο τρίμηνο σε ετήσια βάση.

"Παρόλο που οι περιορισμοί χαμηλής στάθμης νερού κατά μήκος του συστήματος του ποταμού Μισισιπή (MRS) περιόρισαν την κυκλοφορία των φορτηγών πλοίων το τρίτο τρίμηνο του 2023, οι αργές εξαγωγικές πωλήσεις του τρίτου τριμήνου απέτρεψαν την αύξηση των τιμών των φορτηγών πλοίων σε τόσο υψηλά επίπεδα όσο κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, όταν το MRS είχε παρόμοιους περιορισμούς σε ισχύ", ανέφερε το USDA. 

Με 4,4 εκατομμύρια τόνους, οι επιθεωρήσεις καλαμποκιού μέσω του Κόλπου το τρίτο τρίμηνο του 2023 μειώθηκαν κατά 25% σε σχέση με πέρυσι και αντιστοιχούσαν στο 65% των συνολικών επιθεωρήσεων καλαμποκιού. Οι αποστολές σόγιας μέσω της διαδρομής του Κόλπου μειώθηκαν κατά 25% σε 3,7 εκατ. τόνους και αντιστοιχούσαν στο 77% των συνολικών επιθεωρήσεων σόγιας.

Για την εβδομάδα που έληξε στις 28 Δεκεμβρίου 2023, επιθεωρήθηκαν 69,8 εκατομμύρια μπούσελ σιτηρών, μειωμένα κατά 36% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, κατά 19% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι και κατά 39% σε σχέση με τον μέσο όρο της τριετίας.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εξάγουν περίπου το ένα τέταρτο των σιτηρών που παράγουν. Κατά μέσο όρο, αυτό περιλαμβάνει σχεδόν το 45% του σιταριού, το 50% της σόγιας και το 20% του καλαμποκιού. Περίπου το 55% των εξαγωγικών αποστολών σιτηρών των ΗΠΑ αναχώρησαν μέσω της περιοχής του Κόλπου το 2019.

Με χαμηλότερους σιδηροδρομικούς και θαλάσσιους ναύλους, το συνολικό κόστος μεταφοράς από τη Μινεάπολη στην Ιαπωνία μέσω της διαδρομής PNW μειώθηκε από 103,46 σε 101,27 δολάρια ανά τόνο (-2,1%) για το καλαμπόκι και από 110,81 σε 109,23 δολάρια ανά τόνο (-1,4%) για τη σόγια το τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Οι σιδηροδρομικές τιμές μειώθηκαν κατά 3% (από 60,92 σε 59,09 δολάρια) για το καλαμπόκι και κατά 2% (από 68,27 σε 67,05 δολάρια) για τη σόγια, ενώ οι θαλάσσιες τιμές μειώθηκαν κατά 3,25% τόσο για το καλαμπόκι όσο και για τη σόγια από 28,35 σε 27,43 δολάρια. Το τριμηνιαίο κόστος μεταφοράς με φορτηγά αυξήθηκε κατά 3,9% και για τα δύο εμπορεύματα στα 14,75 δολάρια από 14,19 δολάρια.

Σε ετήσια βάση, η διαδρομή PNW σημείωσε πτώση 16,5% στο συνολικό κόστος μεταφοράς για το καλαμπόκι από 121,33 σε 101,27 δολάρια ανά τόνο και μείωση 15,6% για τη σόγια από 129,48 σε 109,23 δολάρια.

Δεν υπήρξαν επιθεωρήσεις καλαμποκιού PNW κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023. Οι επιθεωρήσεις σόγιας ήταν 78.000 τόνοι, μειωμένες κατά 89% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι επιθεωρήσεις σόγιας PNW αντιστοιχούσαν στο 2% των συνολικών επιθεωρήσεων σόγιας του τρίτου τριμήνου 2023.

Το σύστημα Columbia Snake River System (CSRS) έχει προγραμματιστεί να κλείσει από τις 14 Ιανουαρίου έως τα μεσάνυχτα της 29ης Μαρτίου. Το παρατεταμένο κλείσιμο θα επιτρέψει στην Περιφέρεια Walla Walla του Σώματος Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ να πραγματοποιήσει συνήθη συντήρηση και να αντικαταστήσει τον παλαιωμένο εξοπλισμό.

Η συντήρηση και οι αντικαταστάσεις απαιτούνται για να μειωθεί ο κίνδυνος αστοχίας των υποδομών στα φράγματα John Day και McNary στον ποταμό Κολούμπια και στα φράγματα Lower Monumental, Little Goose και Lower Granite στον ποταμό Σνέικ. Παρόμοιες παρατεταμένες διακοπές λειτουργίας σημειώθηκαν επίσης το 2010 και το 2016. 

Από το 2016 έως το 2020, κατά μέσο όρο 31,3 εκατομμύρια τόνοι σιταριού, καλαμποκιού και σόγιας μεταφέρθηκαν επί του CSRS ή μέσω αυτού.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις