Η σουηδική εταιρεία κατασκευής super cars ‘’Koenigsegg’’, αναμένεται να κυκλοφορήσει το υβριδικό μοντέλο

Παρόλο που η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν γνωστή στο ευρύ καταναλωτικό κοινό κατά τα προηγούμενα χρόνια μόνο για την μαζική παραγωγή αυτοκινήτων (Volvo, Saab), αυτό πλέον δεν ευσταθεί, καθώς στα τελευταία χρόνια γίνεται ευρύτερα γνωστή και για την κατασκευή super cars (όπου super car, ορίζεται ένα αυτοκίνητο που συγκεντρώνει και συνδυάζει χαρακτηριστικά όπως : ακραίες επιδόσεις, αγωνιστική εμφάνιση, τεχνολογία αιχμής, μοναδικότητα, εξαιρετικά υψηλή τιμή κλπ).
Η εταιρεία που άλλαξε αυτήν την εικόνα κατά τα τελευταία χρόνια είναι η εταιρεία κατασκευής super cars ‘’Koenigsegg’’, https://www.koenigsegg.com/ .

Σημειώνεται παράλληλα, ότι η ‘’Koenigsegg’’ αποτελεί ήδη μία από τις πιο αναγνωρίσιμες εταιρείες του –εξαιρετικά ανταγωνιστικού- κλάδου των super cars/hyper cars/muscle cars παγκοσμίως, κλάδος στον οποίο υπολογίζονται ότι δραστηριοποιούνται άνω των 50 εταιρειών και πέραν των μοντέλων των μεγάλων και γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως μεταξύ άλλων οι : Lamborghini, Bentley, Alfa–Romeo, BMW, Porsche, Mercedes-Benz, Maserati, Audi, Ferrari, δραστηριοποιούνται και πλήθος μικρότερων εταιρειών όπως μεταξύ άλλων οι : βρετανικές McLaren, Aston Martin, Lotus, Ultima και Noble, γαλλικές Bugatti και Alpine, γερμανικές Lotec και Artega, ολλανδικές Spyker και Vencer, ιταλικές Pagani και Mazzanti, αμερικανικές Hennesey και Saleen, πολωνική Annimera, W Motors με έδρα τα ΗΑΕ, δανική Zenvo, ελβετική Piëch Automotive, ρωσική Marussia , μαροκινή Laraki κλπ.

 Η ‘’Koenigsegg’’ με έτος ίδρυσης το 1996, από τον κ. Christian von Koenigsegg, έκανε γνωστή την παρουσία της το 2002, όταν ο κινητήρας του μοντέλου της ‘’Koenigsegg CC8S’’, ανακηρύχθηκε ο ισχυρότερος στο κόσμο. Στη συνέχεια και 2 χρόνια μετά, το μοντέλο της ‘’Koenigsegg CCR’’ ανακηρύχθηκε το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη ιποδύναμη στον κόσμο, ενώ το 2017 το μοντέλο της ‘’Agera RS΄΄ σημείωσε την μεγαλύτερη ταχύτητα στον κόσμο με 447.19 χλμ/ώρα -ρεκόρ που το 2018 κατερρίφθη από την εταιρεία Bugatti και το μοντέλο της ‘’Chiron Super Sport 300+’’ με 490.4 χλμ/ώρα- (σημειώνεται ότι η τιμή αγοράς του ‘’Agera RS΄΄κυμαίνεται περίπου στα 2,4 εκ.Ευρώ).  

 Η ‘’Koenigsegg’’ έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα συνολικά 16 μοντέλα, αλλά καθώς η (χειροποίητη) παραγωγή είναι εξαιρετικά περιορισμένη και κάθε μοντέλο μπορεί να κατασκευάζεται και σε 6 μόνο αυτοκίνητα, τα συνολικά αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει υπολογίζονται περίπου στα 250, κατά μ.ο. ανά έτος παράγονται περίπου 20 αυτοκίνητα, ενώ ο χρόνος κατασκευής κυμαίνεται μεταξύ 6-8 μηνών.
   Μολαταύτα, η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει ένα πιστό κοινό, στον κύκλο των καταναλωτών που απευθύνεται, με αποτέλεσμα το τελευταίο της μοντέλο το ΄΄Jesko΄΄ εάν και κοστίζει πάνω από 3 εκ.Ευρώ, να δεχθεί παραγγελίες άνω των 125 αυτοκινήτων μόλις σε 2 ημέρες από την στιγμή που ετέθη προς παραγωγή.

 

Οι τελευταίες ειδήσεις ως προς την παραγωγή, είναι ότι η ‘’Koenigsegg’’ αναμένεται να κυκλοφορήσει ένα νέο υβριδικό μοντέλο εντός του 2020, το οποίο και θα κοστίζει περίπου 1 εκ.Ευρώ, ενώ το όλο project έγινε δυνατό μετά τη συμφωνία του 2019, με την κινεζικών/ιαπωνικών συμφερόντων ‘’National Electric Vehicle Sweden -NEVS-’’, https://www.nevs.com/en/ , μέσω της οποίας η NEVS, εξαγόρασε το 20% των μετοχών της Koenigsegg, έναντι 150 εκ.Ευρώ.

 Σημειώνεται επίσης, ότι το 2009 η Koenigsegg είχε αποπειραθεί να εξαγοράσει την παραπαίουσα τότε Saab από την General Motors, προσπάθεια που όμως δεν ευοδώθηκε καθώς η Saab κατέληξε στην NEVS (αποτελεί κινεζο-ιαπωνική κοινοπραξία, από την κινεζική ΄΄National Modern Energy Holdings Ltd΄΄ και την ιαπωνική ‘’Sun Investment LLC’’), αυτοκινητοβιομηχανία Saab η οποία και πτώχευσε τελικά το 2012.
 Στη συνέχεια, η NEVS, κατόρθωσε να κρατήσει την επωνυμία Saab για τα αυτοκίνητα, το σήμα και το εργοστάσιο παραγωγής (στο οποίο θα κατασκευάζεται το υβριδικό μοντέλο της ‘’Koenigsegg’’, με δυνατότητα παραγωγής έως και 200 αυτοκινήτων ετησίως), που της παραχωρήθηκαν από τον όμιλο Saab, ο οποίος και εξακολουθεί να δραστηριοποιείται επιτυχώς, ιδιαίτερα δε στην αμυντική βιομηχανία και στην κατασκευή των πολεμικών αεροσκαφών Grippen.

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις