Ενιαία Ψηφιακή Αγορά της ΕΕ

Την άρση των εμποδίων στην ψηφιακή αγορά και οικονομία, συζήτησε  η ολομέλεια του ΕΚ στο Στρασβούργο με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Άντρους Άνσιπ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε στις 6 Μαΐου τη στρατηγική της για τη δημιουργία Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς της ΕΕ, η οποία θα συζητηθεί και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις 25 και 26 Ιουνίου. Η επίσημη στάση του ΕΚ απέναντι στη στρατηγική της Κομισιόν θα αποτυπωθεί σε έκθεσή του.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπεύθυνος για την ενιαία ψηφιακή αγορά, Άντρους Άνσιπ, δήλωσε ότι η προτεινόμενη στρατηγική πρέπει "να προετοιμάσει την Ευρώπη για ένα λαμπρό, ψηφιακό, μέλλον". Πρόσθεσε ότι οι πρωτοβουλίες πρέπει να εγκριθούν ως πακέτο γιατί "αν καταφέρουμε να εφαρμόσουμε μόνο τις μισές, τότε δεν θα έχουμε ενιαία αγορά", είπε.

Η Françoise Grossetête (ΕΛΚ, Γαλλία), σημείωσε ότι η δημιουργία Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς θα πρέπει να τονώσει την ανάπτυξη σε όλα τα κράτη μέλη. "Είτε η Ευρώπη μπαίνει στο παιχνίδι, είτε γίνεται ψηφιακή αποικία", δήλωσε. "Δεν πρέπει μόνο να καταναλώνουμε, πρέπει και να δημιουργούμε".

"Δεν πρόκειται μόνο για την Ενιαία Ψηφιακή Αγορά αλλά και για την ψηφιακή κοινωνία στην Ευρώπη", προειδοποίησε η Marju Lauristin (Σοσιλιστές, Εσθονία), υπογραμμίζοντας ότι η ψηφιοποίηση "χρειάζεται δημιουργία νέων δεξιοτήτων". "Υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες αλλά και μεγάλοι κίνδυνοι", τόνισε.

Από την πλευρά της η Vicky Ford (Ευρωπαίοι Συντηρητικοί και Μεταρρυθμιστές, Βρετανία), δήλωσε ότι "η άρση των εμποδίων είναι το κλειδί για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης και της ανάπτυξης. Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι σωστή σε μερικά σημεία, σε άλλα όμως, θέλει περισσότερη δουλειά". "Η ψηφιακή αγορά είναι παγκόσμια και η δημιουργία "φρουρίου Ευρώπη" δεν θα την αφήσει να λειτουργήσει".

Η Dita Charanzová (Φιλελεύθεροι, Τσεχία), είπε ότι "[η στρατηγική] πρέπει να κάνει ακόμα περισσότερα για να δημιουργήσει πεδίο ισότιμου ανταγωνισμού για όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, ιδίως τις μικρομεσαίες , στις οποίες κοστίζει ακόμα πολύ να πουλήσουν πέρα από τα εθνικά τους σύνορα".

"Η καινοτομία είναι σημαντική για την ευρωπαϊκή οικονομία και το διαδίκτυο πρέπει να αποτελεί μέρος της καινοτομίας αυτής", είπε ο Dennis de Jong (Ευρωπαϊκή Αριστερά, Ολλανδία). "Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το ίντερνετ παραμένει ελεύθερο και ανοιχτό", πρόσθεσε.

"Ακούσαμε για καλύτερη πρόσβαση των καταναλωτών σε υπηρεσίες και αγαθά αλλά ούτε λέξη για τη δημοκρατία, ούτε λέξη για την πρόσβαση στη γνώση", τόνισε ο Michel Reimon (Πράσινοι, Αυστρία).

"Προς το παρόν μόνο το 7% των ΜΜΕ πωλούν τα προϊόντα τους εκτός των εθνικών τους συνόρων και μόνο το 15% των καταναλωτών αγοράζει προϊόντα μέσω του διαδικτύου, από μια διαφορετική χώρα", είπε ο David Borrelli (Ευρώπη Ελευθερίας και Άμεσης Δημοκρατίας, Ιταλία).

Ενώ τέλος, η Mylène Troszczynski (μη εγγεγραμμένοι, Γαλλία), επέκρινε την έμφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την άρση των εθνικών φραγμών. "Θα δείξουμε ανοιχτή περιφρόνηση προς τα έθνη και τους ανθρώπους", δήλωσε.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις