Δημοσιεύθηκε o εξωδικαστικός µηχανισµός ρύθµισης οφειλών που υπάγονται αγρότες με βιβλία

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νόμος 4469/2017 «Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις», στις διατάξεις του οποίου μπορούν να υπαχθούν μόνο οι αγρότες που τηρούν βιβλία εσόδων και εξόδων.

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου, μετά την ψήφιση του νόμου από την Βουλή την Παρασκευή 28 Απριλίου, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι λοιποί αγρότες μπορούν να υπαχθούν στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενώ η περίπτωση των οφειλών τους προς το Δημόσιο ή προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης αντιμετωπίζεται από την παράγραφο 21 του άρθρου 15.

 

Επίσης ο υπουργός ανέφερε τα εξής: «Με αυτό το νομοσχέδιο κατοχυρώνεται ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο το οποίο δίνει τη δυνατότητα ορθολογικής ρύθμισης των συνολικών οφειλών των βιώσιμων επιχειρήσεων, ταυτόχρονα με όλους τους πιστωτές τους, είτε πρόκειται για τον ιδιωτικό τομέα είτε για το Δημόσιο.

Οι βασικές ρυθμίσεις του νέου εξωδικαστικού µηχανισµού είναι οι εξής:

– υποβολή αίτησης µπορούν να καταθέσουν όλες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως µεγέθους με οφειλές που έχουν δημιουργηθεί έως τις 31 Δεκεµβρίου 2016 και ξεπερνούν τις 20.000 ευρώ. Δυνατότητα ένταξης, έχουν και οι επιχειρήσεις που έχουν διακόψει τη δραστηριότητά τους και επιθυμούν να επαναδραστηριοποιηθούν, σύμφωνα με νομοτεχνική βελτίωσης του κ. Παπαδημητρίου.

– απαγόρευση συμμετοχής στη διαδικασία όσων έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για οικονομικά εγκλήματα , καθώς και η δυνατότητα κάθε πιστωτή να ζητήσει οποιοδήποτε στοιχείο ή έγγραφο κατά τη διάρκεια των διαπραγµατεύσεων

– πρόσβαση του οφειλέτη στη διαδικασία διαπραγµάτευσηςκαι αξιοποίηση του µητρώου των διαµεσολαβητών ώστε να προωθηθεί ο θεσμός της διαµεσολάβησης που τηρείται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης με την προσδοκία ν΄αποφευχθεί από τη μεριά των πολιτών η προσφυγή στα δικαστήρια και οι διαφορές να επιλυθούν εξωδικαστικά

– στόχευση στη βιωσιµότητα με την ανάδειξη του ρόλου του εµπειρογνώµονα, που παρέχει χρηματοικονομικές συμβουλές και µπορεί να συνδράµει τόσο τον οφειλέτη στη διαµόρφωση ενός αποτελεσµατικού σχεδίου αναδιάρθρωσης, όσο και τους πιστωτές στην αποδοχή ή µη των προτάσεων ρύθµισης

– ευελιξία του Δηµοσίου ως πιστωτή που αφορά µέχρι και τη διαγραφή µέρους των απαιτήσεών του, σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο για την επιβίωση της επιχείρησης

-αξιοποίηση της τεχνολογίας με την ηλεκτρονική πλατφόρµα που θα σχεδιαστεί στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραµµατείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους καθώς όλη η διαδικασία θα διεξάγεται αποκλειστικά µε ηλεκτρονικά µέσα.

Βάζει τον οφειλέτη στο επίκεντρο και θεσπίζει απλουστευμένες διαδικασίες για την εξωδικαστική ρύθμιση χρεών των βιώσιμων επιχειρήσεων που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Στόχος είναι, μέσω της διευθέτησης ή ακόμη και απομείωσης χρεών, να συμβάλλει αφενός στην εξυγίανση των επιχειρήσεων για να μπορέσουν να ενεργοποιηθούν ξανά και να επιβιώσουν διασφαλίζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και αφετέρου στην τόνωση της ελληνικής οικονομίας».


Μια από τις βασικές βελτιωτικές αλλαγές που έγιναν στο νομοσχέδιο αφορά στη δυνατότητα υπαγωγής σε επιχειρήσεις οι οποίες είχαν διακόψει τη δραστηριότητά τους, αλλά με την υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών μπορούν να μεταπέσουν στην κατηγορία της ανοικτής επιχείρησης. Προκειμένου μάλιστα να αποτραπεί ο κίνδυνος ερμηνευτικών αμφισβητήσεων ως προς τη δυνατότητα της κλειστής επιχείρησης να υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών και να ενταχθεί στο μηχανισμό, υποβλήθηκε σχετική νομοτεχνική βελτίωση, όπου προβλέπεται ρητά αυτή η δυνατότητα.

Μια ακόμη αλλαγή αφορά το χρονικό σημείο αναστολής της διαδικασίας του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών. Ο συντονιστής, αφού ελέγξει την πληρότητα του φακέλου, προσκαλεί τους πιστωτές να δηλώσουν αν προτίθενται να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Από αυτό το χρονικό σημείο και όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση, αναστέλλεται κάθε αναγκαστική εκτέλεση κατά του οφειλέτη. Με νομοτεχνική βελτίωση που υποβλήθηκε, προβλέπεται ότι από αυτό το χρονικό σημείο αναστέλλεται και η διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών και όχι από την υποβολή της αίτησης.

Επίσης, θα μπορεί να ανατεθεί στον εμπειρογνώμονα και η επαλήθευση αμφισβητούμενων απαιτήσεων. Η δυνατότητα αυτή, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα κάθε συμμετέχοντα πιστωτή να ζητήσει πρόσθετα έγγραφα και στοιχεία από τον οφειλέτη, διασφαλίζει σε ικανοποιητικό βαθμό τους πιστωτές από τον κίνδυνο συμμετοχής εικονικών πιστωτών στη διαδικασία.

Όσον αφορά τον αριθμό των συντονιστών προβλέπεται να μην είναι απόλυτα περιοριστικός, καθώς η παράγραφος 7 του άρθρου 6 προβλέπει συμπλήρωση του μητρώου των συντονιστών, αν προκύψει τέτοια ανάγκη».

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις