Trafigura: Η πράσινη αμμωνία θα είναι βασικό μελλοντικό καύσιμο

Η πράσινη αμμωνία θα παίξει ζωτικό ρόλο στο ταξίδι της βιομηχανίας προς την απεξάρτηση από άνθρακα όπως αναφέρει ο Global Head of Wet Freight της Trafigura, Andrea Olivi.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο safety4sea.com ο κ. Olivi σημειώνει ότι ένας φόρος άνθρακα θα ανάγκαζε τη βιομηχανία να λάβει πιο σοβαρά υπόψη την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, γεγονός που θα επιτρέψει στη συνέχεια σε όλους τους οργανισμούς να λάβουν πιο φιλόδοξες αποφάσεις όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών και τη βιωσιμότητα.

Η συνέντευξη:

SAFETY4SEA: Τι σημαίνει αειφορία για την Trafigura και πώς είναι ενσωματωμένη στην επιχείρησή σας;

Andrea Olivi: Η βιωσιμότητα της ναυτιλίας βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας μας εδώ και πολλά χρόνια. Μας αρέσει να σκεφτόμαστε τη βιωσιμότητα με πρακτικούς όρους. Δεν πρόκειται μόνο για την καταβολή προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών του δικού μας ομίλου, αλλά και για την προώθηση της αλλαγής στους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιούμαστε. Υπό αυτή την έννοια, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να εμφυσήσουμε στο προσωπικό μας το αίσθημα ευθύνης να λαμβάνει πάντα υπόψη τη βιωσιμότητα στις καθημερινές του εργασίες, αλλά και να δεσμεύει την ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα σε πιο βιώσιμες πρακτικές. Αυτό το κάνουμε εισάγοντας νέες ρήτρες στα συμβόλαιά μας, νέες τεχνολογίες, νέα συστήματα τιμολόγησης, πιέζοντας για νέους κανονισμούς, όλα αυτά είναι πτυχές της καθημερινής μας εργασίας που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις της Trafigura, καθώς και τον ευρύτερο κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούμαστε.

Έχουν περάσει από τις τριμηνιαίες συναντήσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές σε εβδομαδιαίες συζητήσεις, ώστε να μπορούμε να βελτιώνουμε και να επαναξιολογούμε συνεχώς τη στρατηγική μας. Έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου των πράξεών μας. Πέρυσι, ολοκληρώσαμε πάνω από 5.000 ναυτιλιακούς αγώνες μεταξύ των τμημάτων μας πετρελαίου και χύδην, γεγονός που μας καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι αποφάσεις μας μπορούν να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στον υπόλοιπο κλάδο.

SAFETY4SEA: Πώς αντιμετωπίζετε το θέμα της κλιματικής αλλαγής τα επόμενα πέντε χρόνια;

Andrea Olivi: Για εμάς, η κορυφαία προτεραιότητα βραχυπρόθεσμα είναι η μείωση της έντασης των εκπομπών μας, κάτι που έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία με την εισαγωγή νέων κανονισμών, αλλά και λόγω των στόχων που έχουμε θέσει ως εταιρεία για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα των ναυτιλιακών μας δραστηριοτήτων κατά 25% έως το 2030. Ταυτόχρονα, εργαζόμαστε σκληρά για να εντοπίσουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε τελικά να μειώσουμε τις απόλυτες εκπομπές μας μακροπρόθεσμα. Σε τελική ανάλυση, πρόκειται για επενδύσεις σε έργα που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ενώ ταυτόχρονα θα συνεργαστεί με ναυπηγεία και πλοιοκτήτες για την κατασκευή πλοίων ικανών να λειτουργούν με καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Νομίζω ότι η συνεργασία μας με τη MAN Energy Solutions για την ανάπτυξη ενός δίχρονου κινητήρα αμμωνίας διπλού καυσίμου είναι ένα τέλειο παράδειγμα αυτού.

SAFETY4SEA: Ποια είναι η στρατηγική σας για τα επόμενα πέντε χρόνια;

Andrea Olivi: Για να αναλύσουμε τα πράγματα, έχουμε τρεις στρατηγικές. Μια βραχυπρόθεσμη στρατηγική, η οποία έχει να κάνει με «γρήγορες νίκες». Για παράδειγμα, μείωση των εκπομπών με τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των καθημερινών μας λειτουργιών. Αυτό περιλαμβάνει τη ναύλωση σύγχρονων πλοίων, την πίεση για ρήτρες όπως οι εικονικές αφίξεις που μας επιτρέπουν να μειώσουμε την ταχύτητα ενός σκάφους εάν δεν υπάρχει διαθέσιμη θέση ελλιμενισμού, καθώς και την προσθήκη βιοκαυσίμων στο τρέχον μίγμα καυσίμων που καταναλώνουν τα πλοία μας. Μεσοπρόθεσμα, πρόκειται για την προώθηση και την επένδυση σε συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας και κινητήρες διπλού καυσίμου, αυξάνοντας παράλληλα την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κανονισμούς που πρέπει να εφαρμοστούν σε παγκόσμια κλίμακα για την επιτάχυνση της απαλλαγής από τον άνθρακα. Πέρα από αυτό, πρόκειται για την προώθηση και υποστήριξη της προσφοράς και της ζήτησης για καύσιμα μηδενικού άνθρακα. Όπως πολλοί άλλοι άνθρωποι.

SAFETY4SEA: Είστε ικανοποιημένος με την πρόοδο που έχει σημειώσει η Trafigura μέχρι στιγμής όσον αφορά τη βιωσιμότητα;

Andrea Olivi: Είναι δύσκολο να είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι γιατί πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε προς τα εμπρός, αλλά είναι πραγματικά ενθαρρυντικό να βλέπουμε πόσο χρόνο και προσπάθεια έχουν αφιερώσει τα ανώτερα στελέχη της Trafigura και το διοικητικό συμβούλιο πίσω από την ατζέντα μας για τη βιωσιμότητα. Τεράστια ποσά πόρων έχουν διατεθεί σε αυτήν την πρωτοβουλία (προσωπικό, διαχείριση δεδομένων, λογισμικό, νέες ομάδες, τμήματα κ.λπ.) και τα μερίσματα θα αρχίσουν να αποδίδουν πολύ σύντομα. Με την εγγραφή σε πρωτοβουλίες όπως το Sea Cargo Charter, υπερβαίνουμε τα απαιτούμενα. Και ενώ θα θέλαμε να κάνουμε περισσότερα, είναι δύσκολο γιατί δεν υπάρχουν ίσοι όροι ανταγωνισμού αυτή τη στιγμή. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να πιέσουμε για επιβολή εισφοράς άνθρακα, επειδή η τιμή του άνθρακα θα αναγκάσει τη βιομηχανία να λάβει πιο σοβαρά υπόψη την απαλλαγή από τον άνθρακα.

SAFETY4SEA: Ποια είναι η λίστα επιθυμιών σας για απαλλαγή από τον άνθρακα;

Andrea Olivi: Οι επιδοτήσεις για εταιρείες που επιθυμούν να επενδύσουν σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών και παγκόσμια εισφορά άνθρακα είναι τα δύο βασικά πράγματα που θα ήθελα να δω. Και μέρος των κεφαλαίων που θα συγκεντρωθούν μέσω της εισφοράς άνθρακα θα πρέπει να διατεθούν σε ένα ταμείο καινοτομίας που μπορεί στη συνέχεια να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες να απελευθερωθούν από τον άνθρακα καθώς και να εκπαιδεύσει τους ναυτικούς για να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη διαχείριση της μετάβασης και τη λειτουργία κινητήρων διπλού καυσίμου.

Οι ΗΠΑ έχουν κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός με τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού και τις εκπτώσεις φόρου που προσφέρονται στους κατασκευαστές έργων καθαρού υδρογόνου που μπορούν τελικά να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Πρέπει να δούμε περισσότερες πρωτοβουλίες όπως αυτή σε άλλα μέρη του κόσμου. Η απόφαση της Ευρώπης να προσθέσει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων της είναι μια άλλη θετική κίνηση.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις