«"Ελληνικά προϊόντα" που δεν προέρχονται από την Ελλάδα»

Ο Ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης και της ομάδας του ECR, Εμμανουήλ Φράγκος Φραγκούλης με κατεπείγουσα ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταγγέλλει την τεράστια απώλεια εισοδήματος για τους Έλληνες παραγωγούς και τις επιχειρήσεις, από την διαχρονική έλλειψη στρατηγικής για τη διεκδίκηση του ονόματος "ελληνικό" από την Ελλάδα. Η διεκδίκηση του ονόματος "ελληνικό" θα δώσει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στον αγροτικό μας τομέα και στις επιχειρήσεις μας.

 

Ο Εμμανουήλ Φράγκος αναφέρει ότι πλήθος γαλακτοκομικών προϊόντων (γιαούρτι, τυρί, επιδόρπια γιαουρτιού, τζατζίκι) κατακλύζουν την ευρωπαϊκή αγορά, φέροντας το επίθετο "ελληνικό", ελληνικά χαρακτηριστικά/σύμβολα (σημαία, νησιά) ή φέρουν ελληνικές λέξεις (Elinas, katharos, oikos, eridanous, sirtakis, nostimo, mykonos), χωρίς να είναι ελληνικά.

 

Συγκεκριμένα, η διεθνής αγορά του "ελληνικού γιαουρτιού", παρουσιάζοντας 9% ετήσια αύξηση, υπολογίζεται στα 3,3 δις ευρώ(2021), με υπερπολλαπλάσιες προοπτικές. Η αγορά του σημαινόμενου ως "ελληνικού γιαουρτιού", ασχέτως της προέλευσης του, υπολογίζεται στα 20 δις στην ΕΕ και 50 δις διεθνώς. Ενδεικτικά, σύμφωνα με έρευνα της GfK, οι ελληνικές εξαγωγές αντιστοιχούσαν μόλις στο 10% του της αγοράς του "ελληνικού γιαουρτιού", αξίας 550 εκατ. ευρώ, της Γερμανίας(2016).

 

Δυστυχώς η νομική βάση οριζόμενη από:

-Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 664/2014 (άρθρα 7,26),

-Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2018/775 της Επιτροπής,

-Ανακοίνωση της Επιτροπής (31.01.2020) για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 26 παράγραφος 3 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1169/2011 (σημείο 2.4.4),

-Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 952/2013 (Ενωσιακός Τελωνειακός Κώδικας, άρθρο 60)

δεν καλύπτει την σημασία της προέλευσης στην επισήμανση, με αποτέλεσμα την εξαπάτηση του καταναλωτή και απώλεια εισοδήματος για τους Έλληνες παραγωγούς.

 

Ο Ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ παράλληλα ζητά και την απόδοση ευθυνών:

1. Ενόψει της νομοθετικής πρωτοβουλίας για την υποχρεωτική αναγραφή προέλευσης στα τρόφιμα διαθέτει αναλυτική μελέτη για τη συνολική αξία του επιθέτου "ελληνικό" στην αγορά;

2. Εφόσον κατά την παρελθούσα προγραμματική περίοδο, υπήρξαν αναξιοποίητα ευρωπαϊκά προγράμματα που θα μπορούσαν να είχαν ενισχύσει το ελληνικό "εμπορικό όνομα", που εντοπίζει τη δυσκολία αξιοποίησης τους;

 

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις