Η αναδιαμόρφωση της εργοστασιακής μονάδας στη Hofu ενισχύει την ευελιξία παραγωγής της Mazda

Πριν λίγες μέρες η Mazda Motor Corporation παρουσίασε τη νέα αναδιαμορφωμένη γραμμή παραγωγής στην εργοστασιακή μονάδα της Hofu στη νοτιοδυτική Ιαπωνία. Η γραμμή παραγωγής Η2, η οποία τώρα κατασκευάζει τα Mazda6 και Mazda  CX-5, αναβαθμίστηκε ώστε να έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει μοντέλα της κατηγορίας Large Product, και προσφέρει ποικιλία επιλογών σε ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης. Αυτό κατέστη δυνατό μέσω του ενισχυμένου συστήματος παραγωγής, που επιτρέπει στη Mazda να προσαρμόζει την παραγωγή της ευκολότερα στα νέα μοντέλα ή τις μεταβαλλόμενες ανάγκες, και αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα της μοναδικής καινοτόμου προσέγγισης Monotsukuri της Mazda.

 

Ως αποτέλεσμα της αναδιαμόρφωσης, οχήματα με διαφορετικές πλατφόρμες (μεγάλες ή μικρές), διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης (εσωτερικής καύσης ή ηλεκτρικά) και διαφορετική διάταξη κινητήρων (κάθετη ή εγκάρσια), θα μπορούν να κατασκευαστούν στην ίδια γραμμή παραγωγής στο μέλλον, αν χρειαστεί. Αυτή η μεικτή προσέγγιση παραγωγής αποτελεί σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των σχεδίων της εταιρείας, συνιστώντας πρόοδο στην υλοποίηση της μοναδικής στρατηγικής πολλαπλών λύσεων της Mazda, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε τη διεύρυνση της γκάμας SUV της, ξεκινώντας από το 2022.

 

Πυρήνα του αναδιαμορφωμένου συγκροτήματος αποτελεί μια εγκάρσια σειρά από κυλιόμενες πλατφόρμες. Το σύστημά της βασίζεται στον κινούμενο εξοπλισμό της, πράγμα που σημαίνει ότι το εργοστάσιο δεν χρησιμοποιεί σταθερούς ιμάντες μεταφοράς ή αναρτήρες, αλλά τα οχήματα μεταφέρονται πάνω σε ολισθαίνουσες πλατφόρμες που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το έδαφος. Έτσι μπορούν να τακτοποιούνται πιο ευέλικτα από ότι σε ένα σταθερό σύστημα. Αν αυξηθεί η ζήτηση, η παραγωγική ικανότητα μπορεί να αυξηθεί με την προσθήκη περισσότερων τμημάτων στη γραμμή παραγωγής. Αυτό το ολισθαίνον σύστημα επιτρέπει επίσης στους εργαζόμενους να μετακινούνται ελεύθερα στις πλατφόρμες και να πραγματοποιούν οποιαδήποτε εργασία χρειαστεί για τον εκάστοτε τύπο οχήματος που βρίσκεται μπροστά τους. Δύο αυτοματοποιημένα οχήματα καθοδήγησης (AGV) που ευθυγραμμίζονται με το μήκος του οχήματος που κατασκευάζεται εκείνη τη στιγμή, παραδίδουν τον κινητήρα συναρμολογημένο με εμπρός και πίσω ανάρτηση αντίστοιχα ή τη μπαταρία στην περίπτωση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. «Περισσότερο από το ήμισυ των εγκαταστάσεων έχει πλέον οργανωθεί κατ’ αυτόν τον μη σταθερό τρόπο», εξηγεί ο Takeshi Mukai, διευθύνων σύμβουλος της Mazda Motor Corporation.

 

Η εισαγωγή μιας νέας ευέλικτης γραμμής ενότητας (Flexible Module Line - FML) στο τμήμα ηλεκτροσυγκόλλησης θα επιτρέψει στη Mazda να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο παράδοσης και το κόστος επένδυσης, ειδικά όταν η εταιρεία εισάγει νέα μοντέλα στην γκάμα της. «Με την εισαγωγή του FML, αντί να επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία scrap-and-build, κάθε φορά που εισάγεται ένα νέο μοντέλο, το μόνο μέρος που πρέπει να αλλάξει είναι η διάταξη συναρμολόγησης των εξαρτημάτων», εξηγεί ο Takeshi Mukai.

 

Ενώ στο παρελθόν μπορεί να χρειαζόταν περισσότερος χρόνος και σημαντικές επενδύσεις για την ανανέωση μιας γραμμής παραγωγής για έναν νέο τύπο οχήματος, χάρη στις αναβαθμίσεις τόσο στο φανοποιείο όσο και στη γραμμή συναρμολόγησης, η ίδια διαδικασία μπορεί πλέον να διεκπεραιωθεί περίπου στο ένα πέμπτο του χρόνου και στο 10% του επενδυτικού κόστους σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα.

 

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις