Η ζήτηση για μεταφορά σιτηρών στις Ηνωμένες Πολιτείες παραμένει ισχυρή το 2025, με τις μετακινήσεις μέσω ποταμόπλοιων και σιδηροδρόμων να κινούνται σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της τελευταίας τριετίας. Σύμφωνα με την έκθεση Grain Transportation Report (GTR) του USDA, με ημερομηνία 4 Δεκεμβρίου, η εικόνα του κλάδου δείχνει έντονη δραστηριότητα και βελτιωμένη απόδοση των υποδομών.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές σιτηρών ήταν κατά 9% υψηλότερες από τον μέσο όρο των προηγούμενων ετών στις τελευταίες 12 εβδομάδες. Παράλληλα, η συνολική απόδοση των σιδηροδρόμων παρουσίασε βελτίωση, με τις ταχύτητες των τρένων να κινούνται 3% πάνω από το συνηθισμένο για το τρίμηνο.
Η απουσία σημαντικών αγορών σόγιας από την Κίνα τον Οκτώβριο επηρέασε τη δευτερογενή αγορά block train: ο μέσος ναύλος της BNSF υποχώρησε σχεδόν κατά το ήμισυ σε σχέση με πέρσι, αντικατοπτρίζοντας την πτώση της ζήτησης για συγκεκριμένα φορτία.
Από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, οι μεταφορές με ποταμόπλοια έχουν αυξηθεί κατά 13%, φτάνοντας τα 29,7 εκατ. τόνους, επίπεδο που είναι 10% πάνω από τον μέσο όρο. Αν και οι μετακινήσεις σόγιας και σιταριού εξακολουθούν να παραμένουν χαμηλότερες του φυσιολογικού, οι πρόσφατες παραγγελίες από την Κίνα αναμένεται να ενισχύσουν και πάλι τη ζήτηση για χωρητικότητα στις ποτάμιες μεταφορές.
Στα λιμάνια του Κόλπου του Μεξικού και της Βορειοδυτικής Ακτής, η δραστηριότητα φορτώσεων παραμένει σταθερή και κοντά στα περσινά επίπεδα. Το GTR σημειώνει ότι η προσωρινή άρση δασμών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάσταση βραχυπρόθεσμα, αλλά ταυτόχρονα ενδέχεται να οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων στη διεθνή ναυτιλία.