«Βροχή» τα πρόστιμα στα διπλοκάμπινα!
«Βροχή» τα πρόστιμα στα διπλοκάμπινα!

Το θέμα έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, καθώς είναι έντονες οι διαμαρτυρίες των ιδιοκτητών διπλοκάμπινων επαγγελματικών οχημάτων που φέρουν τα χαμηλά σκέπαστρα της καρότσας, τα οποία απλά καλύπτουν την καρότσα από βροχές και χιόνια και βέβαια είναι αφαιρούμενες. Αντίθετα, οι υπερυψωμένες κατασκευές, αν και αυτές είναι αφαιρούμενες, θεωρούνται παράνομες, καθώς μετατρέπουν την καρότσα σε ένα μεγάλο κλειστό χώρο αποσκευών ή αποθήκευσης αντικειμένων που παραπέμπει σε επιβατικό… τζιπ!

Οι παραβάτες των κατασκευών προστασίας από καιρικά φαινόμενα που απλά τοποθετούνται χαμηλά και περιμετρικά των τοιχωμάτων της καρότσας ουσιαστικά αντικαθιστούν τον μουσαμά που επιτρέπεται και σε καμία περίπτωση δεν αυξάνουν τον διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο της καρότσας με κάποια υπερκατασκευή.

Ωστόσο το πρόστιμο των 2.000 ευρώ (ή 4.000 ευρώ σε περίπτωση δεύτερης βεβαίωσης) που επιβάλλουν οι ελεγκτικοί μηχανικοί στους ιδιοκτήτες διπλοκάμπινων στα οποία διαπιστώνεται η παράβαση είναι «εξοντωτικό» και βέβαια το πλαστικό ή μεταλλικό κάλυμμα σε καμία περίπτωση δεν αλλάζει το σχήμα του αυτοκινήτου αλλά ούτε και τον διαθέσιμο χώρο αποθήκευσης αντικειμένων.

Το θέμα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, έχει ήδη φτάσει ήδη σε πολλά κυβερνητικά στελέχη και μάλιστα είναι πολύ πιθανό να αλλάξει άμεσα η νομοθεσία ώστε να επιτρέπεται και επίσημα η χρήση πλαστικών ή μεταλλικών καλυμμάτων στο ύψος της καρότσας αλλά όχι των υπερκατασκευών που αυξάνουν κατά πολύ την χωρητικότητα αλλά και την σχεδίαση του αυτοκινήτου.

Τι ορίζει η νομοθεσία  

Βαριά πρόστιμα έως 4.000 ευρώ περιμένουν τους ιδιοκτήτες επαγγελματικών διπλοκάμπινων που τα έχουν διασκευάσει και τα έχουν μετατρέψει με υπερκατασκευές σε ΙΧ. Ειδικότερα ο νόμος ορίζει ότι: «Φορολογική μεταχείριση οχημάτων που προέρχονται από διασκευή διπλοκάμπινων οχημάτων– Κυρώσεις παράνομων διασκευών αυτοκινήτων οχημάτων.

1.Το άρθρο 123 του ν.2960/2001 (Α’ 265) «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» τροποποιείται ως εξής:

α. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 123 προστίθεται νέα περίπτωση ζ) ως εξής, η δε περίπτωση ζ) αναριθμείται σε η):

«ζ) Για τα αυτοκίνητα οχήματα που καθορίζονται στο πρώτο εδάφιο της περίπτωσης ε) της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου τα οποία με την προσθήκη στον ανοικτό χώρο φόρτωσης καλύμματος από άκαμπτο στερεό υλικό διασκευάζονται σε οχήματα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα των δασμολογικών κλάσεων 87.03 και 87.04, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.1573/1985 (A’ 201)».

β. Η παράγραφος 3 του άρθρου 123 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Ως αυτοκίνητο όχημα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα νοείται όχι μόνο αυτό που εκ κατασκευής το αμάξωμά του είναι κλειστό αλλά και αυτό που προκύπτει με την προσθήκη στο αμάξωμα ανοικτού φορτηγού καθώς και στον ανοικτό χώρο φόρτωσης των οχημάτων του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης ε) της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, καλύμματος από άκαμπτα στερεά υλικά ανεξάρτητα αν αφαιρείται εύκολα ή δύσκολα ή αν το πίσω μέρος του αμαξώματος παραμένει ανοικτό».

πηγη

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις