Από το 202 στο υβριδικό 3008, η μακρά ιστορία μεταξύ της γαλλικής χωροφυλακής και της PEUGEOT!
Από το 202 στο υβριδικό 3008, η μακρά ιστορία μεταξύ της γαλλικής χωροφυλακής και της PEUGEOT!

Μετά την απόκτηση τωνPeugeot 5008 το 2021, η εθνική χωροφυλακή της Γαλλίας παρήγγειλε 395 Peugeot 3008 Plug-inHybrid. Μία ακόμη συνεργασία της χωροφυλακής με την Peugeot, η μακρά ιστορία της οποίας τοποθετείται πίσω στο τέλος του Β’ παγκοσμίου πολέμου.

 

Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, κατά τη διάρκεια της μεταπολεμικής αναταραχής, η Εθνική Χωροφυλακή ανανέωσε το στόλο της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επιτάσσοντας αυτοκίνητα από την Αντίσταση ή ανακατασκευάζοντας τα αυτοκίνητα που απέμειναν από το στρατιωτικό στόλο. Κατά συνέπεια, τα πρώτα Peugeot 202, 302 και 402 ήταν μέρος της ταξιαρχίας, σε μικρές βέβαια ποσότητες και συνήθως σε χρώμα μαύρο! Στην πραγματικότητα, το πλέον δημοφιλές μπλε χρώμα της Χωροφυλακής δεν ήταν τόσο δεδομένο το 1969/1970.

 

Αυτοκίνητα StationWagonπριν ταSUV

 

Από το 1950 και έπειτα, η Γαλλική Εθνική Χωροφυλακή ξεκίνησε να κάνει παραγγελίες μεγάλης κλίμακας σε οχήματα.Αυτή ήταν η αρχή μίας μακράς ιστορίας με την Peugeot, ειδικάμε τα SW αυτοκίνητα της μάρκας.

Τα πρώτα 203 SWχρησιμοποιήθηκαν πρώτα από τη Γαλλική Χωροφυλακή λόγω των αξιοζήλευτων επιδόσεών τους:42 bhp, 4-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, κατανάλωση 8 λίτρα στα 100χλμ και 120 χλμ/ώρα τελική. Μετά, κάθε δεκαετία έφερνε και ένα μοντέλοPeugeot στη Χωροφυλακή: 403, 404, 204, 304, 305, 504, 505 και 306…μέχρι την άφιξη μίας νέας γενιάς οχημάτων που συνδυάζουν το ακόμη πιο πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό με το αποτελεσματικό κράτημα στο δρόμο: η υπηρεσία επέλεξε τοPeugeotExpert, τον προκάτοχο του σημερινού 5008 και σύντομα το υβριδικό 3008με ισχύ 225 bhp.

 

Φυσικά,  πέρα από τα μεγάλης χωρητικότητας οχήματα, η ιστορία της Peugeot και της Χωροφυλακής εκτείνεται μέχρι τα 205-206, πολλά από τα οποία εξόπλισαν τις ταξιαρχίες, καθώς επίσης και το 306, το οποίο ήταν κατά κύριο λόγο για χρήση σε περιπολίες αυτοκινητοδρόμων. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε, σαφώς, όλα τα σεντάν 203, 403, 305 ή 505, τα οποία προορίζονταν ως οχήματα υπηρεσίας για αξιωματικούς και δεν ήταν μπλε, αλλά μαύρα ή γκρι.

 

 

 

Τα ειδικού τύπου μοντέλα

 

Η Χωροφυλακή, όντας υπεύθυνη για την ασφάλεια της περιοχής σε όλα τα μήκη και πλάτη και εμπλεκόμενη σε κάθε είδους διαδρομή, έπρεπε να προσαρμόσει αναλόγως και το στόλο της. Για το λόγο αυτό, έπρεπε σε κάποιες περιπτώσεις να εφοδιάσει το στόλο και με οχήματα ειδικού τύπου, κάποιες φορές ασυνήθιστα.

 

Οι αυτοκινητιστές στα μέσα τη δεκαετίας του ’80 και του ’90 σίγουρα θα θυμούνται τις «ταξιαρχίες ταχείας επέμβασης» (Rapidesd'Interventions) Peugeot405 T16 (200 ίππων) και 306 S16 (167 ίππων) που κυκλοφορούσαν στους γαλλικούς αυτοκινητοδρόμους.

 

Άλλα οχήματα που θα θυμάται,επίσης, το ευρύ κοινό είναι τα αυτοκίνητα 203, 403, 404, 504 και στη συνέχεια,505 του GardeRépublicaine, τα οποία ήταν υπεύθυνα για την ασφάλεια του ποδηλατικού αγώνα TourdeFrance. Για συντομότερο διάστημα, αλλά εξίσου χρήσιμα, μια ντουζίνα μίνι βαν Peugeot806 χρησιμοποιήθηκαν τη δεκαετία του 1990 για συνοδεία άλλων οχημάτων.

 

Για να μπορείνα επέμβει σε όλους τους τύπους εδάφους, η Εθνική Χωροφυλακή είχε πάντα ένα στόλο οχημάτων 4x4. Τη δεκαετία του 1980, απέκτησε ένα PeugeotP4S, κυρίως για να καλύψει τις κινητές μοίρες της Χωροφυλακής. Στα παραθαλάσσια διαμερίσματα, το 504 και 505 4X4 stationwagonπροετοιμάστηκαν στο Dangel, έτσι ώστε να μπορούν να φέρουν εις πέρας και το πιο απαιτητικό ταξίδι. Τελικά, το 2004, περιορισμένος αριθμόςτετρακίνητων 206 παραδόθηκαν σε συγκεκριμένες ταξιαρχίες.

 

Από το 1940, τα αυτοκίνητα της Peugeot έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν το έμψυχο δυναμικό της Χωροφυλακής. Με ειδικές προσαρμογές τα PeugeotJ7S και τα Expertχρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν τα άλογα της Ρεπουμπλικανικής Φρουράς.Όσον αφορά στις ταξιαρχίες σκύλων, αυτές χρησιμοποιούσανPeugeot 203 και μετά 504 SW, πριν επιλέξουν τοPeugeotPartner, Boxer ή Bipper, τα οποία θεωρούνταν πιο πρακτικά και παραδοσιακά SW.

 

 

Για να ανακαλύψετε περισσότερα για τη στενή αυτή σχέση μεταξύ της Peugeot και της Εθνικής Γαλλικής Χωροφυλακής, μπορείτε να απευθυνθείτε στο βιβλίο"Les voitures de la Gendarmerie Nationale" των Pascal Meunier και Laurent Jacquot, των εκδόσεων by E-T-A-I.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις