Η τέχνη και η υψηλή τεχνική πίσω από το σύμβολο της Bentley, το «FlyingB»

Πλησιάζοντας την FlyingSpurMulliner, οι ιδιοκτήτες απολαμβάνουν μια στιγμή υψηλής αυτοκινητικής θεατρικότητας. Καθώς το σήμα του ονόματος της Bentley πάνω από τη μάσκα γλιστράει απαλά προς τα κάτω, ένα τέλεια γυαλισμένο έμβλημα, το γνωστό «FlyingB» – στην έκτη κατά σειρά εκδοχή του – υψώνεται για να πάρει τη θέση του στο επάνω μέρος της μάσκας. Σε μία επίδειξη τέλειου συγχρονισμού, οι προβολείς του αυτοκινήτου και τα ντελικάτα φτερά του ιστορικού εμβλήματος φωτίζουν ταυτόχρονα, υποδεχόμενα τον οδηγό στο αυτοκίνητο με μία γλυκιά λάμψη. Το «FlyingB» είναι στάνταρ στοιχείο στην FlyingSpurMulliner, ενώ είναι προαιρετικό σε όλες τις FlyingSpur (επιλέγεται από το 97% των αγοραστών).

Η δημιουργία αυτής της ξεχωριστής εμπειρίας για τον ιδιοκτήτη σε συνδυασμό με την ανανέωση του κομψού εμβλήματος «FlyingB» που τραβάει τα βλέμματα, απαίτησε ένα συνδυασμό εξαιρετικών δεξιοτήτων σχεδιασμού, κατασκευαστικών τεχνικών και μηχανικών ικανοτήτων. Στην ουσία αποτελεί ένα σύμβολο της προσέγγισης της εταιρείας για την δημιουργία μοναδικών εμπειριών στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της, μέσω της εξαντλητικής προσοχής στην λεπτομέρεια σε κάθε στάδιο της κατασκευής μιας Bentley.

Νέα γενιά με σχεδιαστική αναβάθμιση

Τα αυτοκίνητα της Bentley με το «FlyingB» προσφέρονται από τα μέσα της δεκαετίας του 1920, με το σημερινό σχέδιο να είναι η έκτη εκδοχή του. Για την πιο πρόσφατη FlyingSpur, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Bentley αποδέχθηκαν την πρόκληση να ανεβάσουν την τέχνη και την τεχνική κατασκευής του «FlyingB» σε ένα ακόμα υψηλότερο επίπεδο. Το έμβλημα που κοσμεί τηFlyingSpurMulliner είναι το πρώτο στην ιστορία της Bentley που αναπτύχθηκε ψηφιακά, το πρώτο που διαθέτει μια πλάκα κάλυψης που το αντικαθιστά όταν αποθηκεύεται μέσα στη μάσκα, το πρώτο με καθαρά ακρυλικά φτερά και το πρώτο που φωτίζεται εσωτερικά.

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της νέαςFlyingSpur, μια μικρή λίστα υποψηφίων σχεδίων για το νέο«FlyingB» δημιουργήθηκε μέσα στο Crewe σε πρωτότυπη μορφή και παρουσιάστηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο για την τελική έγκριση. Το νικητήριο σχέδιο, που ανήκε στον HoeYoungHwang, ήταν η ομόφωνη επιλογή.

Κατασκευασμένο με τη χρήση ειδικών τεχνικών χύτευσης

Το «FlyingB» είναι χυτό ως ένα ενιαίο κομμάτι από ανοξείδωτο χάλυβα ποιότητας 316, και διαθέτει μια εξελιγμένη κρυσταλλική δομή η οποία είναι πολύ σκληρή και ικανή να αντέχει σε ακραίες θερμοκρασίες. Η προσθήκη μολυβδαινίου του προσδίδει επιπλέον αντοχή στη διάβρωση, στοιχείο ζωτικής σημασίας για ένα αντικείμενο που είναι εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης όλο το χρόνο, οπουδήποτε πάνω στον πλανήτη, από τον Αρκτικό Κύκλο έως τον Ισημερινό.

Το «FlyingB» κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας τη διαδικασία χύτευσης του «χαμένου κεριού» στη LestercastLtd, μια τεχνική που συνήθως προορίζεται για εξαρτήματα ακριβείας όπως τα πτερύγια αεροστροβίλων. Αυτή η μορφή χύτευσης, αν και χρονοβόρα, χρησιμοποιείται συνήθως για την κατασκευή σύνθετων εξαρτημάτων που απαιτούν αυστηρότερες ανοχές, λεπτότερα τοιχώματα και καλύτερο φινίρισμα επιφάνειας από ό,τι μπορεί να επιτευχθεί με την χύτευση με άμμο.

Αρχικά, λιωμένο κερί εγχέεται σε μια μήτρα. Ένας υδατοδιαλυτός πυρήνας καταλαμβάνει την κοιλότητα όπου θα κάθονται τα δύο ακρυλικά κρυστάλλινα φτερά, ενώ ένας κεραμικός κεντρικός πυρήνας δημιουργεί μια δίοδο μέσα στο καλούπι κεριού για την καλωδίωση φωτισμού. Στη συνέχεια, το κέρινο έμβλημα αφαιρείται από τη μήτρα και απομένει ένα τέλειο «FlyingB» σε κερί.

Στη συνέχεια, αυτό το πρόπλασμα του εμβλήματος από κερί τοποθετείται μέσα σε πολλαπλές στρώσεις ενός λεπτού κεραμικού διαλύματος που περιέχει πυρίτιο και αλουμίνιο. Μόλις αυτά τα στρώματα στερεοποιηθούν, το κερί τήκεται σε θάλαμο πίεσης ατμού, αφήνοντας πίσω του ένα κεραμικό καλούπι με μια κούφια κοιλότητα στο σχήμα του εμβλήματος, του «FlyingB».

Σε αυτό το σημείο, ο λιωμένος ανοξείδωτος χάλυβας 316, που θερμαίνεται στους 1.600°C, χύνεται στο κεραμικό καλούπι. Μόλις κρυώσει και πήξει ο χάλυβας, αφαιρείται το κεραμικό εξωτερικό περίβλημα, ενώ ο κεραμικός πυρήνας διαλύεται υπό πίεση χρησιμοποιώντας ένα καυστικό διάλυμα.

Το έμβλημα «FlyingB» από ανοξείδωτο χάλυβα που εμφανίζεται είναι έτοιμο για το επόμενο στάδιο. Η αμμοβολή αφαιρεί τυχόν ελάχιστα ίχνη κεραμικού υλικού και μια διαδικασία που ονομάζεται «λείανση εξώθησης» διασφαλίζει ότι η εσωτερική δίοδος είναι αρκετά ομαλή για την καλωδίωση που θα περάσει μέσα από αυτήν.

Μόνο αφού αφαιρεθεί κάθε ίχνος κεραμικού υλικού και το εξάρτημα μετρηθεί προσεκτικά για να εξασφαλιστεί ότι βρίσκεται εντός των ακριβέστατων ανοχών που απαιτούνται, το «Flying Β» θα σταλεί για γυάλισμα με το χέρι. Αυτή η τελευταία πινελιά υψηλής τεχνικής αναδεικνύει τη βαθιά λάμψη του λείου ανοξείδωτου χάλυβα.

Η όλη διαδικασία διαρκεί 11 εβδομάδες από την αρχή μέχρι το τέλος, οπότε το έμβλημα είναι έτοιμο για συναρμολόγηση από την WCMEuropeLtd, συμπεριλαμβανομένων των κρυστάλλινων ακρυλικών πτερυγίων, της καλωδίωσης και των μικροσκοπικών LED που δημιουργούν ένα τόσο μαγικό αποτέλεσμα στην τελική φάση της λειτουργίας τους πάνω στο αυτοκίνητο.

Η εξέλιξη του εμβλήματος «FlyingB»

Οι πρώτες Bentley δεν είχαν το γνωστό έμβλημα στη μάσκα τους. Η παλαιότερη Bentley που υπάρχει, η EXP2, διέθετε έναν απλό μετρητή θερμοκρασίας νερού ως καπάκι του ψυγείου του οδηγού. Όμως η ζήτηση από τους ιδιοκτήτες οδήγησε την εταιρεία να προσφέρει από τα μέσα της δεκαετίας του 1920 ένα περίτεχνο, όρθιο ορειχάλκινο «Β» με φτερά που παραμένουν σε οριζόντια θέση.

Στην εποχή της BentleyDerby (1931-1939) ανατέθηκε στον καλλιτέχνη CharlesSykes να δημιουργήσει μια μικρότερη και αισθητικά πιο βελτιωμένη εκδοχή. Η αρχική του σχεδίαση περιείχε ένα μονό πτερύγιο «B» με κλίση προς τα εμπρός σε στυλ ArtDeco, με όψεις έτσι ώστε το «B» να διαβάζεται σωστά όταν το βλέπει κανείς από κάθε πλευρά. Όμως, η ενιαία πτέρυγα δεν ήταν δημοφιλής στους ιδιοκτήτες και η σχεδίαση «Β» του Sykes άλλαξε για να διαθέτει δύο πτερύγια που βλέπουν προς τα πίσω.

Ένα «FlyingB» με κλίση προς τα πίσω προσφέρθηκε για λίγο στα αυτοκίνητα της σειράς DerbyBentleyMR και MX, για να υποδηλώσει τον σπορ χαρακτήρα τους. Ένα μειονέκτημα αυτού του σχεδίου ήταν ότι τα φτερά προεξείχαν πίσω, ακριβώς πάνω από το καπό. Το πρόβλημα ήταν ότι οι ιδιοκτήτες έπρεπε να στρίψουν το«FlyingB»  στο πλάι όταν άνοιγαν το καπό για να αποφύγουν το βαθούλωμα!

Οι επαναλήψεις του σχεδίου του Sykes τοποθετήθηκαν σε τροποποιημένη μορφή σε όλα τα μοντέλα της Bentley μέχρι τη δεκαετία του 1970, οπότε η νομοθεσία για την προστασία των πεζών απαγόρευσε τα συμπαγή εμβλήματα πάνω στο καπό και διακόπηκε η κυκλοφορία τους.

Το 2006 παρουσιάστηκε ένα αναθεωρημένο σχέδιο του εμβλήματος «FlyingB», με ανασυρόμενο πλέον μηχανισμό, για τα μοντέλα BentleyAzure και Brooklands. Αργότερα, η ίδια σχεδίαση προσφέρθηκε ως επιλογή για την BentleyMulsanne. Αυτός ο σχεδιασμός επιτρέπει την απόσυρση του «FlyingB» όταν ανιχνευτεί το ενδεχόμενο πρόσκρουσης, ενώ παραμένει στην θέση του σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Χρειάστηκε μέχρι το 2019 και την άφιξη του νέου FlyingSpur ώστε το «FlyingB» να φτάσει στο σημερινό απόγειο της τεχνικής και καλλιτεχνικής του τελειότητας.

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις