Τα επώνυμα προϊόντα κατακτούν τις διεθνείς αγορές

Τα επώνυμα ελληνικά προϊόντα σαρώνουν τις διεθνείς αγορές ακολουθώντας την καταναλωτική τάση, που δείχνει να στρέφεται σε τοπικά προϊόντα.

Τα φασόλια Πρεσπών, η σταφίδα Αιγίου, η πατάτα Νευροκοπίου, το κουμ κουάτ Κέρκυρας, η ελιά Χαλκιδικής είναι ορισμένα μόνο από τα συνολικά 101 ελληνικά προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης ή Προστατευόμενης Γεωγραφικής Περιοχής, που κάνουν καριέρα στο εξωτερικό.

Η Ελλάδα κατατάσσεται σήμερα στην πέμπτη θέση της Ευρωπαϊκής Ενωσης μετά την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία ως προς τον αριθμό των προϊόντων που έχουν κατοχυρωθεί.

Πανευρωπαϊκά τα προϊόντα ονομασίας προέλευσης φτάνουν τα 1.100. Η ΕΕ εξάγει προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα συνολικού ύψους 100 δισ. Ευρώ. Τα 50 δισ. ευρώ αφορούν σε προϊόντα με γεωγραφική ένδειξη.

Την προσπάθεια των ελληνικών εταιρειών που ξεχωρίζουν στη διεθνή αγορά στηρίζει η Τράπεζα Πειραιώς μέσω του προγράμματος Συμβολαιακής Γεωργίας. Η τριμερής συμφωνία μεταξύ παραγωγών, επιχειρήσεων και Τράπεζας διευκολύνει τη ρευστότητα τους εν μέσω οικονομικής κρίσης.

 

Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Δράμας

ΠΓΕ πατάτα Νευροκοπίου

 

Οι ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες εγγυώνται την καλή ποιότητα της πατάτας Νευροκοπίου, η οποία και κατέχει υψηλή θέση στη ζήτηση των καταναλωτών. Με το σκεπτικό αυτό, η Ευρωπαϊκή Ενωση αναγνώρισε την συγκεκριμένη πατάτα ως προϊόν Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ).

«Οι ποσότητες που φθάνουν ετησίως στον Συνεταιρισμό είναι περίπου 6.000 τόνοι εκ των οποίων το 90% απορροφάται στην εγχώρια αγορά της Αθήνας και το υπόλοιπο 10% στην υπόλοιπη Ελλάδα, κυρίως στα σούπερ μάρκετ» σημειώνει ο Διευθυντής του Συνεταιρισμού κ. Σωτηρέλης Γεώργιος.

«Στην αλυσίδα παραγωγός –επιχείρηση –καταναλωτής θέλαμε έναν ισχυρό συνεργάτη για να υπάρχει σιγουριά και από τις δυο πλευρές» τονίζει ο κ. Σωτηρέλης θέλοντας να καταστήσει σαφή τον κυριότερο λόγο για την ένταξη των μελών του

Συνεταιρισμού στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς ξεκαθαρίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό «Διευκολύνεται η ρευστότητα» των αγροτών».

Η Ένωση Γεωργικών Συν/σμών Δράμας ιδρύθηκε το 1924 και είναι μία από τις αρχαιότερες αγροτικές ενώσεις στην Ελλάδα. Συνολικά αποτελείται από 9.450 αγρότες. Α&Γ Μαυρομάτης ΟΕ

 

ΠΓΕ γλυκό και φρουί γλασέ

Σχεδόν 1.000.000 μπουκάλια λικέρ και 50 τόνους μαρμελάδα και γλυκά κουμ κουάτ παράγει το εργοστάσιο της οικογένειας Μαυρομάτη στην Κέρκυρα. Το λικέρ και το φρουί γλασέ της οικογενειακής επιχείρησης «Μαυρομάτης Kumquat», που ιδρύθηκε το 1965, φέτος έγιναν ΠΓΕ.

«Στην αγορά ρίχνουμε κοντά 40 τόνους προϊόντων ετησίως» σημειώνει ο κ. Αρης Μαυρομάτης, η δεύτερη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης και προσθέτει ότι «το προϊόν στο σύνολο του απορροφάται εγχώρια και τουριστικά, οπότε δεν γίνονται εξαγωγές».

Η κερκυραϊκή επιχείρηση συνεργάζεται με 30 παραγωγούς. «Η παροχή ρευστότητας στους παραγωγούς ήταν και ο λόγος ένταξης μας στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς».

Πρόσφατα η εταιρεία Μαυρομάτης ολοκλήρωσε και το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 600.000 ευρώ που αφορά στον εκσυγχρονισμό των κτιρίων και των μηχανημάτων της νέας μονάδας παραγωγής του ποτού, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει και έτερο επενδυτικό πρόγραμμα 240.000 ευρώ για τη μονάδα του γλυκού.

 

ΔΕΑΣ ΑΕ

ΠΟΠ & ΠΓΕ επιτραπέζια ελιά Χαλκιδικής

Τη δεκαετία του ΄60 η οικογένεια Δέας δραστηριοποιείται στην εκμετάλλευση και την προώθηση ελιών από τα δικά της κτήματα. Το 1989 δημιουργείται η εταιρεία ΔΕΑΣ, η οποία προωθεί μια ευρεία γκάμα προϊόντων με το brand name “elita” σε περισσότερες από 50 χώρες. Μια εταιρεία 100% εξαγωγική.

Η πράσινη ελιά Χαλκιδικής, γνωστή ως χονδροελιά, τυποποιείται και συσκευάζεται στις Καλύβες, σε μια καθαρά αγροτική περιοχή με παραδοσιακούς ελαιώνες από την εταιρεία ΔΕΑΣ, της οποίας ο κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 30 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η εταιρεία έχει φυσική παρουσία στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού με το δικό της brand name “elita”. Στα ράφια τους φθάνουν κάθε χρόνο πάνω από 14.000 τόνοι ελιάς.

Η συμβολαιακή ήταν επιλογή της οικογένειας Δέας. Κι όπως επισημαίνει ο κ. Παύλος Δέας «Μας εξυπηρέτησε πολύ καθώς καλύφθηκε το πρόβλημα ρευστότητας». Με τον τρόπο αυτό προσαρμόζονται οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί από τη διοίκηση της επιχείρησης λόγω των ευμετάβλητων εξωτερικών παραμέτρων που αλλάζουν συνεχώς και εντοπίζονται στην παγκοσμιοποίηση και στην εξέλιξη της τεχνολογίας.

 

ΠΑΝΑΙΓΙΑΛΕΙΟΣ

ΠΟΠ σταφίδα

Σχεδόν ένα αιώνα ζωής συμπληρώνει η Παναιγιάλειος Ενωση Συνεταιρισμών, η οποία το 1998, πέτυχε την αναγνώριση της κορινθιακής σταφίδας "Βοστίτσα" ως προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.). Και άλλες δύο υποποικιλίες κορινθιακής σταφίδας συγκαταλέγονται στα 101 ελληνικά προϊόντα Π.Ο.Π.

Το 2012, η Παναιγιάλειος είναι η πρώτη συνεταιριστική οργάνωση που μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία, με 6.000 φυσικά μέλη, 26 αγροτικούς συνεταιρισμούς, 2.200 παραγωγούς που καλλιεργούν 42.000 στρέμματα σταφίδας στην περιοχής της Αιγιαλείας, ενώ συνεργάζονται και με άλλους 2.500 σταφιδοπαραγωγούς από την Ζάκυνθο, την Καλαμάτα και την υπόλοιπη Πελοπόννησο.

Συγκεντρώνει περίπου το 60-65% της συνολικής παραγόμενης ποσότητας στην Ελλάδα, περίπου 17.000 τόνους. Εξάγει πάνω από το 95% σε Αγγλία, Ευρωπαϊκή Ενωση, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα και Αυστραλία. Διαχειρίζεται το 90% της ανώτερης ποιότητας Κορινθιακής Σταφίδας "Βοστίτσα Π.Ο.Π.".

Προς ενίσχυση των παραγωγών η Παναιγιάλειος συμμετέχει στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας. «Στόχος μας ήταν και παραμένει να ενταχθούν όλοι οι παραγωγοί στην Συμβολαιακή, τόσο τα μέλη όσο και οι συνεργάτες, λόγω αυξημένων αναγκών» τονίζει ο πρόεδρος της Ενωσης κ. Αθανάσιος Σωτηρόπουλος.

 

 

ΠΕΛΕΚΑΝΟΣ

ΠΓΕ Φασόλια Πρεσπών Πελεκάνος

Τα φασόλια Πρεσπών είναι το παραδοσιακό προϊόν της περιοχής από τη δεκαετία του 1920. Το 2009 χαρακτηρίστηκαν ως προϊόν Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ενδειξης.

Πάνω από το 50% της συνολικής παραγωγής της περιοχής των Πρεσπών, γύρω στους 1.300 με 1.500 τόνους ετησίως, παράγεται από τα 31 μέλη του «Αγροτικού Συνεταιρισμού Φασολοπαραγωγών Εθνικού Δρυμού Πρεσπών Πελεκάνος». Το 85% της παραγωγής φασολιών του Συνεταιρισμού καταναλώνεται εγχώρια και μόλις το 15% εξάγεται σε ΗΠΑ, Γερμανία, Βέλγιο και Αγγλία.

Το πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας έδωσε ανάσα στον Συνεταιρισμό εν μέσω της κρίσης. «Εφαρμόζουμε την καθετοποίηση της παραγωγής σε όλα τα στάδια. Αν κάνεις σωστή διαχείριση έχεις σταθερότητα στην επιχείρηση, στοιχείο που εκτιμούν οι έμποροι, οι οποίοι λανσάρουν το προϊόν σου» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού κ. Νίκος Στεργίου. Η φιλοσοφία του Συνεταιρισμού συμπίπτει απόλυτα με τη φιλοσοφία της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία στηρίζει την παραγωγή προϊόντων καλύτερης ποιότητας, με «ετικέτα προέλευσης» και «ταυτότητα εμπιστοσύνης». Με τον τρόπο αυτό δίνεται προβάδισμα στο επώνυμο φασόλι.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις