Ενισχύοντας τη Βιώσιμη Διατροφή: Τα LIKE-A-PRO Living Labs Βρίσκονται στο Προσκήνιο στο ACG-RC

Το Center of Excellencein Food, Tourism & Leisure (CoEFTL) του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος (ACG)με χαρά ανακοινώνει τη συμμετοχή του στην υλοποίηση του 1ουLivingLabστα πλαίσια του πρωτοποριακού ερευνητικού έργου “Building a betterworldthroughalternativeproteinsources”(LIKE-A-PRO), πουχρηματοδοτείταιαπότηνΕΕ-HorizonEurope. Το έργο στοχεύει στη μεταστροφή του συστήματος παραγωγής τροφίμων στην Ευρώπη προς την αειφορία, εξερευνώντας τη στάση και συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι σε συγκεκριμένες εναλλακτικές πηγές εδώδιμων πρωτεϊνών.

 

Ενώ υπάρχει ενδιαφέρον μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών για πιο αειφόρες διατροφικές επιλογές, η μετατροπή της ευαισθητοποίησης και της πρόθεσης σε συγκεκριμένη συμπεριφορά(αγοραστική και καταναλωτική) παραμένει ζητούμενο. Τα LivingLabs στα πλαίσια τουLIKE-A-PRO εξετάζουν αυτό το χάσμα μεταξύ πρόθεσης συμπεριφοράς και πραγματικής συμπεριφοράς για να κατανοήσουν τον τρόπο που οι Ευρωπαίοι επιλέγουν προϊόντα και φαγητά με βάση το κρέας, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις τους που σχετίζονται με αυτό. Τέσσερα Living Labsθα πραγματοποιηθούν σε διαδοχικά χρονικά διαστήματα μεταξύ άνοιξης 2024 και άνοιξης 2025 στην Ελλάδα καθώς και σε άλλες 10 Ευρωπαϊκές  χώρες, με σκοπό την εξέταση με βιωματικό τρόπο των διαφορετικών πτυχών που διαμορφώνουν τις διατροφικές μας αποφάσεις γύρω από το κρέας.

 

Το CoEFTL θα υλοποιήσει το 1οLivingLab στην Ελλάδα εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία παρέμβασης “επεξεργασία επιλογής” (choiceediting). Μέσω αυτής της παρέμβασης θα εξεταστεί πώς η έξωθεν μείωση (λιγότερο αειφόρων) επιλογών προϊόντων με βάση το κρέας μπορεί να ωθήσει (nudge) τους καταναλωτές προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή την επιλογή προϊόντων άλλων από αυτά που στηρίζονται στις ζωικές πρωτεΐνες ως πιο αειφόρες επιλογές.

 

Η 1η αυτή παρέμβαση με την καμπάνια επικοινωνίας "MeatorDare!” που τη συνοδεύει θα πραγματοποιηθεί την εβδομάδα 8-12 Απριλίου 2024, στο εστιατόριο Δειπνοσοφιστήριον της πανεπιστημιούπολης του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος (ACG). Καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομαδιαίας παρέμβασης, ερευνητές του CoEFTL και φοιτητές του ACG θα συνεργαστούν στενά με τους καταναλωτές για να εξερευνήσουν τις στάσεις και συμπεριφορές τους απέναντι στην κατανάλωση κρέατος. Το εστιατόριο της πανεπιστημιούπολης στο μενού εκείνης της εβδομάδας θα περιορίσει τις επιλογές πιάτων με βάση το κρέας σε λιγότερα ή καθόλου πιάτα με βάση το κρέας  που θα διατίθενται στους καταναλωτές κάθε μέρα. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για την αξία των εναλλακτικών πηγών πρωτεΐνης, όπως των κτηνοτροφικών φυτών (αρακάς), των μανιταριών, των εντόμων, μορφών θαλάσσιας ζωής όπως τακριλ, και πολλά άλλα.

 

Για όσους ενδιαφέρονται για το μέλλον του φαγητού και πώς μπορεί να είναι συνάμα αειφόρο και νόστιμο, η καμπάνια “MeatorDare!” στα πλαίσια του 1ουLivingLabτου LIKE -A-PROαναμένεται να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες. Μείνετε ενημερωμένοι ακολουθώντας το CoEFTL στο LinkedIn!

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις